Jak nie przytyć zimą?

Jak nie przytyć zimą?

Gdy za oknem mróz, a z nieba sypie biały puch, my niestety zaczynamy więcej i ciężej jeść, ruszamy się też mniej. Spowodowane jest to naturalnym odruchem ludzkiego organizmu, który, poprzez przyswajanie większej ilości kalorii i mniejszą ruchliwość, próbuje zrekompensować sobie wzmożoną utratę ciepła. Nie musimy jednak ulegać tej tendencji. Jak nie dać się zimie i zamiast przytyć – schudnąć?

Wygraj z zachciankami

Siedzisz w pracy i czujesz, że schrupałbyś coś dobrego? A może po przyjściu do domu z pracy od razu rzucasz się na jedzenie? Jeśli nie chcesz utyć zimą, musisz pamiętać, aby radzić sobie z tego typu zachciankami. Zamiast po tuczące przekąski, sięgaj po słodkie, ale zdrowe owoce, np. banana, który nie dość, że słodki i pyszny, to jeszcze pełen magnezu. Pamiętaj też o piciu gorących napojów między posiłkami – rozgrzeje Cię to i nieco zapełni żołądek.

Wprowadź do diety odpowiednie produkty

Aby nie przytyć zimą, warto często sięgać po produkty bogate w żelazo, magnez, witaminy i antyoksydanty. Szczególnie często wybieraj więc szpinak, pomidory i brokuły, choć inne warzywa również będą Ci potrzebne. Do obiadów, zamiast ziemniaków, częściej podawaj kasze, a kanapki rób z wieloziarnistym pieczywem. Pamiętaj też, aby od czasu do czasu jadłospis wzbogacić o rośliny strączkowe. Częściej postaraj się sięgać po bogate w cenne kwasy tłuszczowe omega ryby. Obowiązkowo codziennie jedz też owoce, np. cytrusy bogate w tak cenną zimą witaminę C.

Wysypiaj się

Jeśli nie chcesz przytyć, zwłaszcza zimą, pamiętaj o odpowiedniej dawce zdrowego snu. Z zimowej diety nic nie wyjdzie, jeśli nie zadbasz o podstawy. Naukowcy dowodzą bowiem, że gdy jesteśmy niedospani, hormony odpowiadające za uczucie głodu i sytości zaczynają funkcjonować nieprawidłowo – spada poziom tzw. leptyny, wzrasta natomiast poziom greliny, co powoduje wzrost apetytu lub nawet ciągłe uczucie trudnego do opanowania głodu, przez co jemy więcej i zwyczajnie przybieramy na wadze.

Pamiętaj o ruchu

Choć zimą chce nam się ruszać jeszcze mniej niż zwykle, jeśli wiosną chcemy móc się poszczycić pięknym ciałem, nie można nam zapomnieć o codziennej dawce sportu. Zimą, gdy trudniej jest nam się zmobilizować do ćwiczeń, warto pomyśleć o zajęciach grupowych, podczas których będziemy, wraz z innymi uczestnikami, wzajemnie się motywować. Zima to świetny czas, aby zapisać się na zajęcia fitness prowadzone w przydomowym klubie lub zorganizować wspólne ćwiczenia z przyjaciółmi. Grunt to nie zapominać o aktywności fizycznej, nawet, czy też może zwłaszcza, zimą.

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Zespół Jelita Drażliwego: czy wymaga specjalnej diety?
Odchudzanie Zimą: jak utrzymywać wagę w zimie?
Akademiajedzenia.pl: nowy sposób na zdrowe odżywianie
Zakupy Na Diecie: Poznaj najważniejsze zasady
Częste Podjadanie: jak pozbyć się tego nawyku
Turnus Odchudzający: czy warto z niego skorzystać?