Kurczak na zdrowie!

Kurczak na zdrowie!

Najlepiej opatrzony w sporej grubości panierkę i z towarzyszącą mu na talerzu porcją ziemniaków. Mimo ze dietetycy i lekarze bili na alarm, to mało kto przejmował się zbyt dużym poziomem cholesterolu czy nadwagą, będących efektem właśnie niezdrowego i zbyt kalorycznego jedzenia. Obecnie zaszły spore zmiany w naszej świadomości i coraz więcej Polaków zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest dbanie o zdrowie poprzez odpowiednio zbilansowaną dietę i sport. Przykładem jest chociażby to, że ograniczamy spożycie czerwonego mięsa, które zawiera za dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, a w zamian za to jemy więcej zdecydowanie zdrowszego, białego mięsa.

Co wartościowe w kurczaku?

Mięso drobiowe jest źródłem pełnowartościowego białka, całej gamy witamin: A, B1, B2, B5, PP, B6, B12 (próżno jej szukać w innych produktach, a w szczególności roślinnych), nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz minerałów (między innymi: cynku, fosforu, żelaza, magnezu, selenu, potasu). Wysoka wartość odżywcza kurczaka sprawia, że ma właściwości antyoksydacyjne – usuwa z organizmu człowieka nadmiar wolnych rodników, dzięki czemu spowalnia procesy starzenia oraz zapobiega rozwojowi chorób cywilizacyjnych. Ponadto spożywanie kurczaka zapewnia utrzymanie odpowiedniego poziom cukru we krwi, sprzyja poprawie wyglądu skóry, włosów i paznokci, wspomaga wzrok, usuwa nadmiar wody z organizmu oraz wzmacnia zęby i kości.

Dla kogo?

Kurczak, ze względu na dużą zawartość biała, jest szczególnie polecany sportowcom, osobom aktywnym fizycznie oraz dzieciom. Co więcej, do mięsa drobiowego powinny przywyknąć wszyscy, którzy dbają o linię i stosują diety odchudzające – kurczak ma bardzo mało kalorii, a przy tym jest sycący i ma właściwości przyspieszające metabolizm.

Sposób przyrządzenia drobiu

Przede wszystkim musimy pamiętać, że niską kaloryczność dania z kurczak zapewnimy tylko wtedy, gdy będzie ono przygotowane z zachowaniem podstawowych zasad zdrowego żywienia. Według pierwszej z nich należy unikać smażenia, szczególnie na głębokim tłuszczu. Zaleca się raczej gotowanie (również na parze), duszenie, pieczenie lub grillowanie. Unikajmy także podawania kurczaka z zawiesistymi, ciężkostrawnymi sosami. Drób bardzo dobrze smakuje podany z warzywami, surówkami, a także jako główny składnik sałatek.

Jak wybrać odpowiedniego kurczaka?

Niezwykle istotną kwestią, mającą wpływ na to, czy danie przyrządzone z kurczaka będzie zdrowe, jest jakość dostępnych nam produktów. Kupując drób musimy pamiętać o tym, że najlepszy jest kurczak zagrodowy, czyli taki, który chowany jest w ekologicznych gospodarstwach, gdzie karmi się go wyłącznie karmą roślinną, bogatą w surowce mineralne i witaminy, a pozbawioną szkodliwych, sztucznych substancji.

Przykładem takiego kurczaka jest produkt Drosedu: http://drosed.com.pl/grupa_produktow/zagrodowy/. Co więcej, kurczaki zagrodowe wyróżniają się dłuższym czasem chowu. Dzięki temu są zdrowe, mniej otłuszczone i regularnie umięśnione, a przygotowane z nich dania charakteryzują się wyjątkowym smakiem.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Zielona Kawa: jak smakuje, jak działa?
Marchew: dlaczego warto ją jeść?
Czym Jest Ortoreksja: przyczyny, leczenie
E-porady Dietetyczne: warto z nich korzystać?
Lody: czy mogą być zdrowe?
Naturalne Produkty Energetyczne: Oto niektóre z nich