Jak piec i gotować, by było zdrowo i smacznie?

Jak piec i gotować, by było zdrowo i smacznie?

Wielu z nas kuchnia pełna wartości odżywczych wciąż kojarzy się z wysiłkiem i ogromnymi przygotowaniami. Okazuje się, że nie trzeba mieć w domu specjalistycznego sprzętu, drogich naczyń i profesjonalnych akcesoriów, by móc cieszyć się cudownym smakiem zdrowych potraw. W tym artykule: Zdrowe i smaczne – da się Produkty Techniki kulinarne Zdrowe i smaczne – da

Wielu z nas kuchnia pełna wartości odżywczych wciąż kojarzy się z wysiłkiem i ogromnymi przygotowaniami. Okazuje się, że nie trzeba mieć w domu specjalistycznego sprzętu, drogich naczyń i profesjonalnych akcesoriów, by móc cieszyć się cudownym smakiem zdrowych potraw.

Zdrowe i smaczne – da się

Bardzo często podkreśla się, że dania smaczne rzadko są zdrowe, a posiłki zdrowe – smaczne. Nie jest to oczywiście prawdą, ponieważ wszystko, co przygotowujemy, może (i powinno!) być jednocześnie doskonałe w smaku oraz w swoich właściwościach. Wystarczy zastosować się do kilku wskazówek, by móc przygotować jadłospis godny najlepszego szefa kuchni!

Produkty

Zdrową i smaczną dietę rozpocznijmy od ograniczenia spożycia części produktów – głównie tych, które są już wysoko przetworzone i dań gotowych typu instant i fast food. Zawierają one w sobie znaczne ilości konserwantów oraz substancji chemicznych, które mają zgubny wpływ na nasze zdrowie. Nie wspominając już o kaloriach, których w nich nie brakuje.

Stawiajmy na produkty świeże, nieprzetworzone. Nasza dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, chude mięso oraz ryby. To właśnie one są bogactwem witamin, minerałów oraz składników odżywczych, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Dodajmy do tego walory smakowe produktów świeżych, o dobrej jakości, a przygotowanie z nich aromatycznego posiłku jest niemal pewne.

Techniki kulinarne

Pomimo faktu, że smażenie jest jedną z najpopularniejszych metod przygotowywania posiłków, nie należy do metod najzdrowszych. Smażyć można w niewielkiej ilości tłuszczu albo na tłuszczu głębokim. Oba sposoby jednak prowadzą do tego, że zmienia się (niekorzystnie) skład potrawy – znikają aminokwasy i węglowodany, za to pojawiają się szkodliwe związki chemiczne, wynikające z zastosowania wysokiej temperatury.

Zdecydowanie lepiej potrawy przygotowywać, gotując je lub grillując. Dobrym sposobem jest też zapiekanie w naczyniu ceramicznym (dostępne w IKEA). To metody, które przede wszystkim pozwalają zachować produktom swoje właściwości oraz składniki odżywcze, a także smak. Dodatkowo w ten sposób przygotowane posiłki są w większości przypadków mniej kaloryczne.

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Yerba Mat: wskazówki dla początkujących
Odchudzanie - Prawdy I Mity: w co warto wierzyć a czego unikać?
Dziurawiec: właściwości i zastosowanie
Olej Arganowy: złoto Maroka
Dieta I Sport: dzięki nim, zadbasz o zdrowie
Tofu: wege przysmak