Typ figury Papryka

Typ figury Papryka

Papryka, litera H, tuba, prostokąt. Styliści różnie nazywają ten niezmiernie popularny typ sylwetki. Pani Papryka charakteryzuje się prostą, pozbawioną kobiecych kształtów sylwetką. Istotnym elementem tego typu figury są też obszerne ramiona, o tej samej szerokości, co biodra. Papryka nie ma talii, a jej biust zazwyczaj jest niewielkich rozmiarów. Zdarzają się jednak Papryki, które przy braku talii i szerokich ramionach, mają też obfity biust i mocno zaznaczony brzuch. Szeroką górną część ciała, Paniom Paprykom często rekompensują piękne, zgrabne nogi, które są ich niezaprzeczalnym atutem.

Zalety figury Papryki

Choć Papryki często nie lubią swojej sylwetki i nazywają ją „chłopięcą”, należy przyznać, że ten typ figury posiada wiele zalet. Po pierwsze, jeśli Pani Papryka tyje, to dodatkowe kilogramy rozchodzą się po jej ciele raczej równomiernie, czego mogą jej pozazdrościć np. Jabłka. Ponadto, od dłuższego czasu, ten typ figury święci triumfy wśród projektantów mody. W sklepach często nie można znaleźć odpowiednich dla innego typu sylwetki ubrań, szczególnie dla Gruszki, ale Pani Papryka zawsze znajdzie coś dla siebie. Nawet modne obecnie rurki zarezerwowane są niemal wyłącznie dla tego typu figury. Dlatego Papryki nie powinny narzekać. Piękne, kobiece kształty mogą bowiem osiągnąć poprzez odpowiedni dobór garderoby. Wystarczy tylko spojrzeć na przykłady sławnych Papryk – m.in. Drew Barrymore, Florence Welch, Keiry Knightley, czy Cameron Diaz.

Styl Papryki

Co nosić?

  • bieliznę modelującą – szczególnie polecamy biustonosz push-up, który optycznie powiększy biust;
  • bluzki, tuniki i koszule w ciemnych barwach – ciemne kolory ukryją szerokie ramiona;
  • bluzki z żabotami – sprawią, ze biust będzie się wydawał większy;
  • spodnie rurki – pięknie podkreślą nogi Papryki;
  • bluzki i koszulki z rękawem długim lub ¾ – pomoże to ukryć szerokość ramion;
  • kobiece spódnice – z falbankami, plisowane i bombki – nadadzą chłopięcej sylwetce kobiecości;
  • paski – szczególnie te szerokie, zapinane w talii – „stworzą” wrażenie brakującego wcięcia;
  • dekolty V – będą optycznie wysmuklać miejsce w talii, sprawiając wrażenie większego wcięcia, niż jest w rzeczywistości;
  • spódnice mini, nawet te obcisłe – pięknie wyeksponują zgrabne nogi.

Czego unikać?

  • jasnych kolorów i wyrazistych wzorów w górnej części garderoby – będą zwracać uwagę na szerokie ramiona;
  • bluzek i swetrów z obszernymi kołnierzami, poduszkami i bufkami – optycznie poszerzą ramiona, a tego Papryka musi stanowczo unikać;
  • prostych, dopasowanych sukienek – wbrew pozorom, tylko ukażą mankamenty figury. Pani Papryka powinna wybierać wśród pięknie zdobionych, marszczonych i plisowanych sukienek;
  • spodni i spódnic z podwyższonym stanem – tylko uwypuklą brak talii;
  • głębokich dekoltów – ukażą mały biust.

Dieta Papryki

Pani Papryka nie musi się katować żadnymi dietami. Aby dobrze i zdrowo wyglądać, wystarczy jej tylko unikanie smażonych i tłustych produktów oraz bezwzględna rezygnacja z fast foodów. Papryka powinna też unikać masła lub zupełnie z niego zrezygnować. W swojej diecie powinna pamiętać o jedzeniu białego mięsa, dużej ilości warzyw i owoców bogatych w błonnik (np. maliny, marakuja, daktyle, porzeczki, jeżyny, jagody). Musi też dużo pić. Najlepiej zieloną herbatę i co najmniej 1,5 litra niegazowanej wody dziennie.

Trening Papryki

Papryka nigdy nie powinna dopuścić do tego, by jej szerokie ramiona jeszcze bardziej się rozrosły. Jeśli chce, może też wykonywać ćwiczenia, które pomogą jej lekko zaznaczyć talię. Poleca się jej zatem głównie ćwiczeni aerobowe, jak np. TBC, a także jazdę na rowerze i pływanie.

Specjalnie dla Czytelników portalu Vitalogy.pl, porad na temat treningu Papryki udzieliła też certyfikowana przez Polską Akademię Sportu trenerka fitness, ANIKA SKROŃSKA:

Papryka to typ sylwetki, w której tkanka tłuszczowa odkłada się wyjątkowo równomiernie. Wśród Papryk najczęściej zdarzają się drobne, niskie kobiety, które nie mają problemów z nadwagą. Warto jednak zaznaczyć, że kobieta Papryka zawsze wygląda na kilka kg więcej niż ma w rzeczywistości. Dlaczego? Problemem jest brak typowo kobiecych kształtów – wcięcia w talii oraz wąskie biodra. W treningu warto więc skupić się zarówno na strefie cardio (rower, bieganie, taniec, spacery), jak również na wzmocnieniu RÓWNOMIERNIE wszystkich partii ciała. Pomocne będą zajęcia fitness typu TBC, zabawa z hula hop oraz dobrze rozpisany trening uwzględniający w jednakowym stopniu pracę zarówno „góry” jak i „dołu”. Poniżej przedstawiam kilka przykładów ćwiczeń pomagających wyrobić nieistniejącą talię:

ĆWICZENIA NA TALIĘ – SKŁONY

– ze stania
Stań w rozkroku. Mając wyprostowane nogi wykonuj skłony w przód ampotem do każdej nogi wychylając się maksymalnie.

– z siadu z wyprostowanymi nogami
Usiądź na podłodze i wyciągnij przed siebie wyprostowane nogi. Składniaj się dotykając rękami stopy, a głową kolan. Nie zginaj nóg.

– z siadu skrzyżnego
Usiądź na podłodze po turecku. Ugnij ręce w łokciach i przyciągnij równolegle do tułowia. Przy skłonie dotykaj łokciami ud.

SŁAWNE PAPRYKI:

Cameron Diaz

Florence Welch

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Figura W Kształcie Gruszki: czym się charakteryzuje?
Biustonosz Minimizer: dla kobiet z dużym biustem
Krótki Tułów: optyczne wydłużenie figury
Bielizna: dobierz model odpowiedni do kształtu Twojej figury