Biegasz? Oto 5 gadżetów, w które musisz się wyposażyć!

Biegasz? Oto 5 gadżetów, w które musisz się wyposażyć!

Z dnia na dzień na ulicach i w parkach pojawia się coraz więcej biegaczy, którym zależy nie tylko na pracy nad swoją sylwetką, ale także na zdrowym trybie życia. Aby ułatwić codzienne treningi, możemy wspomóc się różnymi gadżetami, które umilą nam czas spędzony w trasie. Postanowiliśmy przybliżyć Wam 5 z nich, które uznaliśmy za najbardziej przydatne podczas treningu.

1. Bidon do biegania

Nie ukrywajmy – już po kilkunastu minutach biegu poczujemy, że chce nam się pić. Dobrze jest więc zabrać ze sobą wodę. Bieganie z półtoralitrową butelką w ręce może być jednak bardzo niepraktyczne i albo zostawimy ją przy którymś z koszy na śmieci, albo wypijemy całą naraz, by nie biegać z dodatkowym obciążeniem. Warto więc wyposażyć się w bidon, który nie tylko ma odpowiednią objętość (najczęściej 500 ml), ale również dopasowany jest swym kształtem do naszej dłoni, dzięki czemu łatwo się go chwyta i wygodnie trzyma. Poza tym bidony są najczęściej zakończone wygodnym lejkiem, dzięki któremu nie musimy odkręcać i zakręcać butelki, a możemy łatwo napić się w trakcie biegu, nie oblewając się przy tym wodą.

2. Saszetka

Istnieje mnóstwo rodzajów saszetek – niektóre są przeznaczone na telefon i zakładane na ramię. Zazwyczaj mają wyjście na słuchawki, dzięki czemu podczas biegu możemy słuchać muzyki ze smartfona. Istnieją również saszetki, które zapina się w pasie. Potocznie nazywamy je nerkami. Można schować do nich klucze, telefon czy chusteczki higieniczne. Obecnie na rynku znaleźć można też zapinane w pasie saszetki, które mają miejsce na bidon. Dzięki temu nic nie zajmuje nam miejsca w dłoni.

3. Sportowy stanik

Propozycja tylko dla pań, ale nie mogło jej zabraknąć w tym zestawieniu. Stanik to element ubioru, który wielu kobietom uniemożliwia wygodny bieg i sprawia, że rezygnują z treningu. Powoduje bowiem obtarcia, które nie tylko są bardzo nieprzyjemne, ale dodatkowo ich gojenie trwa zwykle kilka dni, co wyłącza kobiety z biegania. Z myślą o nich powstały więc sportowe staniki. Usztywniają one biust, jednak pozbawione są fiszbin, co czyni je bardzo wygodnymi. Polecane zwłaszcza biegaczkom z dużym rozmiarem biustonosza.

sportowy stanik

4. Sportowy zegarek

Obecnie większość elektroniki zastąpić może nam smartfon. Jednak zdecydowanie łatwiej jest zerknąć na zegarek niż wyjmować z saszetki telefon i otwierać aplikację, by skontrolować tempo czy czas biegu. Telefon ma zresztą częstszą tendencję do zacinania się niż zegarek. Jakie funkcje znajdziemy w dobrym sprzęcie? Oczywiście będzie on odliczał czas, ale ważne jest, że nie tylko pokaże aktualną godzinę, ale również zawiera stoper. To ważne, gdy trenujemy na małych dystansach i chcemy, by sprzęt pokazywał nam nie tylko sekundy, ale i setne. Sportowy zegarek zawiera również często licznik kroków oraz wskazuje na liczbę spalonych kalorii. Biegacze docenią te funkcje bardzo szybko.

5. Odblaski do biegania

Często biegasz po zmierzchu? Pamiętaj, żeby zadbać o dobre oświetlenie samego siebie! Co to oznacza? Zatroszcz się o odblaski, by kierowcy, którzy mijają cię na drodze, z daleka mogli zauważyć twoją sylwetkę. Kiedy biegasz w mieście, głównie po chodnikach i parkach, jest to mniej paląca sprawa niż w sytuacji, gdy poruszasz się po poboczu drogi, zwłaszcza w terenie niezabudowanym i słabo oświetlonym. Obecnie przepisy nakazują wszystkim osobom, które poruszają się po zmroku po terenie niezabudowanym, by wkładały kamizelki odblaskowe. Ta zasada dotyczy więc również biegaczy. Warto zainwestować także w specjalną czapkę odblaskową do biegania lub opaskę.

Wiele osób wciąż zastanawia się, czy odblaski dla biegaczy nie będą utrudnieniem podczas treningu.

– Odblaskowa czapka do biegania niczym nie różni się od zwyczajnej. Podobnie jest z koszulką czy kurtką. Nie wpływają w żaden sposób na wygodę i swobodę w czasie biegu – mówi specjalista ze sklepu Refloactive.

Jeśli regularnie biegasz i chcesz zwiększyć efektywność swoich treningów, koniecznie sięgnij po wspomniane gadżety. Jesteśmy przekonani, że szybko docenisz wygodę. Warto też zadbać o swoje bezpieczeństwo. Dodatkowy odblask nie zaszkodzi. A teraz bidony w dłonie, zegarki na przeguby i do biegu… gotowi… start!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Ból Stawu: jak trenować z chorymi stawami
Nike Air Max: idealne buty do biegania
Batony Proteinowe: kiedy po nie sięgać?
Dieta Dr. Dąbrowskiej: czy jest dla ciebie?
Crossfit: dlaczego warto zacząć go trenować?