Fat burning – wytańcz kalorie

Fat burning – wytańcz kalorie

Fat burning to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na, jak sama nazwa wskazuje, spalanie „napdrogramowej” tkanki tłuszczowej. Fat burning należy do jednych z najprzyjemniejszych treningów aerobowych. Polecany jest zwłaszcza tym osobom, które zbędne kilogramy chcą zrzucić bez pomocy katorżniczych diet i ćwiczeń, ale dzięki dobrej zabawie.

Jak wygląda trening?

Zajęcia fat burning prowadzone w klubie fitness, to zazwyczaj ok. 50 minutowy zestaw rozpoczynany rozgrzewką, która ma przygotować ciało i serce do wzmożonej pracy. Następnie trening obejmuje ćwiczenia inspirowane układami choreograficznymi. Jeśli ruchy cha-chy, mambo, czy chasse brzmią dla Ciebie kusząco, fat burning to z pewnoscią aktywność, która Ci się spodoba. Niekiedy podczas zajęć korzysta się też z potęgującego ilość spalanych kalorii stepu. Całość tych średnio-intensywnych ćwiczeń utrzymana jest w dość szybkim tempie. Trening kończy się uspokojeniem tętna i przyjemnym rozciąganiem mięśni.

Co zyskuję dzięki tym ćwiczeniom?

Jeden trening fat burning pozwala spalić ok. 600 kcal. Systematyczne ćwiczenia (ok. 2-3 razy w tygodniu) połączone z odpowiednio zbilansowana dietą, mogą przynieść spadek wagi wynoszący 1 kg na tydzień, co przez lekarzy uważane jest za najzdrowsze tempo utraty zbędnych kilogramów. Poza tym, fat burning gwarantuje ćwiczącym świetną, inspirowaną tańcem, zabawę. Dzięki temu treningowi, organizm produkuje wzmożoną liczbę endorfin odpowiedzialnych za nasze dobre samopoczucie.

Garść praktycznych porad

  • Pamiętaj, że czerpanie przez organizm energii z tkanki tłuszczowej (czyli po prostu spalanie sadełka) zaczyna się dopiero po 30 minutach treningu, dlatego ważne jest, aby ćwiczenia fat burning trwały odpowiednio dłużej.
  • Staraj się zapamiętywać układy choreograficzne prezentowane na zajęciach. Udowodniono bowiem, że więcej kalorii spalamy, jeśli do ćwiczeń włączamy także pracę intelektualną, a nie tylko ślepo kopiujemy ruchy trenera, których bez jego pomocy nie potrafilibyśmy powtórzyć.
  • Fat burning to dość szybkie i energetyczne ćwiczenia o średnim stopniu intensywności, które nie są skierowane do wszystkich. Dlatego, przez rozpoczęciem treningów, skonsultuj się z lekarzem, który oceni, czy możesz spokojnie na nie uczęszczać.
Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Fitness Online: zacznij ćwiczyć ze słynnymi trenerkami
Waga Ciała: czy ważenie się ma sens?
Ćwiczenia W Wodzie: modelowanie sylwetki
Ból Stawu: jak trenować z chorymi stawami
Morsowanie: jak zacząć?
Taniec: rodzaje i korzyści