Trening w wodzie, czyli jak utopić kalorie

Trening w wodzie, czyli jak utopić kalorie

Nie dość, że zdrowa i przyjemna, to jeszcze jedna z najbardziej „cwanych”. Aktywność w wodzie korzystnie wpływa na ogólną kondycję organizmu i pozwala spalać o wiele więcej kalorii niż ćwiczenia na lądzie.

Aqua fit…

…czyli po prostu aerobik wodny, to jedna z najprzyjemniejszych form aktywności, jakie kiedykolwiek wymyślono. Poleca się ją wszystkim – młodym, starym, tym wyćwiczonym i tym mniej, a nawet osobom z osteoporozą, czy artretyzmem.

Wodny aerobik to ćwiczenia modelujące sylwetkę, które odbywają się przy muzyce, czasem z towarzyszeniem przyrządów do ćwiczeń. Nie są skomplikowane i aby je uprawiać nie musisz umieć pływać, bo przez cały czas masz pod stopami stały grunt. Są świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą poprawić kondycję fizyczną, gibkość i wytrzymałość organizmu, a także schudnąć i pozbyć się cellulitu. Radosne pląsanie w wodzie znacząco wpływa też na poprawę samopoczucia.

Nie są to jednak zbyt intensywne ćwiczenia. Jeśli po treningu chcesz się poczuć wykończony, ta forma aktywności nie jest dla Ciebie, chociaż, wbrew pozorom, nawet te z pozoru niezbyt męczące ćwiczenia pozwalają na utratę ponad 500 kcal w godzinę. Skusisz się?

Pływanie

Pływasz żabką, kraulem, motylkiem, a może jeszcze inaczej? Nieważne! Każdy sposób jest dobry. Jeśli nie umiesz pływać – nic straconego, nigdy nie jest za późno, żeby się nauczyć. Dlaczego? Światowa Organizacja Zdrowia zaleca korzystanie z tej formy aktywności aż trzy razy w tygodniu! Nie bez przyczyny. Częste wizyty na basenie poprawiają odporność i wydolność organizmu, sprzyjają poczuciu witalności, poprawiają humor i oczywiście spalają kalorie. Trening na basenie opłaca się nawet bardziej niż na lądzie. Dlaczego?

Po pierwsze temperatura wody w basenie wynosi średnio ok. 31 stopni Celsjusza, a nasz organizm naturalnie dąży do uzyskania właściwej sobie temperatury 36,6 stopni, w związku z czym, aby się ogrzać, uruchamia zapasy energii i spala niepotrzebne kalorie. Po drugie, pływając, pokonujemy opór wody, dzięki czemu nasz wysiłek fizyczny liczy się podwójnie.

Basen polecany jest także osobom, które mają siedzącą lub stojącą pracę, gdyż pomaga im w walce w wadami, skrzywieniami i bólami kręgosłupa. Pływając, mocno eksploatujemy górną część naszego ciała, co wpływa też korzystnie na stan serca oraz na ładny kształt i jędrność kobiecego biustu.

Korzyści płynące z wodnej aktywności

  • łagodzenie bóli kręgosłupa, korygowanie wad postawy;
  • wzmacnianie mięśni grzbietu, stóp i pośladków;
  • gimnastyka i łagodzenie napięć mięśni i stawów;
  • wspomaganie pracy serca;
  • korzystny wpływ na układ oddechowy;
  • kształtowanie sylwetki – spalanie kalorii i redukowanie cellulitu;
  • poprawa sprawności ruchowej, kondycji i elastyczności ciała;
  • lepsze samopoczucie – podczas pływania wydzielają się w naszym organizmie endorfiny – hormony szczęścia.

Zajęcia na basenie nie są jednak wskazane dla osób, które cierpią na pewne rodzaje schorzeń, jak np. choroby układu moczowo – płciowego. Przed rozpoczęciem treningów wodnych, skonsultuj się więc z lekarzem, który oceni czy możesz bezpiecznie korzystać z tej formy rekreacji.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Trening Sportowy: jak się przygotować?
Fitness Zimą: zadbaj o formę przed latem
Pulsometr: czy warto go kupić?
Taniec: rodzaje i korzyści
Siłownia Czy Fitness: co wybrać?