10 ćwiczeń, które możesz wykonywać w pracy

10 ćwiczeń, które możesz wykonywać w pracy

Do pracy jedziesz samochodem lub autobusem, następnie spędzasz osiem godzin za biurkiem, znowu wsiadasz do samochodu/autobusu, a w domu czeka na Ciebie wygodna kanapa. Zmobilizowanie się do ćwiczeń wczesnym rankiem lub wieczorem po całym dniu pracy jest trudne – wszyscy o tym doskonale wiemy. Dlaczego by więc nie wykorzystać jeszcze lepiej czasu spędzonego w biurze i zarobić nie tylko pieniądze, ale i dobre samopoczucie? Poniżej przeczytasz o ćwiczeniach, które możesz wykonywać bez wychodzenia z biura.

Chodzenie po schodach

Pracujesz na dziesiątym piętrze? Wysiądź najpóźniej na siódmym i przejdź resztę drogi na nogach. Masz chwilę przerwy? Zamiast spędzać ją przy biurku, przejdź się na klatkę schodową i pokonaj parę pięter w dół i w górę.

Stacjonarny jogging

Pracujesz sam w pokoju? Wstań zza biurka i zrób sobie przebieżkę w miejscu. Nie tylko spalisz trochę kalorii, ale i pobudzisz organizm do dalszej pracy.

Biznesowy spacer

Zamiast wysyłać maila do współpracownika pracującego trzy pokoje dalej – przejdź się do niego. Masz omówić z kimś projekt? Zaproponuj spacer. Korzystaj z każdej okazji, żeby rozprostować nogi.

Krzesełko

Pamiętasz lekcje wf-u i karne wykonywanie krzesełka przy ścianie za obijanie się na ćwiczeniach? Czas sobie o nim przypomnieć – ale nie traktując go jak karę, ale przysługę dla naszych mięśni! Znajdź jakieś odosobnione miejsce, stań przy ścianie i ugnij nogi pod kątem prostym na 30-60 sekund.

Ćwiczenie na oczekiwanie

Czekasz, aż zaparzy się kawa albo wydrukuje kilkadziesiąt stron dokumentów? Nie marnuj tego czasu! Wyprostuj się, ustaw nogi na szerokość bioder, unieś się na palcach i przodzie stopy i zatrzymaj na 1-2 sekundy w górze. Wróć całymi stopami na ziemię i powtórz ćwiczenie – tyle razy, na ile masz czasu. Aby zwiększyć jego intensywność, wykonuj podnoszenia na jednej stopie, po czym po kilkunastu powtórzeniach zmień ją na drugą.

Niezauważalny trening pośladków

Marzysz o jędrnych pośladkach? Pracę nad nimi możesz zacząć już za swoim biurkiem. Ściśnij najmocniej jak możesz mięśnie pośladków, wytrzymaj 5-10 sekund i rozluźnij je. Powtarzaj ćwiczenie tak często, jak tylko masz ochotę.

Równie niezauważalny trening nóg

Kiedy skończysz z ćwiczeniem na pośladki, popracuj nad niższymi partiami mięśni. Wyprostuj nogi na minimum 5 sekund, po czym wróć do poprzedniej pozycji, ale bez dotykania stopami podłogi. Powtórz ćwiczenie przynajmniej kilkanaście razy.

Pompki przy ścianie

Czekasz w holu na spotkanie z klientem? A może stoisz w kolejce do toalety? Jeżeli masz do dyspozycji kawałek ściany, nic więcej Ci nie potrzeba, by popracować nad swoimi ramionami. Stań bokiem w odległości ok. 0,5 metra do ściany, górną część tułowia odkręć nieco w stronę holu i oprzyj się na przedramieniu o ścianę (tym samym, co noga znajdująca się bliżej ściany). Zbliż się tułowiem do ściany tak, żeby górna część ramienia prawie jej dotykała, wytrzymaj kilka sekund i wróć do poprzedniej pozycji. Powtórz ćwiczenie kilka razy i zmień stronę.

Awaryjne ciężarki

Zostawiłeś ciężarki w innej torbie, a masz ochotę popracować nad ramionami? Wystarczy odrobina kreatywności. Masz na biurku zszywacz? Mosiężną figurkę? Butelkę wody? Wszystko się nada! Chwyć przedmiot, odkręć ramię i, zaczynając od wysokości bioder, zginaj ramię, aż dłonie znajdą się na poziomie klatki piersiowej. Wytrzymaj kilka sekund, po czym opuść ramię. Powtórz 15 razy i zmień rękę.

Wzruszanie ramionami

To ćwiczenie nie tylko usprawni Twoje plecy, ale i pomoże Ci wyrazić swoje nastawienie do pracy. Unieś ramiona w kierunku uszu, wytrzymaj 5 sekund i opuść je. Powtarzaj, kiedy tylko możesz.

Oczywiście nie zapominaj o tym, by siedzieć prosto, napinać brzuch, kiedy tylko sobie o tym przypomnisz, i ruszać się przy każdej możliwej okazji. Jeśli będziesz powtarzać te ćwiczenia każdego dnia, wkrótce na pewno odczujesz różnicę, a długie godziny w biurze staną się o wiele bardziej znośne!

Vitalogy
ADMINISTRATOR
PROFILE

Więcej z tej tematyki:

Trening Interwałowy: pozbądź się zbędnych kilogramów
Trening Insanity: na czym polega?
Rolkarstwo: poznaj zalety tego sportu
Jumping Fitness: połączenie fitnessu i świetnej zabawy
Moda Na Bieganie: synergia ciała i głowy
Bieganie I Trucht: zdrowy trend