Zdrowe odchudzanie – zasady

Zdrowe odchudzanie – zasady

Błyskawiczne diety – cud, choć gwarantują spektakularne efekty w krótkim czasie, nie są korzystne dla zdrowia. Nie dość, że mogą kompletnie zrujnować organizm, czy spowodować zaburzenia odżywiania, to jeszcze niemal zawsze gwarantują efekt jo-jo. Jak więc schudnąć, bez robienia sobie krzywdy? Zdrowo! I spójrzmy prawdzie w oczy – choć zdrowe odchudzanie będzie trwało dłużej, niż podczas diety-cud, będzie równie skuteczne. Ponadto, w perspektywie czasu, nie spowoduje powrotu do dawnej wagi i spustoszenia organizmu. Jeśli więc chcesz zrzucić zbędny tłuszczyk, zapomnij o szybkich dietach, tylko czym prędzej postaw na sumienne wypełnianie 20 zasad zdrowego odchudzania, które znajdziesz poniżej.

W tym artykule:

ZASADY ZDROWEGO ODCHUDZANIA

  • Jedz 5 lub 6 niewielkich posiłków dziennie – komponuj je ze zdrowych, bogatych w witaminy, błonnik i inne substancje odżywcze produktów.
  • Jedz często, co ok. 2,5 – 3 godziny.
  • Pij 2 litry niegazowanej wody dziennie i zieloną lub czerwoną herbatę.
  • Jedz dużo warzyw i owoców – miej je w swoim menu codziennie!
  • Uprawiaj sport co najmniej 3 razy w tygodniu, a jeśli chcesz znacząco schudnąć, rób to nawet codziennie.
  • Jedz powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs – usprawni to proces trawienia.
  • Nigdy się nie przejadaj, zostaw sobie pewien niedosyt po posiłku – uczucie pełnego żołądka przychodzi po jedzeniu.
  • Nigdy się nie głodź! Nakładaj sobie mniejsze porcje pełnowartościowego jedzenia – możesz używać w tym celu mniejszych talerzy, na których po prostu mniej się zmieści.
  • Nie trzymaj w domu słodkich lub słonych przekąsek – w chwili słabości nie będzie po co sięgnąć.
  • Gdy wychodzisz do pracy, czy szkoły, zabieraj ze sobą pełnowartościowe posiłki (np. domowy obiad) lub zdrowe przekąski (np. warzywa, sałatki) – dzięki temu nie będziesz jadać „w mieście” lub kupować kalorycznych przekąsek w automatach.
  • Zrezygnuj ze smażenia potraw. Zamiast tego, postaw na gotowanie, grillowanie i pieczenie.
  • Wybieraj tylko pełnoziarniste pieczywo i makarony. Postaw też na brązowy ryż.
  • Mięso wieprzowe zamień na drobiowe.
  • Zrezygnuj z tłustych i mącznych potraw.
  • Nie jedz słodyczy, zastąp je owocami. Gdy najdzie Cię ochota na batonik, lepiej zjedz banana. Czasem możesz pozwolić sobie na kakao lub prawdziwą (bezcukrową) gorzką czekoladę – są bogate w magnez.
  • Zrezygnuj z nadmiernego solenia potraw, a także ze słodzenia napojów – sól zatrzymuje wodę w organizmie, a od cukru zwyczajnie przytyjesz.
  • Nie podjadaj między posiłkami. Częste jedzenie powinno wyeliminować ryzyko „wilczego głodu”.
  • Nie pij gazowanych i kolorowych napojów, nawet tych bez cukru i kalorii – są niezdrowe i „naszprycowane” chemią, co nie pomaga w walce ze zbędnymi kilogramami.
  • Jedz śniadania – to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który warunkuje dobre samopoczucie i siłę, również na odchudzanie i trening!
  • Zrezygnuj z fast foodów – chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. 🙂

Powodzenia!

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Świeży Burger: warto próbować?
Samobadanie: podstawa profilaktyki raka piersi
Nietolerancja Pokarmowa: jak ją zdiagnozować?
Kriolipoliza: zabieg wyszczuplający
Usuwanie Kamienia Nazębnego: pozwala na uniknięcie rozwijania się chorób