Jak skutecznie schudnąć z brzucha? 7 wskazówek

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Porady

Jak skutecznie schudnąć z brzucha? 7 wskazówek

Nie da się ukryć, że pozbycie się niechcianej oponki na brzuchu to trudne wyzwanie.

Jedni kupują drogi sprzęt do ćwiczeń mięśni brzucha, inni stawiają na rygorystyczne diety. Niestety czasem efektów nie widać albo pojawiają się bardzo późno. Jaki jest klucz do efektywnej utraty nadwagi?

 

1) Przygotuj się na długą drogę

Działanie wielu popularnych diet skupia się na szybkim efekcie. Dotyczy do przede wszystkim tych bardziej radykalnych, a błyskawiczny rezultat wynika z pozbycia się nadmiaru wody z organizmu. Dzięki temu w stosunkowo krótkim czasie można na tyle wyszczuplić talię, aby na specjalną okazję móc zmieścić się w konkretne spodnie czy sukienkę. Na tym kończą się plusy ekstremalnych diet. Ich główną wadą jest duże ryzyko pojawienia się efektu jo-jo, czyli ponowne przybranie na wadze. Niezależnie od tego, jak dużo ćwiczysz, nieocenioną pomocą będzie sprawdzone urządzenie do ćwiczeń w domu, jak dostępny tutaj Ab Generator – przyrząd do fitnessu, który od lat zdobywa dobre recenzje i pomógł schudnąć tysiącom osób w Polsce i na świecie.

Zamiast koncentrować się na ekspresowym tempie zrzucania wagi, należy przygotować się na działanie długoterminowe i kompleksową zmianę sposobu odżywiania. Oczekiwane i stałe rezultaty nie mogą pojawić się natychmiast.

 

2) Niezbędny będzie sprzęt do ćwiczenia w domu? Nie - wystarczą zwykłe spacery

Nawet zwykłe spacery – pod warunkiem, że odbywane systematyczne – mogą pomóc Ci w walce nadwagą. Chodzenie zalicza się do treningu typu cardio, a zatem sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej oraz korzystnie działa na układ sercowo-naczyniowy.

Nie jest Ci zatem potrzebny sprzęt do fitnessu – wystarczy odrobina chęci, trochę wolnego czasu i komfortowe buty. Zaczynający swoją przygodę ze sportem nie powinni decydować się na długą trasę, początkowo najlepiej zacząć od dziesięciominutowych spacerów, a następnie stopniowo je wydłużać.

 

3) Trening siłowy

Inny rodzaj treningu, który wesprze Cię w walce o smukłe ciało, to trening siłowy. Efektywnie pomaga zredukować tkankę tłuszczową, angażując do pracy różne partie mięśni.

Do treningu siłowego możesz wykorzystać rozmaite przyrządy do ćwiczeń mięśni brzucha – oferta sklepów ze sprzętem fitness jest szeroka. Świetne efekty dają też skręty nóg i miednicy w leżeniu czy brzuszki w różnych wariantach.

 

4) Pij dużo wody

Podczas odchudzania koniecznie pij duże ilości niegazowanej wody. Dzięki temu możesz pozbyć się toksyn z organizmu i przyspieszyć metabolizm, a to znacznie pomaga w spalaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej.

 

5) Regularne spożywanie posiłków

Regularne spożywanie posiłków to także jedna z podstaw skutecznego odchudzania. Najlepiej jeść ok. 5 niewielkich posiłków dziennie, gdyż w ten sposób organizm z większą łatwością może spalać kalorie. Jedz w równych odstępach czasu, ostatni raz w ciągu dnia maksymalnie 3 godziny przed snem.

 

6) Błonnik

W trudnej walce o szczupłe ciało pomoże Ci błonnik. Znajduje się przede wszystkim w owocach, warzywach i produktach pełnoziarnistych. Błonnik zapewnia uczucie sytości, wspomaga pozbywanie się toksyn z organizmu oraz pozytywnie wpływa na pracę układu pokarmowego.

 

7) Urozmaicony jadłospis

Jednym z najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania jest zapominanie o urozmaiceniu codziennego jadłospisu. Skutkuje to tym, że organizm nie otrzymuje odpowiednich ilości substancji odżywczych, co źle działa na procesy metaboliczne. Dlatego warto każdego dnia spożywać pokarm należący do różnych grup, zawierający węglowodany, składniki mineralne, białko, tłuszcze oraz witaminy.

Dla przykładu, postaw na pieczywo pełnoziarniste, kasze czy płatki owsiane – produkty te obfitują w węglowodany złożone. Dużo białka znajdziesz w białym mięsie, jajach, rybach oraz mleku (ale postaw na chude). Jeżeli chodzi o tłuszcze, zminimalizuj zwierzęce, a wybieraj roślinne (np. słonecznik, oliwa czy olej rzepakowy).

 

A R T Y K U Ł  Z E W N Ę T R Z N Y

Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 4.26/5 (10 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Jak skutecznie schudnąć z brzucha? 7 wskazówek: