Smartphone na siłowni?

Smartphone na siłowni?

W zależności od tego jak używamy telefonu, może on wpływać korzystnie i niekorzystnie na jakość treningu. Badania przeprowadzone przez doktora Gaba Sandersa z Kent State University w Stanach Zjednoczonych dowodzą, że słuchanie muzyki z telefonu komórkowego powoduje, że chodzimy i biegamy szybciej. Natomiast, gdy robimy cokolwiek innego, na przykład czytamy lub piszemy wiadomości czy prowadzimy rozmowę, przestajemy skupiać się na ćwiczeniu. W związku z tym spada tempo biegu i nie zwracamy uwagi na prawidłową postawę ciała.

Technologia pomaga, ale …

W czasie treningu na rowerze stacjonarnym czy niektórych maszynach eliptycznych nasze ręce są wolne. Entuzjaści smartphonów wykorzystują ten czas na przeglądanie stron internetowych lub korzystanie z różnych aplikacji. Jak wynika z kolejnych badań przeprowadzonych m.in. przez doktora Sandersa, takie zachowanie obniża intensywność i jakość treningu. Podobnie jak w przypadku ćwiczeń na bieżni, dzieje się tak z powodu rozproszenia uwagi.

Technologia niewątpliwie umila nam życie. Jednak z powodu dezorientacji w czasie wykonywania jakiejś czynności i na przykład oglądania filmu, niewielu z nas może pochwalić się tak zwaną „podzielnością uwagi”. Większość ludzi rozprasza się, w wyniku czego wykonuje wspomnianą czynność gorzej lub bardziej mechanicznie. Doskonałym przykładem jest spożywanie posiłków przed ekranem telewizora lub komputera. Nie patrzymy wówczas na talerz, a mózg nie rejestruje w pełni jaką porcję jedzenia spożywamy. Prowadzi to do sięgania po dokładkę lub dojadania po krótkim czasie od posiłku.

Skup się na tym, co ważne

O ile korzystanie z różnych aplikacji na smartphony może pomóc nam w osiąganiu treningowych i dietetycznych celów, o tyle używanie telefonów w czasie treningu na siłowni może niekorzystnie wpływać na jakość treningu. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest traktowanie ich jako odtwarzaczy ulubionej muzyki, co wspomaga chęć i motywację, a także pozwala ćwiczyć w przyjemnej atmosferze. Jeśli natomiast trudno ci się powstrzymać od korzystania z internetu i aplikacji, zostaw telefon w szatni. W ten sposób w pełni wykorzystasz przeznaczony na trening czas, a twoje osiągnięcia i kondycja będą się poprawiały.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Godziny Treningów: jaka jest najlepsza pora?
Nadwaga Po Ciąży: sposoby na redukcje wagi po ciąży
Marsz Jako Trening: metoda na utratę kalorii
Ćwiczenie W Domu: tanie i skuteczne
Rolki Dziecięce: jakie wybrać?
Nawadnianie Organizmu: zachowaj równowagę wodno-elektrolitową