Jazda konna a zdrowie fizyczne

Jazda konna a zdrowie fizyczne

Obecnie zainteresowanie jazdą konną jest coraz większe Nie jest ono traktowane już jako sport elitarny, zarezerwowany tylko dla wybranych, ale coraz częściej wybierany jest przez tych, którzy szukają alternatywnego sposobu na spędzanie czasu aktywnie. Jeździectwo jest kapitalnym wyborem zarówno dla dzieci i młodzieży, jak również dla osób dorosłych – w końcu nigdy nie jest za późno, by nauczyć się jeździć konno.

Wpływ jazdy konnej na organizm

Jazda konna pozytywnie wpływa na organizm człowieka zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym. Podczas jazdy aktywne są różne partie mięśni, między innymi na brzuchu, plecach, w nogach oraz w rękach, a także pośladkach. To powoduje, że trenowanie mięśni jest jeszcze bardziej efektywne i to w wyjątkowo przyjemny sposób.

Jeździectwo wpływa również pozytywnie na prawidłową postawę. Podczas jazdy na koniu łopatki muszą być ściągnięte, łokcie mają dotykać boków ciała, a głowa musi być skierowana prosto, co powoduje, że kręgosłup znajduje się w zdrowej pozycji. Ponadto jazda konna pomaga w nauce utrzymywania równowagi, aby nie spaść z konia.

To jednak jeszcze nie wszystkie zalety jazdy konnej. Pomaga ona także w poprawie działania układu krwionośnego oraz serca. Powoduje obniżenie ciśnienia, wspiera kondycję. Pobudza pracę układu trawiennego i pozytywnie wpływa na psychikę – relaksuje, zmniejsza poziom stresu, uczy opanowania poprzez osiągnięcie harmonii w trakcie współpracy ze zwierzęciem.

Jak zacząć?

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z jazdą konną, wybierz gospodarstwo agroturystyczne Stary Młyn (Starymlynstrzeszyn.pl), znajdujące się w Strzeszynie na Pojezierzu Drawskim. To tutaj można połączyć wypoczynek wraz z obcowaniem z końmi i nauką jazdy z doświadczonymi instruktorami. Z pełną ofertą można zapoznać się pod adresem: Starymlynstrzeszyn.pl.

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Aktywność Fizyczna: ważna w każdym wieku
Odżywki Na Przyrost Masy: zwiększ swoją efektywność
Indoor Cycling: rowerek stacjonarny