Jak zrobić niskokaloryczne zakupy

Jak zrobić niskokaloryczne zakupy

Zakupy na diecie to dla większości z nas tak samo wielka udręka, jak wyjście ze znajomymi do restauracji i obserwowanie, jak zamawiają schabowego z podwójną porcją frytek. Pokusy czyhają w każdej alejce, a spoglądanie w koszyki innych kupujących boleśnie przypomina nam o tym wszystkim, czego odmawiamy sobie od jakiegoś czasu. Nie wspominając już nawet o sprytnych sztuczkach marketingu spożywczego, przez który każdy zakazany produkt opakowany jest w lśniące pudełko i stoi pod ręką, gdziekolwiek byśmy się nie zatrzymali.

Zasady zakupów spożywczych na diecie

  • Przygotuj plan posiłków na najbliższych kilka dni. Na jego podstawie zrób listę zakupów i ściśle się jej trzymaj. Weź pod uwagę zachcianki, które mogą Cię dopaść w najmniej oczekiwanym momencie – nie zapomnij dopisać do listy owoce, warzywa i jogurty, które uratują Cię przed podjadaniem.
  • Nigdy nie idź na zakupy, kiedy jesteś głodny. W takim stanie podejmujemy najgorsze decyzje, jeśli chodzi o jedzenie – każdy batonik wydaje nam się wtedy największym zbawcą, który uratuje nas już zaraz po wyjściu ze sklepu.
  • Kupuj produkty składowe, nie efekt końcowy. Jeśli coś możesz przygotować sam (np. zamiast jogurtu owocowego kupić jogurt naturalny i wymieszać go ze świeżymi owocami) – zrób to. Zaoszczędzisz wtedy setki kalorii ukrytych w gotowych produktach.
  • Zamiast soków czy napojów gazowanych wybierz wodę mineralną (nie ma kalorii!), a jeśli potrzebujesz jakiejś odmiany, dobierz coś, czym nadasz jej nieco smaku – cytryny, pomarańcze lub miętę.
  • Czytaj etykietki. Produkty z alejek ze zdrowym jedzeniem niekoniecznie mają mniej kalorii. Podobnie jest z produktami light – nie dość, że ich kaloryczność często niewiele różni się od tej „zwykłych” produktów, to jeszcze często dodawane są do nich szkodliwe substancje (np. aspartam), które w większych ilościach mogą mieć niegatywny wpływ na Twoje zdrowie.
  • Unikaj alejek, w których znajdują się chipsy, słodycze i pozostałe produkty, które mogą Cię złamać. Na zakupy najlepiej wybieraj większe sklepy, w których każdy rodzaj jedzenia ma swoją sekcję, a Ty nie musisz przechodzić między półkami, na których piętrzą się zagrożenia.
  • Pomyśl o czymś, co odciągnie Twoją uwagę od słodyczy przy kasie. Załóż słuchawki, poczytaj gazetę albo wdaj się w porywającą dyskusję z sąsiadem z kolejki. To właśnie przy kasach najłatwiej jest sięgnąć po coś, co udawało nam się ignorować przez resztę wizyty w sklepie.

Podsumowanie

Pamiętaj, że to, czego nie kupisz, nie będzie Cię potem kusić. W końcu komu chciałoby się wychodzić w środku nocy po to, żeby dokupić czekoladę? Jeżeli zrobisz rozsądne zakupy, Twoja dieta stanie się o wiele łatwiejsza!

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Zespół Jelita Drażliwego: czy wymaga specjalnej diety?
Genodiet: poznaj swój profil metaboliczny
Odchudzanie Po 40: czy może być skuteczne?
Badanie Składu Ciała: na czym polega?
Odchudzanie W Zimę: poznaj proste sposoby
Pułapki Metabolizmu: czym są i jak ich uniknąć?