Dieta 3 godzin

Natalia Fijał

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Dieta 3 godzin

Dieta 3 godzin

To jedna z najpopularniejszych diet ostatnich lat, która podbiła Hollywood i Europę Zachodnią, a jej najsłynniejszą zwolenniczką jest sama Angelina Jolie. Zobacz, czym charakteryzuje się ten specjalnie zaprojektowany program żywieniowy.

Czym jest dieta 3 godzin?
Dieta 3 godzin jest efektem lat pracy amerykańskiego propagatora stylu życia fit – Jorge’a Cruise’a, który przez całe swoje dzieciństwo i młodość zmagał się z problemem otyłości. Po latach prób i błędów, Cruise skomponował własny program odżywania, dzięki któremu nie tylko schudł, ale zyskał także prawdziwie atletyczne ciało.  Jego sposobem na uzyskanie takich efektów okazało się systematyczne dostarczanie organizmowi małych posiłków o stałych porach – co trzy godziny.


Co jest ważne?
Według Cruise’a, to właśnie częstotliwość jedzenia stanowi klucz do uzyskania wymarzonej sylwetki. Ważne jest to, aby posiłki jeść co trzy godziny i aby nie były one zbyt obfite. Produkty, które mogą być spożywane, stają się kwestią drugorzędną (czasem możesz pozwolić sobie nawet na fast food). Autor diety zakłada, że systematyczne jedzenie może przyśpieszyć tempo przemiany materii i sprawić, że przez trzy godziny organizm zdąży przetrawić dostarczoną mu dawkę pożywienia.


Jak dieta działa w organizmie?
Odczuwanie głodu powoduje spowolnienie przemiany materii i spalania kalorii, a jedzenie co trzy godziny ma uchronić przed tym organizm. Ponadto, taka częstotliwość posiłków sprawia, że „przeprogramowana” zostaje PPM (podstawowa przemiana materii). Skutkiem zastosowania założeń diety ma być utrata 1 kilograma tygodniowo. Jest to najzdrowsze dla organizmu tempo utraty wagi.


Założenia diety:
Planuj posiłki
Wcześniejsze ustalenie tego, co zjesz w ciągu dnia, pozwoli Ci uniknąć „ratowania się” kalorycznymi i niezdrowymi przekąskami.


 Pamiętaj o zasadzie 5x3
Jedz 5 posiłków dziennie, co 3 godziny każdy, przy zastosowaniu podziału – 3 posiłki główne oraz dwie przekąski.


 Codziennie jedz śniadanie
Jest ono podstawą prawidłowego funkcjonowania przemiany materii w ciągu dnia. Powinnaś je zjeść najpóźniej do godziny po przebudzeniu.


 Ostatni posiłek zjedz 3 godziny przed pójściem spać
Tym sposobem Twój metabolizm zdąży spalić ostatni posiłek jeszcze zanim położysz się do łóżka.


 Wypijaj 8 szklanek wody dziennie
 Dzięki temu odpowiednio nawodnisz organizm i wypłuczesz z niego toksyny.       

            
Ruszaj się
Podczas stosowania diety, nie trzeba koniecznie ćwiczyć, aby zauważyć jej efekty. Z tego powodu, jest ona polecana ludziom, którzy nie mogą wykonywać  skomplikowanych ćwiczeń odchudzających, czy też cierpią na artretyzm. Aby jednak uzyskać lepsze i szybsze efekty diety, można dołączyć do niej zestaw ulubionych ćwiczeń fizycznych.  


 Ogranicz alkohol
Wysiłki związane z dietą będą miały sens wtedy, gdy ograniczysz napoje wysokoprocentowe, których spożywanie obciąża wątrobę.


Czy dieta jest skuteczna?
Po kilku latach stosowania diety na całym świecie, okazuje się, że jest skuteczna. Podawane tempo utraty wagi na ogół zgadza się z rzeczywistym chudnięciem, jednak założenia dietetyczne Cruise’a nigdy nie zostały jednoznacznie potwierdzone żadnymi badaniami.


Zalety diety:
skuteczność – pierwsze efekty diety można zobaczyć już po tygodniu
różnorodność – sama decydujesz o tym co zjesz
dobre samopoczucie podczas stosowania diety – dostarczanie organizmowi pokarmu co trzy godziny korzystnie wpływa na samopoczucie – nie jesteś słaba, a chudniesz
wieczorny rygor  – nie podjadasz,  ostatni posiłek jesz 3 godziny przed snem
cena – dieta jest tania, nie wymaga kupowania specjalnych produktów


Wady diety:
stałe godziny posiłków – jest to jedyna i najpoważniejsza wada tej diety, bo nie każdy ma możliwość systematycznego spożywania posiłków w równym odstępie czasu

Ostrzeżenia przed zastosowaniem diety:
Efekty diety są kwestią indywidualną, uzależnioną od organizmu osoby stosującej dietę. W związku z tym, przed zastosowaniem każdej diety, także i tej, powinnaś najpierw skonsultować się z lekarzem, aby dowiedzieć się, czy zaprezentowany program żywieniowy jest dla Ciebie odpowiedni.

 

Tagi (8): , , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.5/5 (2 ocen)

Podobne artykuły

  • Brak powiązanych artykułów

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dieta 3 godzin :