5 prostych nawyków, które poprawią Twoje zdrowie

5 prostych nawyków, które poprawią Twoje zdrowie

Czy doskwiera Ci brak energii, często chorujesz, w nocy ciężko Ci zasnąć? Czy to tylko kilka z dolegliwości, które Ci doskwierają? Oprócz wizyty u lekarza, mamy kilka rad na to, aby odzyskać witalność.

Pij dużo wody

Woda jest głównym składnikiem naszego ciała. Nie powinniśmy więc dopuszczać do odwodnienia, gdyż odbija się to negatywnie na naszym stanie zdrowia. Często, kiedy jesteśmy śpiący lub zmęczeni, sięgamy po kolejną kawę, ale ona – poza dostarczaniem energii – odwadnia nasze ciało. Postaw zatem na smaczne, bezkofeinowe napoje! Aby zwiększyć ilość płynów w organizmie, warto także włączyć do swojej diety zupy – na przykład lekkie i bogate w składniki odżywcze zupy-kremy.
 

Śpij 7-8 godzin na dobę

Brak snu oznacza nie tylko brak sił witalnych i wyczerpanie. Sprzyja też tyciu, depresji oraz pogorszeniu koncentracji. Zarywanie nocy odbija się negatywnie na naszym zdrowiu (zarówno fizycznym, jak i psychicznym). Huczne imprezy zostaw więc na weekend, kiedy możesz odespać nocne szaleństwa. Pamiętaj, że czas spędzony na spaniu nie jest czasem straconym – to najlepszy sposób dbania o własne zdrowie i samopoczucie! Starajmy się spać w całkowitej ciemności – światła latarni przenikające przez okna, włączony telewizor czy pozostawiona zapalona lampka powodują zaburzenia w wydzielaniu melatoniny. Niski jej poziom może powodować depresję, obniżenie przemiany materii, ogólne zmęczenie i rozdrażnienie.

Wychodź na spacery, podejmuj aktywność fizyczną

Zamiast samochodu wybierz rower, a zamiast tramwaju czy autobusu – spacer. Jeżeli mieszkasz w budynku z windą – staraj się wchodzić na swoje piętro po schodach. Dzięki temu Twoja kondycja znacznie się poprawi, waga (jeśli tego potrzebujesz) zmniejszy się, a Twój portfel… będzie cięższy! Jeżeli jednak musisz korzystać ze środków publicznego transportu, zacznij wysiadać choćby jeden przystanek wcześniej – nawet dziesięć minut dodatkowej aktywności fizycznej przynosi naszemu organizmowi niebagatelną korzyść.

Nie wychodź z domu bez śniadania

Dzięki temu będziesz mieć energię na cały dzień, a także unikniesz podjadania – w końcu ten, kto nie zje porządnego posiłku przed wyjściem z mieszkania, często przez cały dzień czuje się głodny, więc “w biegu” sięga po różne niezdrowe przekąski. Śniadanie jedz powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs – dzięki temu nie będziesz czuł się ociężały. Istotne jest także drugie śniadanie – wyrób więc w sobie nawyk zabierania do pracy kanapki, warzywnej sałatki lub jogurtu z owocami.

Używaj elektroniki tylko wtedy, gdy jej potrzebujesz

W dzisiejszych czasach wielu ludzi jest nieustannie “przyklejonych” do ekranu tabletu czy smartfona. Jeśli tego wymaga Twoja praca, to, niestety, niewiele możesz z tym zrobić. W innej sytuacji postaraj się używać telefonu jedynie do wykonywania połączeń i wysyłania ważnych wiadomości. Nieustanne “scrollowanie” mediów społecznościowych i oglądanie filmików ze śmiesznymi kotkami może powodować przeciążenie układu nerwowego, nadmierny stres, a także… zmarszczki.

Bez wątpienia bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia jest również odpowiednie odżywianie. Jeżeli chciałbyś uzyskać na ten temat informacje u najlepszych specjalistów – odwiedź najbliższe Centrum Dietetyczne Naturhouse.

A R T Y K U Ł  Z E W N Ę T R Z N Y 

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Legalizacja Marihuany Medycznej: jaki będzie mieć wpływ na pacjantów?
Kosmetyki Zapachowe: czym się od siebie różnią?
Rumień: jak z nim walczyć?
Kwas Chlorogenowy: suplement diety wspomagający odchudzanie
Dieta Przeciwzmarszczkowa: ciesz się piękną skórą przez lata