Indoor cycling – 1000 kcal mniej w godzinę?

Natalia Fijał

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Indoor cycling – 1000 kcal mniej w godzinę?

Dzięki temu treningowi w godzinę spalisz rekordową ilość kalorii! Dowiedz się wszystkiego o indoor cycling, czyli jeździe na rowerze… bez ruszania z miejsca.

Indoor cycling, to interesujące i jedne z najbardziej obleganych zajęć fitness. Na czym polegają i w czym tkwi tajemnica ich sukcesu?

Kilka słów o indoor cycling
Jest to specjalnie opracowany trening grupowy na rowerze stacjonarnym, prowadzony przez wykwalifikowanego instruktora w klubie fitness do energetycznej muzyki lub też trening przeprowadzany indywidualnie, we własnym pokoju. Dzięki intensywnej jeździe na rowerze stacjonarnym, można spalić nawet do 1000 kcal, dodatkowo rzeźbiąc mięśnie nóg. Indoor cycling, to także wspaniałe zajęcia „dydaktyczne”, uczące, jak przekraczać granice własnej wytrzymałości fizycznej.  


Profesjonalne rowerka początki
Trening na rowerze stacjonarnym został wymyślony po to, aby mogli go wykonywać profesjonalni kolarze. Jednak po latach, zapotrzebowanie na rynku fitness wprowadziło indoor cycling w szeroki świat amatorów sportu, którzy jazdę na rowerku zaczęli traktować, jako odskocznię od „zwyczajnego” aerobiku i świetny sposób na spalenie dużej liczby zbędnych kalorii.

Na czym konkretnie polega trening?
Podczas indoor cyclingu, jeździmy na rowerze treningowym w rytm głośnej i energetycznej muzyki. W zależności od naszego stopnia zaawansowania, wybieramy dany poziom zajęć. Dla początkujących poleca się easy bike – mimo, że prosty, to i tak spala zbędne kalorie. Dalsze poziomy, to fun bike – program interwałowy dla średniozaawansowanych, power bike – dla zaawansowanych i energy bike – zarezerwowany dla osób bardzo zaawansowanych w jeździe.


W trakcie treningu, do wyboru mamy różne techniki jazdy. Możemy zwyczajnie siedzieć na siodełku, ale także lekko lub całkiem mocno unosić pośladki nad siodełkiem. Instruktor zawsze informuje o tym, kiedy następuje zmiana sposobu jazdy. Po rowerowym treningu następuje rozciąganie mięśni nóg.
 

Wskazówka!

Podczas indoor cyclingu bardzo się pocimy, dlatego, wybierając się na zajęcia, należy pamiętać o zabraniu ze sobą ręcznika i butli niegazowanej wody.


Czy ten trening jest dla mnie?
Jeśli chcesz zgubić zbędne kilogramy i popracować nad swoją wytrzymałością, a pot i pokonywanie własnych słabości Ci nie straszne, to indoor cycling jest dla Ciebie. By ocenić atrakcyjność jazdy w Twoim fitness klubie, spróbuj wybrać się na pojedyncze zajęcia na najłatwiejszym poziomie i zobacz, czy chciałbyś kontynuować trening. Jak wygląda indoor cycling w praktyce możesz też podejrzeć poniżej.

 

 

informacje: indoorcycling.pl

Tagi (7): , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.31/5 (12 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

i
i
i
i
i

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Indoor cycling – 1000 kcal mniej w godzinę?:
@Hena, chodzi o specjalny rower do indoor cycling i specjalny trening nastawiony na takie efektywne spalanie. wiadomo, że na takim zwykłym nie spalisz 1000 kcal w godzinę :P jeśli nie wierzysz, idź sobie na zajęcia cyclingu do fitness klubu i się przekona
1000 kcal w godzinę na rowerze ??? Nawet biegnąc trudno to osiągnać...