Który wysiłek się opłaca?

Karolina Romankiewicz

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Porady

Który wysiłek się opłaca?

Sprawdź nasz przegląd najpopularniejszych aktywności fizycznych i korzyści, jakie mają dla naszej figury.

Masz już dość powtarzania codziennie tych samych ćwiczeń, ale nie chcesz przemęczać się na marne, próbując pierwszego sportu z brzegu? Dzięki naszej rozpisce wszystko będziesz mógł przemyśleć i rozplanować. Uwzględniliśmy także codzienne czynności – może od tej pory odśnieżanie podjazdu albo odkurzanie mieszkania nabierze więcej sensu i stanie się znacznie bardziej satysfakcjonujące?

Ważne: Dane przyjęte w tym zestawieniu są odpowiednie dla osoby ważącej ok. 70kg i są jedynie szacunkowe. Osoby o innej wadze będą tracić odpowiednio więcej lub mniej kalorii, wykonując te same czynności.

Tabela spalania kalorii

Czynności codzienne i domowe:

Gotowanie …..................................................... 83 kcal/0,5h
Koszenie trawy ….............................................. 324 kcal/1h
Malowanie ścian …............................................ 1,026 kcal/3h
Mycie podłogi …................................................ 153 kcal/0,5h

Odkurzanie ….................................................... 56 kcal/20min
Odśnieżanie …................................................... 202 kcal/0,5h
Oglądanie tv ….................................................. 72 kcal/1h

Praca w ogródku …........................................... 280 kcal/1h
Prasowanie ….................................................... 76 kcal/0,5h
Przeprowadzka (przenoszenie np. mebli) .... 504 kcal/1h
Sen …................................................................. 360 kcal/8h
Spacer z psem …............................................... 211 kcal/1h
Ścieranie kurzu ….............................................. 80 kcal/0,5h
Zabawa z dziećmi ….......................................... 150 kcal/0,5h



Sport i ćwiczenia:

Aerobik …........................................................... 457 kcal/1h
Bieganie (tempo spokojne) …......................... 465 kcal/0,5h
Bieganie (szybkie) …......................................... 540 kcal/0,5h
Badminton …..................................................... 317 kcal/1h
Golf …................................................................. 310 kcal/1h
Hokej ….............................................................. 560 kcal/1h
Jazda konna …................................................... 298 kcal/1h
Jazda na łyżwach …........................................... 520 kcal/1h
Jazda na nartach …........................................... 446 kcal/1h
Jazda na rolkach …............................................ 493 kcal/1h
Jazda na rowerze (rekreacyjna) ...................... 300 kcal/1h
Jazda na rowerze (szybka, pow. 20km.h) ….... 700 kcal/1h
Koszykówka ….................................................... 422 kcal/1h
Marsz (spokojny) …............................................ 176 kcal/1h
Marsz (umiarkowany) ...................................... 232 kcal/1h
Piłka nożna …..................................................... 633 kcal/1h
Piłka ręczna ….................................................... 563 kcal/1h
Pływanie (rekreacyjne) ….................................. 493 kcal/1h
Pływanie (szybkie) …......................................... 704 kcal/1h
Rozciąganie ….................................................... 149kcal/0,5h
Siatkówka …....................................................... 224 kcal/1h
Skakanka …........................................................ 353 kcal/0,5h
Tenis …................................................................ 520 kcal/1h
Windsurfing ….................................................... 211 kcal/1h
Wspinaczka górska …........................................ 563 kcal/1h


Hobby, praca i inne:

Gra na fortepianie …......................................... 176 kcal/1h
Gra na gitarze …................................................ 211 kcal/1h
Gra na perkusji ….............................................. 281 kcal/1h
Gra na skrzypcach …......................................... 176 kcal/1h
Gra w kręgle …................................................... 211 kcal/1h
Pisanie na komputerze …................................. 106 kcal/1h
Praca przy biurku ….......................................... 820 kcal/8h
Praca stojąca (np. za barem) …........................ 1296 kcal/8h
Seks …................................................................. 120 kcal/0,5h
Taniec ….............................................................. 410 kcal/1h

Tagi (4): , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 4.34/5 (21 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

k
k
k
k
k

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Który wysiłek się opłaca? :
Ej, pisanie na klawiaturze też spala tłuszcz !!! :)))