Jak poprawić krążenie w kończynach?

Jak poprawić krążenie w kończynach?

Na problemy z krążeniem uskarża się coraz więcej osób. Wszystko przez tryb życia, jaki często prowadzimy lub przez obciążenie genetyczne. Siedzący lub stojący system pracy, brak czasu na aktywność fizyczną, niezdrowe posiłki spożywane w fast foodach, żylaki w rodzinie, ciąża – to wszystko nie sprzyja prawidłowemu przepływowi krwi w naszych żyłach. Pierwszym i, wydawać by się mogło, błahym objawem problemów z krążeniem są stale zimne dłonie i stopy. Jeśli przejdziemy nad tym problemem bez większej refleksji i nie podejmiemy odpowiednich działań, w tym wizyty u lekarza, w niedługim czasie, możemy mieć naprawdę poważne problemy zdrowotne. Co zatem, oprócz odwiedzzenia gabinetu lekarskiego, robić, aby im zapobiec?

Postaw na aktywność fizyczną

Aby poprawić krążenie w kończynach, warto podejmować każdą, nawet najmniejszą aktywność fizyczną, jednak szczególnie polecane są następujące sporty: bieganie, jazda rowerem, długie i częste spacery, pływanie, gra w tenisa.

Ponadto, jeśli cierpisz na permanentnie zimne dłonie, aby poprawić ich krążenie, wykonuj „zwykłe” wymachy rękami i tzw. „pajacyki”.

Jeśli w pracy przez długie godziny siedzisz przy biurku, pamiętaj, aby co godzinę robić sobie przerwę i chodzić po biurze lub, jeszcze lepiej, po schodach. Podczas pracy ruszaj też stopami pod biurkiem.

Zdrowo się odżywiaj

Odpowiednio zbilansowana, bogata w cenne dla organizmu składniki dieta, to istotny czynnik, który pomoże zapobiec niewydolności krążenia. Zdrowy sposób odżywiania, z którego wyeliminujemy szczególnie pełne toksyn fast foody, pomoże też w redukcji zbędnych kilogramów – wrogów prawidłowego przepływu krwi w żyłach.

Jak zatem odżywiać się, aby cieszyć się dobrym zdrowiem układu krążenia? Jedz dużo warzyw (szczególnie szpinak, fasolę, czosnek i cebulę) oraz owoców. Zamiast białego pieczywa, postaw na te z pełnego ziarna.

Zrezygnuj ze smażenia potraw, wybieraj ich gotowanie lub grillowanie, a do tak przyrządzonych posiłków dodawaj poprawiające krążenie przyprawy: imbir, kardamon i tymianek. Raz w tygodniu jedz też orzechy, szczególnie nerkowca.

Pamiętaj o „ekstra dodatkach”

Specjaliści polecają też fundowanie sobie dodatkowych zabiegów, szczególnie na nogi, które wykonamy samodzielnie w domu i.. kompletnie za darmo. Czemu więc nie spróbować, skoro mogą one znacząco usprawnić nasze krążenie?

  • masaże stóp – według niektórych lekarzy, codzienny masaż stóp, znakomicie poprawia krążenie całych nóg,
  • nogi podniesione do góry – gdy cały dzień siedzisz w pracy, wieczorem postaraj się poleżeć przez dłuższą chwilę z nogami uniesionymi do góry – poprawisz w ten sposób przepływ krwi w nogach,
  • lampka czerwonego wina – według lekarzy, odrobina gronowego napoju raz na jakiś czas nie zaszkodzi, chociaż przeciwnicy tej teorii zupełnie ją obalają twierdząc, że każdy alkohol zawiera toksyny, które w żaden sposób nie mogą wpływać na organizm korzystnie,
  • naprzemienne prysznice – pod koniec kąpieli, oblewaj nogi wodą z prysznica, robiąc to na przemian – raz zimną, raz ciepłą wodą, pobudzi to naczynia krwionośne do pracy,
  • ziołowe herbaty – na usprawnienie pracy układu krążenia poleca się picie zielonej herbaty oraz naparu z głogu.
Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Ćwiczenia Na Ból Kręgosłupa: poznaj techniki, które pomogą go uśmierzyć
Zdrowy Sen: czy można się go nauczyć?
Medyczna Marihuana: dla kogo najlepsza ?
Grzybica Paznokci: wylecz ją laserem
Fińska Sauna: zalety i wady
Liposukcja Pal: na czym polega?