W roli głównej: ciecierzyca

W roli głównej: ciecierzyca

Do wszystkich przepisów możemy wykorzystać ciecierzycę suszoną (w torebce) lub z puszki. Jeśli decydujemy się na wersję suszoną, dzień wcześniej moczymy ją w wodzie i pozostawiamy tak na noc. Następnego dnia gotujemy ją z odrobiną soli, aż będzie miękka. Jeśli wybieramy ciecierzycę z puszki, wystarczy ją odcedzić i opłukać – i od razu jest gotowa do użycia.

Śniadanie: pasztet z ciecierzycy

Jest świetną alternatywą dla mięsnych i sojowych pasztetów i pasuje do każdego rodzaju pieczywa.

Składniki:

  • puszka ciecierzycy lub 400g ciecierzycy suszonej;
  • 2 łyżki oliwy z oliwek;
  • 1 zmiażdżony ząbek czosnku;
  • sól, pieprz.

Sposób przygotowania:
1. Przygotuj ciecierzycę w zależności od jej rodzaju.
2. Wszystkie składniki zmiksuj w blenderze na jednolitą masę. Dodaj gotowaną wodę, by masa osiągnęła konsystencję pasty do smarowania i miksuj jeszcze przez kilkanaście sekund.

Obiad: kotlety z ciecierzycy

Kotlety można podawać z sałatką lub surówką, dla większych głodomorów – z ziemniakami albo ryżem, świetnie również sprawdzają się samodzielnie, np. z sosem czosnkowym lub tzatzikami.

Składniki:

  • 400g ciecierzycy (suszonej lub z puszki);
  • 1 cebula;
  • 2 ząbki czosnku;
  • pietruszka;
  • jajko;
  • oliwa z oliwek;
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka w proszku.

Sposób przygotowania:
1. Przygotuj ciecierzycę w zależności od jej rodzaju.
2. Ciecierzycę zmiksuj w blenderze lub przepuść przez maszynkę do mięsa. Jeśli masa jest zbyt sucha, dodaj do niej odrobinę oliwy.
3. Do ciecierzycy dodaj pokrojoną w drobną kostkę cebulę, zmiażdżone ząbki czosnku, posiekaną pietruszkę i jajko. Dopraw wszystko solą, pieprzem, papryką i dokładnie wymieszaj.
4. Uformuj z masy nieduże kotlety i smaż na rozgrzanej oliwie z obu stron do zbrązowienia.

Kolacja: prażona ciecierzyca

Składniki:

  • ok. 400g ciecierzycy (z puszki lub suszonej);
  • oliwa z oliwek;
  • sól zwykła i czosnkowa, czarny pieprz, tymianek.

Sposób przygotowania:
1. Przygotuj ciecierzycę w zależności od jej rodzaju.
2. Gotową ciecierzycę dokładnie osusz na ręcznikach papierowych.
3. W misce wymieszaj oliwę z oliwek (3-4 łyżki) z przyprawami.
4. Dodaj do miski ciecierzycę i dokładnie wymieszaj.
5. Nagrzej piekarnik do 200°C. Przesyp ciecierzycę na blachę do pieczenia i praż w piekarniku przez 30-40 minut. Co jakiś czas poruszaj blachą, żeby ciecierzyca przyprażyła się z każdej strony.

Smacznego!

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Omlet Z Warzywami: sycąca i niskokaloryczna przekąska
Przepisy Studenckie: szybkie i tanie dania
Kuchnia Włoska: smaki prosto ze słonecznej taskanii
Pesto: dodatek wielozadaniowy
Pikantna Zupa Meksykańska: idealna na jesienny obiad