Kiedy nadchodzi czas na zmiany

Karolina Romankiewicz

  Autor:
Opublikowane w Zdrowie i psychologia

Kiedy nadchodzi czas na zmiany

Postanawiamy: od jutra zmieniam swoje życie. Zaczynam się ruszać, zdrowiej odżywiać i dbać o siebie. Jednak kiedy to jutro nadchodzi, okazuje się, że nic się nie zmieniło. Jak wyrwać się z tego błędnego koła?

Choć chęć zmiany jest już pewną częścią sukcesu, do osiągnięcia go w pełni wciąż pozostaje długa droga. Niestety, kolejny krok nie jest już taki prosty. Obiecany poniedziałek przesuwa się o kolejny tydzień, pierwszy dzień nowego roku też nie jest najlepszy do realizacji postanowień, a nawet, jeśli coś nam się uda rozpocząć, to po trzech dniach okazuje się, że nie jest tak lekko, jak sobie wyobrażaliśmy. Jak więc zabrać się za wprowadzanie zmian, żeby uniknąć kolejnej porażki?

Nie wprowadzaj zmian, kiedy nie masz na nie siły. Trudny okres w pracy, osłabienie organizmu po niedawnej chorobie lub sesja egzaminacyjna to nie jest czas na rozpoczynanie diety czy wymagających ćwiczeń. Odczekaj, aż poziom stresu opadnie, a Twój organizm wróci do dobrej kondycji. Twoje szanse powodzenia automatycznie wzrosną.

Przemyśl dokładnie zmiany, które chcesz wprowadzić. To, że dzisiaj stwierdziłeś, że trzeba zacząć się odchudzać albo popracować nad mięśniami, nie wystarczy, żeby coś z tym zrobić. Poczytaj o zdrowym odżywianiu, wybierz najlepszą dla siebie dietę, zastanów się, który sport lub które ćwiczenia najbardziej Ci odpowiadają. Jeżeli planujesz rozpocząć dietę, która w znaczący sposób zmieni Twój dotychczasowy sposób odżywiania, najlepiej zacznij ograniczać spożywane dotąd produkty stopniowo. Podobnie jest z aktywnością fizyczną – nie zaczniesz od razu od zaawansowanych ćwiczeń na siłowni, więc musisz rozplanować odpowiedni trening.

Wspomóż swoją silną wolę. Ustal konkretny cel swoich zmian, znajdź wzorce do naśladowania. Jeśli przechodzisz na dietę, poinformuj o tym swoich bliskich i przyjaciół. Niech wezmą pod uwagę Twój nowy plan żywieniowy i spróbują się do niego dostosować. Jeżeli brak Ci motywacji do rozpoczęcia regularnych ćwiczeń lub treningów, zapytaj ich, czy nie chcieliby robić tego z Tobą. Lekcje tańca czy zajęcia z fitnessu ze znajomymi będą nie tylko pożyteczne, ale i przyjemne.

Nie poddawaj się, nawet, jeśli złamiesz się dwunastego dnia diety albo odpuścisz sobie jeden trening. Pomyśl, jak dużo przeszedłeś do tej pory. Czy chciałbyś zaprzepaścić to, co do tej pory udało Ci się osiągnąć? Czy będzie Ci się chciało zaczynać znowu wszystko od początku? Potknięcia zdarzają się każdemu, najważniejsze, to iść do przodu z myślą o sukcesie.

Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.69/5 (81 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Kiedy nadchodzi czas na zmiany: