5 szybkich sposobów na spalenie kalorii mimo braku czasu

5 szybkich sposobów na spalenie kalorii mimo braku czasu

Praca, dom, ciągły pośpiech i zbyt mało czasu na zadbanie o siebie – często, mimo dobrych chęci, dbanie o sylwetkę jest bardzo trudne. Szybkie przekąski “w mieście”, późne powroty do domu i związane z nimi późne kolacje, słabość do słodyczy i fast foodów, czy brak czasu na ćwiczenia. Wszystkie te czynniki wpływają na wzrost naszej wagi i pogorszenie samopoczucia. Czy można temu jakoś zaradzić? Czy istnieją sposoby na pozbycie się zbędnego tłuszczyku pomimo braku czasu? Owszem, nawet 5! Oto one:

1. Pamiętaj o śniadaniu

Śniadanie to absolutna podstawa racjonalnego żywienia. Dzięki niemu nie tylko nie nabawimy się wrzodów żołądka i dostarczymy siły organizmowi, ale również… schudniemy. Udowodniono bowiem, że jeśli codziennie do godziny od wstania z łóżka zjemy pożywne i obfite (do 400 kcal) śniadanie, to w ciągu reszty dnia przyswoimy mniej kalorii i rzadziej będziemy podjadać. Ponadto, zgodnie z wynikami dietetycznych badań, na śniadania warto jeść jajka, najlepiej gotowane na miękko, które wspomagają odchudzanie. Jeśli nie lubimy tak przyrządzonych jaj, można je jeść również na twardo lub, w ostateczności, przygotowywać z nich niezbyt tłustą jajecznicę.

2. Zabieraj ze sobą posiłki

Niemal całą ilość „złych” i niezdrowych kalorii, jaką serwujemy sobie w ciągu dnia, zjadamy poza domem. Gdy głód daje się we znaki w pracy, często sięgamy po batoniki z automatu, czy kupione w pobliskim sklepie chrupki. To błąd, który kosztuje nas dodatkowe kilogramy w biodrach. Jak to zmienić? Wystarczy codziennie wieczorem poświęcić chwilę na zaplanowanie i przygotowanie zdrowych i niezbyt kalorycznych posiłków do pracy na kolejny dzień, spakować je w plastikowe pojemniczki i schować do lodówki (a rano oczywiście pamiętać, aby je ze sobą zabrać!). Ten sposób odżywiania nie tylko wyjdzie na zdrowie nam i naszej sylwetce, ale także, będzie dla nas bardziej opłacalny – przestaniemy tracić pieniądze na jedzenie “w mieście”.

3. Dodawaj warzywa… gdzie się tylko da

Warzywa to prawdziwy skarb, jaki dała nam natura. Nie tylko dostarczają nam potrzebnych składników odżywczych, ale także, dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, chronią nas przed wieloma groźnymi chorobami, nawet śmiertelnymi, np. nowotworami. Jednak warzywa polecane są też osobom, które pragną w szybki i łatwy sposób schudnąć kilka kilogramów. Dlaczego? Warzywa pozwalają nam przez dłuższy czas zachować poczucie najedzenia. Dzięki temu rzadziej mamy ochotę sięgnąć po kolejną przekąskę. Z tego względu, warto dodawać je niemal do każdego posiłku, a nawet robić sobie z nich zdrowe przekąski miedzy posiłkami.

4. Ćwicz, kiedy tylko nadarza się okazja

Nie masz czasu na regularne ćwiczenia lub zajęcia fitness. Tak się zdarza. Spróbuj więc spędzać aktywnie każdą nadarzającą się ku temu okazję – zamiast windy, wybieraj schody, z autobusu wychodź dwa przystanki wcześniej i resztę trasy pokonuj na piechotę, do sklepu, zamiast samochodem, pojedź rowerem, a zamiast oglądać telewizję – włącz muzykę i potańcz – to także rozrywka, a do tego pozwalająca spalić zbędne kilogramy. I pamiętaj, że każdy, nawet najmniejszy wysiłek fizyczny – się po prostu opłaca!

5. Zmień złe przyzwyczajenia

Zajadasz stresy? Podjadasz w nocy? Nie możesz oprzeć się fast foodom? Skończ ze złymi nawykami, które szkodzą zdrowiu, urodzie i sylwetce! Od dziś postanów sobie, że złe przyzwyczajenia zastąpisz dobrymi – zamiast zajadać się frytkami z baru, przygotuj w domu ich zdrowe zamienniki (zdrowe frytki wykonamy np. z pietruszki lub selera). Zamiast podjadać w nocy, kładź się wcześniej spać, a gdy się przypadkiem obudzisz, by powędrować do lodówki, pij niegazowaną wodę lub pyszny, samodzielnie wykonany mleczno – bananowy shake, który nie tylko dobrze smakuje i hamuje głód, ale także uspokaja i lekko usypia. Aby opanować jedzenie w stresujących sytuacjach, spróbuj ukoić nerwy – pij napar z melisy, uspokój się duchowo, porozmawiaj z kimś zaufanym. Jeśli i tak nie możesz opanować stresu, pomyśl o terapii psychologicznej, a zamiast podjadać słodycze lub słone przekąski – lepiej przegryź zdrową marchewkę.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Pułapki Metabolizmu: czym są i jak ich uniknąć?
Mały Talerz: małe porcje jedzenia
Efekt Jo-jo: jak z nim wygrać?
Zespół Jelita Drażliwego: czy wymaga specjalnej diety?
Odchudzanie Po 40: czy może być skuteczne?
Dieta Oczyszczająca: wspomóż swój organizm po świętach