Jesienny zawrót głowy – gotujemy sezonowo

Jesienny zawrót głowy – gotujemy sezonowo

Przygotowując posiłki pamiętajmy o darach natury. Dowiedz się, jak gotować jesienią,aby wykorzystać z niej to co najlepsze.

Dynia pełna smaku i zdrowia

Dynia pojawia się na naszych stołach już z początkiem września i cieszyć się nią możemy nawet do wiosny, ponieważ w łatwy sposób się ją przechowuje oraz możemy robić z niej przetwory. Pierwsze skojarzenie z tą rośliną to najczęściej zupa – kremowa lub z kawałkami dyni, w każdej postaci jest bardzo smaczna i pożywna. Ciepłe pierwsze danie to podstawa każdego pełnowartościowego obiadu, a zupa z dyni świetnie sprawdza się w tym charakterze. Owoce dyni są bowiem niskokaloryczne, lecz bogate w β-karoten, potas, wapń, fosfor oraz witaminy z grupy B. Sprzyja także odchudzaniu oraz leczeniu nadciśnienia tętniczego, a podczas obróbki termicznej nie traci swoich właściwości. Wykorzystamy ją więc także w plackach, zapiekankach oraz sałatkach, ciesząc się jej wyjątkowym smakiem, a także intensywnym pomarańczowym kolorem.

Darz grzyb!

Przygotowując się do gotowania dań z grzybów możemy czerpać z tego podwójną przyjemność, jeśli zdecydujemy się na samodzielne ich zbieranie – pamiętajmy jednak, żeby korzystać tylko z tych grzybów, których jesteśmy absolutnie pewni. Na wyprawę do lasu warto zabrać kogoś doskonale znającego się na gatunkach grzybów. Kiedy już przystąpimy do gotowania, odurzy nas niezwykle aromatyczny zapach gotowanych, smażonych lub suszonych grzybów. Co z nich zrobić? Wybór jest olbrzymi – od tradycyjnych zup, sosów, krokietów i pierogów, aż po pasztety, zapiekanki oraz tarty. Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że grzyby nie posiadają wartości odżywczych – jest to nieprawdą! Zawierają dużo witamin, żelaza, potasu, fosforu, wapnia oraz sodu, a przy tym są niskokaloryczne – świetnie więc sprawdzają się przy urozmaiceniu diet odchudzających.

Jabłka, czyli coś na deser

Pyszna szarlotka pachnąca cynamonem, jabłka zapiekane pod kruszonką lub jabłkowe musy – możliwości wykonania smacznego i zdrowego deseru jest mnóstwo! Przygotowując je, warto zajrzeć do magazynu kulinarnego, aby wykonać wyjątkowe smakołyki. O właściwościach zdrowotnych tego owocu można mówić wiele – jest wyjątkowo bogaty w witaminę C, zatem warto spożywać go regularnie w celu poprawienia odporności organizmu. Gromadzi się ona jednak pod skórką, więc przygotowując potrawy nie obierajmy jabłek, chyba że jest to konieczne. Jabłka ułatwiają także przyswajanie wapnia przez organizm, zatem wzmacniają nasze włosy, zęby oraz paznokcie. Są także niezastąpione przy odchudzaniu, ponieważ są sycące, lecz nie zawierają wiele kalorii – należy jednak uważać, aby nie jeść ich zbyt dużo, gdyż są bogate w cukry!

Rozgrzewające przyprawy

Pamiętajmy także o odpowiednim doprawieniu naszych potraw. Na jesienną słotę polecany jest imbir, kolendra, cynamon, pieprz cayenne, goździki oraz kurkuma. Sprzyjają one nie tylko rozgrzewaniu organizmu, lecz również pomagają podczas leczenia rozmaitych przeziębień. Doprawiajmy więc na zdrowie!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Olej Arganowy: złoto Maroka
Buraki: właściwości odżywcze
Co Nas Uspokaja?: Lista produktów
Herbata: właściwości i zastosowanie
Nasiona Roślin: polecamy 5 najlepszych
Dieta Lekkostrawna: poznaj zasady