Dieta antycellulitowa

Dieta antycellulitowa

Cellulit to przypadłość, która dotyka niemal 90% dorosłych kobiet na całym świecie. Polega ona na nieprawidłowym rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej oraz zmianach tkanki podskórnej, które dają efekt „pomarańczowej skórki”. Defekt ten może być spowodowany zarówno przyczynami hormonalnymi, jak i nieprawidłową gospodarką wodną organizmu. Może być także związany z przybraniem na wadze lub spożywaniem nieodpowiednich produktów.

Założenia diety antycellulitowej

  • Zrezygnuj z fast foodów i słodyczy
    Zawierają toksyny, które odkładają się w komórkach tłuszczowych i sprzyjają powstawaniu cellulitu.
  • Wyeliminuj używki
    Podobnie jak fast foody, dostarczają organizmowi toksyn.
  • Kofeinę ogranicz do minimum
    Najlepiej zrezygnuj z picia kawy; używaj jej tylko jako składnika peelingu kawowego, który wspaniale wygładza skórę.
  • Zrezygnuj z soli
    Sól zatrzymuje wodę w organizmie, co sprzyja obrzękom ciała i powstawaniu cellulitu.
  • Jedz grejpfruty
    Są kopalnią zdrowia, zawierają witaminy C, B, P i F, błonnik oraz pektyny, dzięki którym oczyszczają organizm z toksyn i usprawniają przemianę materii (tak, jak wszystkie cytrusy, mogą być jednak niewskazane dla osób z problemami układu pokarmowego – np. z refluksem).
  • Pij zieloną herbatę
    Ona również przyśpiesza przemianę materii i pomaga w ususwaniu z organizmu toskyn.
  • Wprowadź do diety potrawy z kwasami tłuszczowymi omega-3, omega-6 i omega-9
    Zapobiegają odkładaniu się tłuszczu w organizmie i korzystnie wpływają na istniejący już cellulit (kwasy te znajdziesz w rybach, orzechach, oliwie z oliwek, a także w tranie).
  • Spożywaj co najmniej 5 porcji owoców i warzyw dziennie
    Zawierają one mnóstwo witamin i mikroelementów, które korzystnie wpływają na stan organizmu.
  • Dużo pij
    Co najmniej 2 litry niegazowanej wody dziennie, w ten sposób wypłuczesz z organizmu toksyny i przyśpieszysz metabolizm.
  • Bądź aktywna
    Walka z cellulitem nie powiedzie się bez minimalnej dawki ruchu. Codziennie staraj się znaleźć czas na aktywność fizyczną – idź na długi spacer z psem lub na rower, tańcz, pływaj, ćwicz fitness, a skutki walki z cellulitem staną się widoczne.

Podsumowanie

Dieta antycellulitowa jest dietą długoterminową, którą można stosować bez ograniczeń czasowych. Im dłużej będziemy żyć według jej zaleceń – tym dłużej nasze ciało pozostanie piękne i gładkie.

Każda z nas jest inna, a skutki diet są kwestią indywidualną, dlatego, przed rozpoczęciem diety, nawet antycellulitowej, zasięgnij porady lekarza, aby dowiedzieć się, czy możesz ją bezpiecznie stosować.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Dieta Garstkowa: zalety i wady
Dieta Bez Glutenu: z czego się składa?
Dieta Dla Osób Z Grupą Krwi A: szczegółowy opis