Jak zadbać o prawidłowe ciśnienie krwi?

Jak zadbać o prawidłowe ciśnienie krwi?

Dawniej w społeczeństwie utrzymywała się opinia, że tego typu schorzenie spotyka jedynie osoby w starszym wieku. Współcześnie podwyższone ciśnienie to dolegliwość, która występuje niezależnie od tego, ile mamy lat. Wpływają na nie bowiem nie tylko hormony, takie jak adrenalina czy noradrenalina, lecz także dysfunkcje nerek oraz składniki zawarte w lekach, które przyjmujemy.

Jeśli suplementy, to jakie?

Wiele zależy również od nas samych. Nieodpowiednia dieta i brak aktywności fizycznej w szybkim czasie mogą sprawić, że niedługo sami odczujemy skutki nadciśnienia. Chociaż trudno będzie jednocześnie wprowadzić wiele zmian w naszym trybie życia, możemy zacząć od małych, a skutecznych kroków, sięgając na przykład po suplementy obniżające ciśnienie krwi, np. od Megared.

Wprowadzając suplementację do naszego jadłospisu, powinniśmy pamiętać o kilku rzeczach. Najważniejsza jest nasza systematyczność. Jeżeli zdecydujemy się zatroszczyć o własne zdrowie przy pomocy witamin oraz innych tego typu środków, przestrzegajmy zaleceń zamieszczonych na opakowaniu. Jedynie dawkując suplement zgodnie z wskazówkami producenta, będziemy mieli szansę na obniżenie ciśnienia krwi.

Nie bez znaczenia okazuje się także sama dieta. Jedząc wysokokaloryczne, tłuste potrawy, nie oczekujmy, że zażywanie środków wspomagających walkę z nadciśnieniem okaże się skuteczne. Jedynie poprzez stopniowe eliminowanie z menu niezdrowych produktów możemy liczyć na poprawę naszego stanu zdrowia.

Wybierając zaś suplementy przeciwdziałające wysokiemu ciśnieniu krwi, przyjrzyjmy się dokładnie substancjom, jakie w sobie zawierają. Wiele z nas może się zdziwić, ale jednym ze składników, który skutecznie walczy ze wspomnianą dolegliwością jest olej z kryla – gatunku skorupiaka. Zawiera on w sobie solidną dawkę kwasów omega-3, kojarzonych przede wszystkim jako związki osłabiające ryzyko zachorowania na nowotwory.

Zmień swoje nawyki

Na tym jednak nie koniec. Aby na dłuższą metę zapobiec możliwości wystąpienia nadciśnienia krwi, wprowadźmy do naszej diety (połączonej z regularną suplementacją) produkty spożywcze, które dzięki swoim właściwościom nam to ułatwią. Warzywa takie jak czosnek, cebula, pomidory, ziemniaki czy szpinak, to nasi sprzymierzeńcy w walce o prawidłowe ciśnienie. Z pewnością nie brak ich na co dzień w naszej kuchni, dlatego przyrządzanie potraw z wykorzystaniem ich w większej ilości nie powinno nam sprawić problemu.

Przydatne okażą się również owoce, na przykład banany i suszone morele, a także aronia i czarna porzeczka (spożywane w formie soków). Tym z nas zaś, którzy przy okazji zmian w jadłospisie przeciwdziałającym nadciśnieniu tętniczemu chętnie sięgną po nowe smaki, zaleca się wypróbowanie soi, żeń-szenia (korzeń), otrąb pszennych czy oleju sezamowego.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Lekarz Za Granicą: jak znaleźć najlepszego?
Chronodieta: dietetyczny hit
Kawa Pięciu Przemian: odzyskaj równowagę w organizmie
Zdrowy Sen: czy można się go nauczyć?
Badania Genetyczne: poznaj Code Of Me
Dieta Jogina: dla ciała i ducha