Największe śniadaniowe błędy

Największe śniadaniowe błędy

Do znudzenia powtarza się nam, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Dlaczego więc w dalszym ciągu zupełnie go lekceważymy, skupiając się jedynie na tym, co będziemy jeść na obiad lub kolację? Bo nie mamy czasu (trzeba spieszyć się do pracy), bo tak się nauczyliśmy (przyzwyczajenie do góry naleśników lub patelni jajecznicy z

Do znudzenia powtarza się nam, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Dlaczego więc w dalszym ciągu zupełnie go lekceważymy, skupiając się jedynie na tym, co będziemy jeść na obiad lub kolację? Bo nie mamy czasu (trzeba spieszyć się do pracy), bo tak się nauczyliśmy (przyzwyczajenie do góry naleśników lub patelni jajecznicy z dzieciństwa), bo tak jest łatwiej i smaczniej (muffin z kawiarni jest przecież o tyle smaczniejszy od kanapki z serem!). Najwyższy czas to zmienić i zacząć przykładać większą wagę do tego, jak wygląda nasz pierwszy posiłek. Jakie są najczęstsze śniadaniowe błędy? Jaki mają wpływ na naszą wagę?

Pomijanie śniadania

Błąd karygodny i absolutnie niedopuszczalny. Na pewno niejedna osoba żyje w przekonaniu, że im mniej zje, tym lepiej na tym wyjdzie. Tymczasem takie myślenie prowadzi do zatrzymania spalania tłuszczu – jeśli nie dostarczymy organizmowi paliwa, to nie zacznie przeprowadzać przemiany materii.

Odkładanie śniadania do pracy

Przygotowanie się do wyjścia i dojazd do pracy z reguły zajmują nam sporo czasu. Aby go zaoszczędzić, często zabieramy ze sobą jedzenie i spożywamy je dopiero w pracy. To kolejny duży błąd – śniadanie należy spożyć najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Późniejszy posiłek, tak jak pomijanie śniadania, zaburza nasz metabolizm.

Jedzenie śniadania w kawiarni

Przystanek w kawiarni w drodze do pracy czy na zajęcia to w ostatnich latach niemal trend. Niezależnie od tego, czy ograniczymy się jedynie do kawy, czy dokupimy do niej jeszcze muffina lub croissanta, bardzo szkodzimy swojej diecie. Sama kawa – to stanowczo za mało, by dać nam energię na początek dnia, ciastka i słodkie bułki – to źródła pustych kalorii, które nie nasycą nas na długo i odłożą się w naszym organizmie jako niepotrzebny tłuszcz.

Jedzenie za mało

Mały jogurty naturalny lub jedno jabłko, choć bardzo zdrowe i niskokaloryczne, nie wystarczą, by dostarczyć organizmowi potrzebnej mu energii, a do tego gwarantują nam uczucie głodu już niedługo po zjedzeniu śniadania.

Jedzenie zbyt dużo

Nie możemy też przesadzać w drugą stronę – jajecznica z pięciu jajek z bekonem albo duży talerz kanapek nie pomogą nam w walce ze zbędnymi kilogramami. Wartość energetyczna śniadania powinna stanowić ok. 25% wszystkich przyjmowanych dziennie kalorii. To zapewni nam rozpoczęcie dnia z odpowiednią siłą i uchroni nas od podjadania przed kolejnym posiłkiem.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Płaski Brzuch: poznaj ciekawą metodę odchudzania
Dieta Dla Dzieci: najważniejsze zasady
Błędy Dietetyczne: warto się ich wystrzegać
Odchudzanie Zimą: jak utrzymywać wagę w zimie?
Turnus Odchudzający: czy warto z niego skorzystać?
Dieta Przy Hashimoto: szczupła sylwetka i zdrowy organizm