Soczyste owoce i warzywa – w sam raz na upał!

Soczyste owoce i warzywa – w sam raz na upał!

Lekarze mówią, że codziennie powinniśmy wypijać co najmniej 2 litry czystej, niegazowanej wody. Nawilżanie organizmu jest również szczególnie istotnym aspektem kuracji odchudzającej. O odpowiedniej ilości wody nie można też zapominać podczas upału. Co jednak może dziwić osoby, które piją niemal nieustannie – niektórzy ludzie nie lubią pić w ogóle, a już szczególnie niegazowanej wody, która jest dla nich „bez smaku”. Czy jest na to rada? Owszem, osoby te mogą spróbować nawadniać się także poprzez spożywanie smacznych i zdrowych przekąsek z owoców i warzyw, które szczególnie obfitują w wodę. Konkretnie są to:

Ogórki

Zawierają zdecydowanie największą ilość wody ze wszystkich owoców i warzyw, bowiem aż 97%. Warto więc, szczególnie latem, pokrojonego w plasterki ogórka nakładać na kanapki lub przyrządzać z niego mizerię z lekkim jogurtem do obiadu. Ogórek świetnie sprawdzi się też jako pierwsza pomoc przy cieniach pod oczami. Schłodzony i pokrojony na kawałki, warto wypróbować jako kojący i upiększający okład.

Arbuzy

Nawet zupełny laik w dziedzinie żywienia zauważył chyba, że arbuzy niemal w całości składają się z wody (jej zawartość, to 92%). Ponadto, zawierają też cenny dla organizmu składnik – likopen, który zapobiega powstawaniu nowotworów. Jakby tego było mało, arbuzy są niskokaloryczne, a słodkie, więc mogą być traktowane jako zdrowa przekąska, bo przecież smakują wspaniale!

Grejpfruty

To jedne z najzdrowszych owoców. Nie dość, że wspaniale nawilżają organizm – w 90 % składają się z wody, to jeszcze zawierają wiele składników o wręcz nieocenionym dla organizmu działaniu. Wymienić tu należy przede wszystkim antyoksydanty, które chronią przed nowotworami i zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się skóry. Ponadto, systematyczne jedzenie grejpfrutów, pomaga w walce ze zbędnym tłuszczykiem i cellulitem, a także redukuje poziom „złego” cholesterolu.

Sałata lodowa

Choć może na to nie wygląda, sałata lodowa w niemal 97% składa się z wody i mimo, że jest raczej uboga w wartości odżywcze, nie należy o niej zapominać. Gdy bowiem za oknem żar leje się z nieba, warto sięgnąć po kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa, z plasterkiem drobiowej wędliny, do której „nawilżająca” sałata będzie jak znalazł!

Pomidory

Uznawane są za warzywa, które w codziennej diecie powinny być stosowane nader często. W ich przypadku ponad 90-procentowa zawartość wody to jedynie preludium do całego bogactwa, jakie mają w sobie.

Pomimo znacznej zawartości wody w wymienionych powyżej produktach, pamiętajmy – nawet częste ich jedzenie nie zastąpi szklanki chłodnej, orzeźwiającej wody.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Ocet Jabłkowy: właściwości
Woda Butelkowana: którą wybrać?
Naturalne Produkty Energetyczne: Oto niektóre z nich
Grejpfrut: właściwości i zastosowanie prozdrowotne
Zdrowe Mrożonki: najlepsze w sezonie zimowym
Owoce: poznaj je lepiej