Skuteczne ćwiczenia na odcinek lędźwiowy kręgosłupa

Skuteczne ćwiczenia na odcinek lędźwiowy kręgosłupa

Ból kręgosłupa niekoniecznie jest wynikiem jakiegoś zwyrodnienia, czasami może to być efekt przeciążenia czy nawet stresu. Na przeciążenie, a co za tym idzie, na ból, szczególnie narażony jest odcinek lędźwiowy kręgosłupa, czyli jego dolna część. W większości przypadków pomagają odpowiednie ćwiczenia na odcinek lędźwiowy, jeśli jednak ból jest przewlekły – warto skonsultować się z lekarzem.

Przyczyny i leczenie bólów kręgosłupa w odcinku lędźwiowym

Ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowym najczęściej spowodowany jest przeciążeniem lub urazem. Może być też wynikiem stanu zapalnego lub infekcji, mieć podłoże neurogenne, a nawet psychiczne. Jakkolwiek by było, nie powinniśmy go ignorować, zwłaszcza gdy dość często nawraca. Co może pomóc na bóle lędźwi? Oczywiście najważniejsze jest odnalezienie przyczyny i usunięcie jej. Na nic zdadzą się ćwiczenia, gdy przyczyna tkwi na przykład w stanie zapalnym. Z drugiej strony, przeciążenia kręgosłupa nie zdołamy zlikwidować leczeniem farmakologicznym. Zatem odkrycie faktycznego powodu bólu pleców to podstawa. Sprawdźmy teraz, jakie znaczenie w leczeniu tego schorzenia ma aktywność fizyczna.

Metody leczenia: ćwiczenia na odcinek lędźwiowy kręgosłupa

Generalnie bóle kręgosłupa można leczyć na różne sposoby, między innymi farmakologicznie, czyli poprzez stosowanie odpowiednich leków, mających zwalczyć chorobę powodującą ból. Mogą być one podawane w formie tabletek, maści bądź zastrzyków. W tym przypadku najczęściej stosowane są niesteroidowe leki przeciwzapalne, które nie tylko usuwają ból, ale i stan zapalny. Istnieje także leczenie niefarmakologiczne, czyli fizjoterapia, która ma pomóc choremu poprzez różne metody wrócić do równowagi. To między innymi masaż, hydroterapia, kinezyterapia czy balneoterapia. Jednak najprostszą metodą zwalczania bólu pleców w odcinku lędźwiowym, z której możemy korzystać w zaciszu własnego domu, są ćwiczenia na odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Ich celem jest zmniejszenie obciążenia na ten fragment kręgosłupa, rozluźnienie i wzmocnienie go oraz usunięcie bólu.

Takie ćwiczenia nie mogą być oczywiście przypadkowe – nawet jeśli chcemy wykonywać je na własną rękę, warto poszukać wiarygodnego zestawu, polecanego przez specjalistów. Aby ćwiczenia przyniosły rezultat, warto wykonywać je 3-4 razy dziennie. Regularność ma tu kluczowe znaczenie, zwłaszcza gdy tryb naszego życia (na przykład spędzanie wielu godzin w pozycji siedzącej) sprzyja obciążeniu odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Trzeba też pamiętać, że dobrze wykonane ćwiczenia nie wywołują bólu ani uczucia dyskomfortu. Przykład skutecznych ćwiczeń na odcinek lędźwiowy kręgosłupa można znaleźć na przykład tutaj: http://www.moilec.pl/cwiczenia-na-odcinek-ledzwiowy-kregoslupa. Jeśli i Tobie dokucza ta dolegliwość, nie wahaj się z nich skorzystać!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Vaporyzowanie: zrelaksuj ciało i umysł
Protezy Na Zatrzaskach: nowoczesna stomatologia
Dieta Baletnicy: wady i zalety
Higiena Jamy Ustnej: zadbaj o swój uśmiech
Kąpiele Słoneczne: Jak właściwie się opalać?
Senny Kierowca: jak przygotować się do długiej trasy?