Co należy zrobić, by trening nie był monotonny?

Co należy zrobić, by trening nie był monotonny?

Panująca w ostatnich latach moda na zdrowy tryb życia przyniosła wiele dobrego. Dzięki niej wiele osób zaczęło ćwiczyć. Niestety po pewnym czasie pierwszy zapał mija i pojawia się zniechęcenie. Wykonywanie przez dłuższy czas w kółko nawet najlepszych ćwiczeń staje się nużące. Na szczęście można sobie z tym poradzić – wystarczy urozmaicić trening. 

Eksperymentuj, próbuj nowych rzeczy

Najczęściej znużenie treningiem jest spowodowane wykonywaniem cyklicznie tych samych czynności. A przecież ćwiczenia mogą mieć różną formę. Jeśli zazwyczaj ćwiczysz w domu, udaj się na siłownię. Jest tam mnóstwo różnego rodzaju urządzeń, które sprawią, że twój trening nabierze świeżości. Warte polecenia są na przykład takie maszyny, jak wioślarz, suwnica smitha czy orbitrek.

Jeśli natomiast znużyły cię ćwiczenia na siłowni, możesz zacząć uczęszczać na trening tańca lub na zumbę. Masz dość pływania – zacznij biegać lub jeździć na rowerze. Możliwości jest wiele. Gdy brakuje nam motywacji, nie należy szukać wymówek, lecz znaleźć taką formę aktywności fizycznej, która da nam radość. Inspiracji można szukać w internecie lub wśród znajomych. 

Zmiana sprzętu do ćwiczeń

Niestety wiele osób może trenować tylko w domu, ponieważ z różnych przyczyn nie mogą sobie pozwolić na regularne odwiedzanie klubu fitness lub siłowni. W takiej sytuacji najlepszym rozwianiem jest zmiana sprzętu, na którym ćwiczymy. Jeśli do tej pory korzystaliśmy głównie z rowerka stacjonarnego, można przesiąść się na orbitrek, wioślarza, bieżnię elektryczną lub stepper. Jeśli mamy dość ćwiczeń aerobowych ,wprowadźmy ćwiczenia siłowe. Czasami wystarczy zamienić hantle na skakankę lub hula hop, by odzyskać radość z ćwiczeń.

Ćwicz w grupie

Badania wykazały, że największy problem z motywacją mają osoby trenujące samotnie. Ćwicząc w pojedynkę, dość szybko wpadamy w rutynę, a ćwiczenia przestają sprawiać nam przyjemność. Okazuje się, że dużo chętniej wracają do zajęć osoby trenujące w parach lub w grupach. Dlatego warto znaleźć wśród znajomych osobę, która zacznie z nami regularnie ćwiczyć. Szybko się przekonacie, że taki trening jest przyjemniejszy oraz bardziej efektywny.

ARTYKUŁ ZEWNĘTRZNY

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Sauna Fińska Czy Parowa: jak z niej korzystać?
Trening W Pracy: 10 ćwiczeń
Wycieczka Rowerowa: jak uniknąć ewentualnych kontuzji?
Jumping Fitness: połączenie fitnessu i świetnej zabawy
Legginsy Sportowe: idealne do ćwiczeń
Rolki Dziecięce: jakie wybrać?