Jakie białko powinno zażywać się na noc?

Jakie białko powinno zażywać się na noc?

Jednak ćwiczenia bez diety mogą okazać się niewystarczające. To ona w dużej mierze przyczynia się do rozwoju muskulatury. Wszystkie posiłki powinny być pełnowartościowe i bogate w białko. Nie ma znaczenia czy to śniadanie, czy kolacja, a białko na noc wcale nie jest szkodliwe – wręcz przeciwnie. To po prostu kolejny mit, który funkcjonuje w społeczeństwie.

Co należy jeść wieczorem?

Pierwsza kwestia to godzina spożywania kolacji. W obiegowych opiniach przyjęło się, że ostatni posiłek powinno spożywać się najpóźniej do godziny dziewiętnastej. Nie jest to regułą, gdyż wszystko zależy od tego, kiedy kładziemy się spać. Jeżeli późnym wieczorem, to kolację powinniśmy zjeść 2-3 godziny przed snem. A jeśli chodzi o wieczorny posiłek, to powinien on być smaczny i lekkostrawny. Organizm w nocy powinien odpocząć, więc nie wolno zbytnio go obciążać. Wieczorne menu powinno obfitować w takie produkty, jak serek wiejski, chude mięso lub ryba gotowana na parze, owoce morza, jajka, surówki z odrobiną oliwek czy koktajle warzywne. Wszystkie wyżej wymienione produkty są źródłem pełnowartościowego białka.

Wiadomo przecież, że wieczorne podjadanie ma zgubny wpływ na sylwetkę i przysparza zbędnych kilogramów. Dlatego też należy zrezygnować z takich produktów jak: słodycze, białe pieczywo, makaron czy biały ryż. Można znaleźć dla nich zdrowe zamienniki. Świetnie w tej roli sprawdzają się: brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron czy chleb razowy. Gdy dieta będzie odpowiednio zbilansowana, a porcję odpowiedniej wielkości, przyrost tkanki tłuszczowej nam nie grozi. Jedynym skutkiem takiego odżywiania i aktywności fizycznej będzie widoczny przyrost masy mięśniowej, a przecież o taki efekt nam chodziło.

Jakie produkty dostarczają jeszcze białko i kiedy je brać?

Oprócz naturalnego białka występują jeszcze suplementy diety bogate w ten składnik. Przykładem takiego produktu jest białko serwatkowe. Należy stosować je na przykład po treningu, gdyż wtedy rzadko mamy okazję zjeść coś wartościowego. Warto też zaopatrzyć się w białko wolnowchłanialne, jak kazeiny lub mieszanki kazein z albuminą i koncentratem serwatki. Należy jednak pamiętać, że zanim rozpoczniemy dietę białkową, musimy się odpowiednio przebadać, czy aby nie cierpimy na skazę białkową. Poza tym nie należy całkowicie wyrzucać z jadłospisu węglowodanów – trzeba je jedynie ograniczyć.

Białko na noc wspomaga również sen, a ten, jak powszechnie wiadomo, wspomaga regenerację zmęczonych mięśni. Należy jednak pamiętać, że odzywka białkowa to jedynie uzupełnienie diety, a nie jej zamiennik. Tylko rozsądek i konsultacje z lekarzem mogą przynieść pozytywne skutki. Nie należy nadużywać białka, gdyż wszystko w nadmiarze jest szkodliwe. Poza tym do atletycznej sylwetki dochodzi się poprzez ciężką pracę i nie należy przyśpieszać tego naturalnego procesu.

 

A R T Y K U Ł  Z E W N Ę T R Z N Y

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Potrawy Na Wigilię: nie tylko karp
Zakwaszenie Organizmu: jak z nim skutecznie walczyć?
Rodzaje Kaszy: ich wartości odżywcze
Nienasycone Kwasy Tłuszczowe: czy warto je suplementować?
Zioła Na O Uspokojenie: które wybrać?