Jak piec i gotować, by było zdrowo i smacznie?

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Zdrowe odżywianie

Jak piec i gotować, by było zdrowo i smacznie?

Od racjonalnego, pysznego gotowania i pieczenia dzieli nas zaledwie kilka kroków!

Wielu z nas kuchnia pełna wartości odżywczych wciąż kojarzy się z wysiłkiem i ogromnymi przygotowaniami. Okazuje się, że nie trzeba mieć w domu specjalistycznego sprzętu, drogich naczyń i profesjonalnych akcesoriów, by móc cieszyć się cudownym smakiem zdrowych potraw.
 
 
Zdrowe i smaczne - da się
 
Bardzo często podkreśla się, że dania smaczne rzadko są zdrowe, a posiłki zdrowe – smaczne. Nie jest to oczywiście prawdą, ponieważ wszystko, co przygotowujemy, może (i powinno!) być jednocześnie doskonałe w smaku oraz w swoich właściwościach. Wystarczy zastosować się do kilku wskazówek, by móc przygotować jadłospis godny najlepszego szefa kuchni!
 
 
Produkty
 
Zdrową i smaczną dietę rozpocznijmy od ograniczenia spożycia części produktów – głównie tych, które są już wysoko przetworzone i dań gotowych typu instant i fast food. Zawierają one w sobie znaczne ilości konserwantów oraz substancji chemicznych, które mają zgubny wpływ na nasze zdrowie. Nie wspominając już o kaloriach, których w nich nie brakuje.
 
Stawiajmy na produkty świeże, nieprzetworzone. Nasza dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, chude mięso oraz ryby. To właśnie one są bogactwem witamin, minerałów oraz składników odżywczych, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Dodajmy do tego walory smakowe produktów świeżych, o dobrej jakości, a przygotowanie z nich aromatycznego posiłku jest niemal pewne.
 
 
Techniki kulinarne
 
Pomimo faktu, że smażenie jest jedną z najpopularniejszych metod przygotowywania posiłków, nie należy do metod najzdrowszych. Smażyć można w niewielkiej ilości tłuszczu albo na tłuszczu głębokim. Oba sposoby jednak prowadzą do tego, że zmienia się (niekorzystnie) skład potrawy – znikają aminokwasy i węglowodany, za to pojawiają się szkodliwe związki chemiczne, wynikające z zastosowania wysokiej temperatury.
 
Zdecydowanie lepiej potrawy przygotowywać, gotując je lub grillując. Dobrym sposobem jest też zapiekanie w naczyniu ceramicznym (dostępne w IKEA). To metody, które przede wszystkim pozwalają zachować produktom swoje właściwości oraz składniki odżywcze, a także smak. Dodatkowo w ten sposób przygotowane posiłki są w większości przypadków mniej kaloryczne.
 
 
A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y
Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.47/5 (36 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

k
k

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Jak piec i gotować, by było zdrowo i smacznie?: