Rodzaje tańca i płynące z nich korzyści

Rodzaje tańca i płynące z nich korzyści

Taniec niesie ze sobą całą mnogość korzyści fizycznych i mentalnych. Jeśli mowa o tych drugich, poprawia on samopoczucie, pomaga pozbyć się stresu z organizmu i podwyższa samoocenę. Co ciekawe, ze względu na to, że podczas tańca, wydzielają się hormony szczęścia, jest on też polecany jako narzędzie wspomagające leczenie depresji. Jakby tego było mało, na zajęciach tanecznych integrujemy się z poznanymi tam ludźmi, a jeśli na zajęcia uczęszczamy z własnym partnerem – dodatkowo się do niego zbliżamy.
Jeśli chodzi o korzyści fizyczne, taniec pozwala na polepszenie koordynacji i pamięci ruchowej, korzystnie wpływa na kręgosłup i naszą postawę, wzmacnia mięśnie i, co chyba najważniejsze, pozwala w przyjemny sposób spalić duże ilości kalorii. Jakie korzyści płyną z uprawiania konkretnych rodzajów tańca?

Taniec klasyczny (balet)

Rozwija pamięć i koordynację ruchową, pomaga w leczeniu wad postawy i płaskostopia. Powoduje też wydłużenie i wysmuklenie sylwetki. Taniec ten uszlachetnia też ruchy i dodaje wdzięku podczas chodu.

Niemal każda mała dziewczynka marzy o tym, aby zostać baletnicą i co wieczór pojawiać się na scenie opery w ślicznym tutu. Jednak, jeśli marząca o tym niegdyś dziewczynka, dzieckiem już nie jest – nic straconego! Trenerzy fitness przypomnieli sobie bowiem o całym potencjale tkwiącym w tańcu klasycznym i coraz częściej zachęcają dorosłych do brania udziału w zajęciach z baletu organizowanych w klubach fitness.

Tańce towarzyskie

Dzielą się na standardowe (tango, foxtrot, quickstep, walc angielski i walc wiedeński) i latynoamerykańskie (samba, rumba, cha-cha, jive, pasodoble). Oprócz tego podziału, który zawiera w sobie tańce turniejowe, istnieje jeszcze wiele innych stylów tanecznych, m.in.: twist, salsa, charleston, polka, mambo i wiele innych. Co nam daje taniec towarzyski? Niezliczone korzyści! Po pierwsze usprawniamy się i tracimy wielkie ilości kalorii. Np. – tańcząc walca, w godzinę spalasz ponad 200 kcal, a fokstrota prawie 300! Godzina salsy pozwala na spalenie nawet 400 kcal. Oprócz tego, taniec towarzyski pomaga wyrzeźbić dolne partie ciała, a także, poprzez trzymanie tanecznej „ramy”, uczy prawidłowej postawy ciała. Tańce latynoamerykańskie dodatkowo rozluźniają mięśnie i poprawiają pracę układu krwionośnego, a to wszystko w ramach wspaniałej zabawy przy radosnej muzyce.

Taniec nowoczesny

Powstał na początku XX wieku, jako odłam tańca swobodniejszy od klasycznego. Od tamtej pory powstało wiele gatunków tanecznych, wpisujących się w nurt nowoczesny, m.in. funky, break dance, disco dance, electric boogie i wiele innych. Jakie korzyści płyną z uprawiania tańców nowoczesnych? Można za jego sprawą stracić wiele kalorii – w godzinę ponad 300, usprawnić całe ciało, poprawić wydolność organizmu, koordynację ruchową i, w zależności od rodzaju tańca, potańczyć do ulubionej muzyki. Nie trzeba chyba dodawać, jak korzystnie wpływa to na samopoczucie i spojrzenie na świat.

Taniec brzucha

Styl tańca, który przywędrował do Europy z terenów Bliskiego Wschodu. Obecnie tańczą go głównie kobiety i to właśnie dla ich zdrowia ma on największe korzyści. Po pierwsze, godzina zajęć pozwala na spalenie ok. 300 kcal. Wyszczupla też talię i umożliwia pozbycie się zbędnych centymetrów z górnych partii ciała. Dzięki temu, że taniec brzucha wzmacnia mięśnie miednicy, jego trening będzie też jak znalazł dla kobiet, które w przyszłości chciałby zostać mamami. Taniec brzucha wydobywa też z pań ich kobiecość, przez co znacząco wpływa na poprawę ich seksapilu.

Nie sposób wyliczyć wszystkich korzyści płynących z tańca, ale jedno jest pewne – taniec to sport tak przyjemy i zdrowy, że aż szkoda byłoby go nie uprawiać. Jeśli jednak nie chcesz zapisywać się na kurs tańca, równie dobrze możesz tańczyć w domu, przed lustrem. W ten sposób poprawisz sobie samopoczucie, a po krótkim czasie zobaczysz też efekty w postaci zgubionych centymetrów.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Jazda Konna: poprawia kondycję i sprawia przyjemność
Regeneracja Organizmu: niezbędna po każdym treningu
Mięśnie Core: jak poprawić swoją posturę?
Marsz Jako Trening: metoda na utratę kalorii
Odzież Sportowa O’neill: nowa kolekcja marki
Dieta Bezglutenowa: czy wpływa na kondycję?