Zachowaj formę przez cały rok: jak ćwiczyć jesienią i zimą

Zachowaj formę przez cały rok: jak ćwiczyć jesienią i zimą

Nie warto jednak poddawać się takim nastrojom, długie wieczory spędzane w domu można wykorzystać na ćwiczenia rozgrzewające, wyszczuplające i poprawiające kondycję.

Domowy fitness na długie jesienne i zimowe wieczory

Długie wieczory jesienią i zimą są doskonałą okazją do tego, aby poprawić swoją kondycję i sylwetkę. Możemy połączyć wtedy trening z oglądaniem ulubionego serialu. Aby ćwiczyć w domu, wystarczy mata do ćwiczeń. Można na niej wykonywać stretching, czyli ćwiczenia rozciągające, oraz callanetics, ujędrniający, modelujący sylwetkę i przeciwdziałający wadom postawy. Przydatnymi przyrządami do domowych ćwiczeń są również piłki do fitness. Można na nich ćwiczyć właściwie wszystkie partie mięśni, a także rozciągać się. Z piłką gimnastyczną mogą ćwiczyć także kobiety w ciąży. Ćwiczenia na macie i na piłkach warto wykonywać z przymocowanym do kostek i nadgarstków obciążeniem. Dzięki niemu staną się one bardziej efektywne.

Urządzenia takie jak rower treningowy, orbitrek (trenażer eliptyczny) oraz steper pozwalają na wykonywanie ćwiczeń kardio w domu. Ich efektywność nie ustępuje treningowi kardio na siłowni. Wystarczy tylko pilnować tego, aby ćwiczenia trwały jednorazowo przynajmniej 25 minut. Dobrze jest też kontrolować tętno. Jednym z najprostszych wzorów na obliczenie tętna, przy którym najbardziej efektywnie spala się tłuszcz, jest wzór Bauma: 170 – wiek. Osoba, która ma 35 lat, powinna dążyć do tego, aby podczas ćwiczeń utrzymać tętno wynoszące ok. 135 uderzeń na minutę.

Trening siłowy w domu – wzmocnienie mięśni i piękna sylwetka

Oprócz ćwiczeń spalających tkankę tłuszczową w domu można również wykonywać ćwiczenia siłowe, kształtujące sylwetkę. Jeśli mamy miejsce na atlas, warto go kupić. Urządzenie to umożliwia wszechstronny rozwój sylwetki, obejmujący w zasadzie wszystkie partie ciała. Mniej miejsca zajmuje sama ławeczka. Ćwiczenia na niej pomogą wzmocnić mięśnie brzucha, rozwinąć mięśnie nóg, pleców, ramion oraz klatki piersiowej. Jeżeli ławeczka ma podstawkę na sztangę, należy dokupić do niej także to urządzenie. Do ćwiczeń na ławeczce często wykorzystuje się też sztangielki.

Do przyrządów, których można używać do ćwiczeń nawet w niewielkich pomieszczeniach, należą drążki rozporowe do podciągania się i przyrządy do pompek (tzw. klamki). Tego typu ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała nazywane są kalistenicznymi. Nie tylko pomagają one w kształtowaniu mięśni, ale poprawiają też wydolność organizmu.

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Zadbaj O Odpowiednie Nawodnienie: Napój izotoniczny
Ćwiczenia: jak zacząć trenować?
Bieganie: wybieramy pomocne gadżety
Fitness Online: zacznij ćwiczyć ze słynnymi trenerkami
Mięśnie Core: jak poprawić swoją posturę?
Bcaa: zbuduj skutecznie masę mięśniową