Wyższy poziom testosteronu dzięki diecie i suplementacji

Wyższy poziom testosteronu dzięki diecie i suplementacji

Testosteron jest dla mężczyzny wyznacznikiem jakości życia i nie ma w tym absolutnie żadnej przesady. Panowie, u których poziom tego hormonu jest wysoki, dużo łatwiej nawiązują kontakty, są pewniejsi siebie i swoich decyzji, a także mają więcej sił witalnych, co daje się zauważyć w codziennych czynnościach.

Wpływ testosteronu na organizm  

Wpływ tego hormonu na osiągane w sporcie wyniki jest olbrzymi i tyczy się to nie tylko sportów siłowych czy „sylwetkowych”. Testosteron umożliwia podejmowanie cięższych treningów, podnosi wytrzymałość oraz skraca czas niezbędny do regeneracji. W sportach „sylwetkowych”, takich jak kulturystyka, nabiera on jednak szczególnego znaczenia. Jego wysokie stężenie niemal zawsze przekłada się na szybszą syntezę białek mięśniowych, a co za tym idzie – na cały proces anabolizmu mięśni. Poza tym wysokie stężenie tego hormonu w organizmie idzie w parze z niższym poziomem tkanki tłuszczowej i większą siłą mięśni. Dla intensywnie trenujących ludzi testosteron jest więc prawdziwym fundamentem. W sporcie jednak niedozwolone jest wspomaganie się farmakologicznymi hormonami, dlatego warto poszukać skutecznej alternatywy i zachęcić nasze ciało, by samo wytwarzało większą ilość endogennego testosteronu.

Objawy niskiego poziomu testosteronu

Testosteron jest ważny szczególnie dla sportowców, a jego długo utrzymujące się niedobory są mocno odczuwalne i mogą znacząco pogorszyć komfort życia. Jeśli wcześniej poziom tego hormonu był u nas wysoki, a od jakiegoś czasu zaczyna spadać, może to oznaczać zdecydowane pogorszenie stanu naszego organizmu. Niższy poziom testosteronu objawia się między innymi:

  • zanikiem masy mięśniowej,
  • szybkim wzrostem tkanki tłuszczowej,
  • problemami ze snem,
  • problemami z odpowiednią regeneracją,
  • bólem mięśni w ciągu dnia,
  • spadkiem siły,
  • mniejszą chęcią do treningów,
  • niskim libido.

Nie powinniśmy lekceważyć takich objawów. Jeśli utrzymują się one przez dłuższy czas, należy koniecznie poddać się badaniu hormonów. Jeśli poziom testosteronu okaże się zbyt niski, powinniśmy natychmiast podjąć działania zmierzające do poprawy tego stanu.

W jaki sposób możemy dbać o nasz testosteron?

Wraz z wiekiem poziom testosteronu stopniowo maleje, jednak wcale nie musimy tego w znaczący sposób odczuwać. Ciężkie, złożone ćwiczenia, odpowiednio ukierunkowana dieta oraz właściwa suplementacja są w stanie przez bardzo długi czas utrzymywać nasze ciało i zdrowie w świetnym stanie. Oto kilka podstawowych zasad dotyczących tego, co powinieneś robić, aby osiągnąć wysoki poziom testosteronu w naturalny sposób.

Dieta i suplementacja dla wysokiego testosteronu

Wielu osobom może się wydawać, że wpływ codziennej diety na poziom testosteronu nie jest znaczący. Nic bardziej mylnego! Właściwe odżywianie może znacznie pobudzić organizm do intensywnego wytwarzania tego hormonu.

Ważna jest kaloryczność diety

Ilość spożywanych kalorii powinna być dostosowana do naszego aktualnego celu treningowego oraz do potrzeb naszego organizmu. Deficyt nie powinien być zbyt duży ani utrzymywać się przez wiele miesięcy. U mężczyzn stosujących długotrwałe niskokaloryczne diety,a także u tych, którzy przechodzili okres redukcji tkanki tłuszczowej, odnotowano spadek kluczowego wolnego testosteronu. Warto więc stopniowo usuwać kalorie z diety i szukać alternatywnych sposobów na walkę z tkanką tłuszczową (dobrym pomysłem są np. treningi interwałowe czy zaawansowana suplementacja). 

Tłuszcze są kluczowe

Warto pamiętać o cholesterolu, który jest dla omawianego przez nas testosteronu bardzo ważny. Spożywanie odpowiedniej ilości tłuszczów jest niezwykle istotne z punktu widzenia produkcji tego hormonu. Nie oznacza to oczywiście, że koniecznie musimy stosować dietę ketogeniczną czy pić oliwę i oleje do każdego posiłku. Ale w każdej diecie powinno się wyważyć takie proporcje, aby spożywać dziennie co najmniej 1g tłuszczy na każdy kg masy ciała. Warto przy tym zwracać uwagę na jakość dostarczanych lipidów i wybierać takie, które poza syntezą testosteronu przyczynią się także do poprawy stanu naszego zdrowia.

Warto zatem spożywać oleje tłoczone na zimno, orzechy włoskie, migdały, tłuste ryby morskie oraz wysokiej jakości masła orzechowe. Produkty te dostarczają organizmowi cenne związki mineralne, które mogą przynieść mu dodatkowe korzyści.

Kluczowy wolny testosteron oraz aromataza

Enzym aromatazy to jeden z największych wrogów testosteronu. Bierze on bowiem czynny udział w przekształceniu cennego testosteronu w estradiol – żeński hormon płciowy, który w nadmiarze może wywołać u mężczyzn liczne zmiany w sylwetce. Do zauważalnych objawów należy wzrost tkani tłuszczowej w okolicach klatki piersiowej oraz nadmiar zgromadzonej przez organizm wody.

Możemy ograniczyć ten proces na kilka sposobów. Ważną rolę odgrywa prawidłowe odżywianie, dzięki któremu możemy częściowo wspomóc nasze ciało w walce z aromatazą. Szczególnie cenne produkty spożywcze to np. chrzan, żurawina, pomidory czy jagody. Czasami jednak właściwa dieta nie wystarcza. Wtedy można skorzystać z produktów zawierających składniki odpowiedzialne za blokowanie aromatazy. Do najpopularniejszych na rynku specyfików o dużej skuteczności należą: Arimacare Pro od Olympus Labs czy też AlphaMaxXT z firmy Performax. Produkty te działają bardzo szybko – pierwsze zmiany w sylwetce widoczne są już po około tygodniu suplementacji.

Prowadź odpowiedni styl życia

Właściwe odżywianie i regularny trening to nie wszystko, jeśli chcemy cieszyć się zdrowym i wysokim testosteronem. Ważną rolę odgrywa także jakość snu oraz częstotliwość sięgania po alkohol i inne używki, które nadmiernie eksploatują nasze ciało. Wystrzegajmy się też dużej ilości cukrów.

Suplementacja z wykorzystaniem boosterów testosteronu

Na rynku znajdziemy wiele produktów podnoszących poziom testosteronu, ale tak naprawdę tylko niewielka ich część działa w sposób zgodny z zapewnieniami producentów i stanowi alternatywę dla wspomagania farmakologicznego. Oto kilka produktów, na które szczególnie warto zwrócić uwagę:

  • Erase Fast – produkt o zdecydowanie najlepszym stosunku ceny do składu. Bardzo dobrze przyspiesza regenerację, stymuluje ciało do produkcji zwiększonej ilości endogennego testosteronu oraz zawiera składniki hamujące aktywność enzymu aromatazy.
  • CEL M-Test – jeden z najskuteczniejszych produktów z tej grupy. Przez wielu uważany za najsilniejszy obecnie booster testosteronu. Jest w stanie znacznie podnieść jego poziom. Zawiera wyłącznie składniki o potwierdzonym działaniu. Idealnie sprawdza się w okresie rekompozycji sylwetki.
  • Olympus Labs Sup3r PCT – produkt hybrydowy, łączący w sobie zalety boostera testosteronu z dodatkowymi składnikami obniżającymi poziom estrogenów. Zawiera jedną z największych na rynku dawek składników aktywnych w porcji, a także związki będące prekursorami dla syntezy białek mięśniowych. Doskonale sprawdza się przy budowie masy mięśniowej.

 

Inne skuteczne boostery testosteronu oraz topowe wzmacniacze libido możemy znaleźć w rankingu na Forum Sportowym – https://forum-sportowe.pl/topic/818-najlepsze-boostery-testosteronu-i-tabletki-na-potencje-ranking/
 

A R T Y K U Ł Z E W N Ę T R Z N Y

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Perfumy Dla Ciebie: jak dobrać je do osobowości?
Jędrny Biust: czy ćwiczenia pomogą nam go uzyskać?
Badania Tarczycy: dlaczego są takie ważne?
Czytanie Książek: jego pozytywny wpływ
Porządek W Torebce: zasady higieny
Dermapen: małe urządzenie a wielkie rezultaty