Jak unormować pracę układu pokarmowego w stresie?

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowie i psychologia / Choroby i dolegliwości

Jak unormować pracę układu pokarmowego w stresie?

Ściśnięty żołądek lub inne problemy ze strony układu pokarmowego to jedne z najczęstszych objawów stresu. Co możesz zrobić doraźnie na problemy żołądkowe, a które zmiany warto wprowadzić na stałe, by przestać się denerwować?

 

Szybkie sposoby na poprawę trawienia

Na wypadek problemów żołądkowych czy wzdęć warto mieć przy sobie preparaty takie jak Espumisan. Zawiera on symetykon, który rozprasza nagromadzone w jelitach gazy. Są one często wynikiem stresu: powstają np. wtedy, gdy pochłaniamy jedzenie i napoje dużymi haustami, w pośpiechu. Espumisan Easy to granulki, które można dyskretnie zażyć bez popijania.

Przy biegunkach można od czasu do czasu stosować węgiel. W diecie powinno się też pojawić więcej błonnika, który sprzyja zdrowemu trawieniu. Na co dzień warto spożywać kasze, pestki i pełne ziarna. Jeśli nie masz na to czasu, dodawaj do codziennych potraw gotowe produkty bogate w błonnik, np. otręby owsiane, siemię lniane.

Picie kawy czy napojów gazowanych, choć kuszące, gdy gonią terminy i na nic nie ma czasu, tylko pogłębia opisane powyżej problemy. Choćby od czasu do czasu zastąp je czymś łagodniejszym dla żołądka. Na biegunki skuteczna będzie mięta lub piołun. Na zaparcia – siemię lniane i wrotycz. Nie stosuj natomiast silnych ziół i herbatek przeczyszczających. Układ trawienny może się do nich „przyzwyczaić”. Po ich odstawieniu objawy będą jeszcze silniejsze.

 

Ciągły stres: czy to może być zdrowe?

Odpowiedź na pytanie jest oczywiście przecząca. Liczne badania potwierdzają, że ciągły stres ma negatywny wpływ na serce, układ odpornościowy, stan włosów, cery i wiele innych obszarów. W dłuższej perspektywie stale rozstrojony żołądek czy bezsenność mogą doprowadzić do kolejnych, tym razem już poważniejszych problemów ze zdrowiem. Dlatego warto przyjrzeć się swojemu stylowi życia i wprowadzić zmiany.

  • Nawet kilka minut technik relaksacyjnych dziennie przyniesie poprawę. To może być spacer po pracy, ćwiczenia rano lub praca z oddechem w najtrudniejszych momentach dnia. Rozluźnienie ciała przekłada się też na rozluźnienie mięśni układu pokarmowego i lepsze trawienie.
  • Warto zidentyfikować, kiedy konkretnie żołądek daje o sobie znać. Być może problemy trawienne pojawiają się zawsze przed spotkaniem z konkretną osobą albo w związku z jakimś wydarzeniem? Sama świadomość źródła problemu przybliża do jego rozwiązania.
  • Jeśli sytuacja życiowa jest tak stresująca, że wywołuje ciągłe problemy żołądkowe i przeciążenie umysłu, warto spróbować ją zmienić. To oczywiście nie zawsze możliwe. Jeśli jednak da się zmienić firmę, godziny pracy, towarzystwo itp., warto próbować. W dłuższej perspektywie może to być zbawienne dla samopoczucia.
  • Być może problemy żołądkowe mają związek z mocno przetworzoną, fast foodową dietą? Wówczas lepiej przestawić się na produkty o wyższej zawartości substancji odżywczych. Witamina C, magnez, witaminy z grupy B zabezpieczają ciało przed skutkami stresu i stresu oksydacyjnego (wolnych rodników). Dieta powinna zawierać ich odpowiednią ilość.

 

ARTYKUŁ ZEWNĘTRZNY

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.06/5 (9 ocen)

Podobne artykuły

  • Brak powiązanych artykułów

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Jak unormować pracę układu pokarmowego w stresie?: