Tofu dla opornych – pomysły na bezmięsny przysmak

Tofu dla opornych – pomysły na bezmięsny przysmak

Kilka pomysłów kulinarnych na użycie tofu.

Wegeburger z soczystym kawałkiem tofu

Porządny plaster tofu wkładamy do marynaty przygotowanej z: obfitej porcji sosu sojowego lub sosu teriyaki, kopiastej łyżki wędzonej papryki (nadaje niepowtarzalny mięsny aromat), wyciśniętego czosnku, pieprzu i łyżki oliwy. Mile widziane w marynacie są też odrobina soku z cytrynu lub ocet. Tofu w marynacie umieszczamy rzecz jasna w lodówce. Im dłużej będziemy je marynować, tym lepiej, ale jeśli jesteśmy pod presją czasu, wystarczy 20-30 minut. Plastry tofu kładziemy na patelni i smażymy na wybranym tłuszczu z obu stron. W międzyczasie przygotowujemy resztę składników – bułkę lekko podpiekamy w piekarniku, kroimy na pół i wkładamy do niej ulubione burgerowe warzywa – sałatę, pomidora, czerwoną cebulą itd. Pośrodku umieszczamy wysmażony kawałek tofu. Całość świetnie smakuje z sosem majonezowym lub musztardowym.

Tofucznica

Tofucznica to wegańska wersja jajecznicy. Pomysł dobry na śniadanie lub kolację – czyli jak w przypadku klasyka z jajek. Za robienie tofucznicy zabieramy się praktycznie identycznie – zaczynamy od posiekania cebuli i podsmażenia jej na oleju (lub na tradycyjnym maśle, jeśli w naszym daniu chodzi nie o weganizm, ale o smak). Do złocistej cebulki dodajemy zwyczajne, rozkruszone tofu. Całość przyprawiamy solą, pieprzem i świeżymi ziołami (bazylia!). Jeśli chcemy urozmaicić sobie smak tofucznicy, sięgnijmy po pomidorki. Jeśli zaś chcemy nadać jej jajecznego koloru dorzućmy nieco kurkumy. Tofucznica będzie mniej sucha, gdy dodamy do niej wody lub mleka.

Sałatka z tofu w chińskim stylu

Do jej przygotowania potrzebujemy dwóch podstawowych składników – chińską kapustę pak choi i tofu – a także kilku smakowitych dodatków, z których utworzymy sos. Pak choi najlepiej smakuje duszona lub smażona i tak też ją przyrządzamy. Tofu natomiast kroimy w kostkę i smażymy na patelni na złocisty kolor. Od razu dodajemy do niego składniki na sos – dwie łyżki sosu sojowego, łyżeczkę trzcinowego cukru, prażony sezam oraz łyżeczkę pasty miso. Gdy sos się zagęści, wykładamy go razem z tofu na liście kapusty.

 

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Chałwa: zdrowa alternatywa słodyczy
Najzdrowsze Polskie Warzywa: które z nich wybrać?
Woda Wodorowa: co to jest?
Natka Pietruszki: poznaj jej właściwości zdrowotne
Awokado: pyszne i zdrowe
Przedawkowanie Kawy: czy można z nią przesadzić?