Witaminy D nie może w organizmie zabraknąć!

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowie i psychologia

Witaminy D nie może w organizmie zabraknąć!

Kiedy mowa o witaminach i ich ważnym wpływie na zdrowie, myśli się zwłaszcza o witaminie C. Witamina D jest bardzo często niedoceniana – nie zważa się na jej wpływ na organizm i nie dba o efektywne dostarczanie.

Dlaczego witamina D jest tak ważna?

Witamina D jest nazywana witaminą życia nie bez powodu. Pełni ona wiele ważnych ról w organizmie, a skutki jej niedoboru są na tyle poważne, że niektóre pokarmy są w nią celowo wzbogacane, by nie dopuścić do deficytów tej substancji w organizmach ludzi. Jest ona niezwykle istotna dla człowieka już w życiu płodowym. Dzieciom potrzebna jest do budowania mocnych kości i mięśni, u wszystkich wpływa między innymi na właściwą odporność organizmu. Odgrywa też istotną rolę w funkcjonowaniu bardzo wielu układów w organizmie. Bez niej nie da się mieć mocnych zębów, odpowiada też za właściwe wchłanianie niektórych pierwiastków w organizmie, śmiało można więc powiedzieć, że jest jedną z najważniejszych witamin. Zdecydowanie nie powinno jej zabraknąć i zadbanie o dostarczanie jej do organizmu w odpowiednich ilościach powinno być dla wszystkich tak samo ważne, jak dostarczanie bardziej „popularnych” składników odżywczych.

 

Źródła witaminy D

Najlepszym źródłem witaminy D jest… słońce. Organizm potrafi wytwarzać ją pod wpływem promieni słonecznych. To jednak nie wystarcza, zwłaszcza że w naszej szerokości geograficznej słońca jest stosunkowo mało, a poza tym nie każdy wystawia się na jego działanie w odpowiednim stopniu. Ważne jest więc także pozyskiwanie witaminy D z pożywienia, co jednak również nie jest łatwe. Dlaczego? Ponieważ znaleźć można ją w stosunkowo niedużej ilości pokarmów. Naturalne źródła witaminy D to przede wszystkim tłuste ryby morskie, ser żółty, żółtka jaj, mleko. Nie jest więc tych pokarmów dużo, a przy tym nie każdy chętnie włącza je do swej diety. Stąd też bierze się tak wiele przypadków deficytów tej ważnej witaminy. By im zapobiegać, warto stosować suplementację, zwłaszcza w okresie od jesieni do wiosny, kiedy to słońca jest najmniej i kiedy jednocześnie witamina D musi spełniać ważną rolę w budowaniu odporności, przez co musi być jej w organizmie sporo. Nie można jednak sięgać po przypadkowe preparaty z witaminą D. Najlepiej będzie postawić na produkty zawierające naturalne substancje, gdyż takie są najlepiej przyswajane i najefektywniej wykorzystywane przez organizm.

Czytaj więcej o witaminie D oraz jej suplementacji na stronie www.vitrumd3.pl

 

A R T Y K U Ł  Z E W N Ę T R Z N Y

Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.5/5 (2 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Witaminy D nie może w organizmie zabraknąć!: