Śpij na zdrowie!

Marta Korzeniowska

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia

Śpij na zdrowie!

Nic tak nie dodaje witalności i urody, jak nocny wypoczynek. Przedstawiamy pięć naturalnych sposobów na bezproblemowe zasypianie i zdrowy sen.

Sen jest jedną z podstaw prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestety czynniki zewnętrzne oraz nasz stan psychiczny mogą powodować niekiedy trudności z zasypianiem lub nerwowe budzenie się w nocy. Jeśli takie problemy zdarzają Ci się często, powinieneś skonsultować się z lekarzem. Jeżeli jednak trudności ze snem pojawiają się sporadycznie, wypróbuj najpierw sprawdzone przez naszą redakcję porady i… słodkich snów.

Nieoceniona siła muzyki
Nie od dziś wiadomo, że muzyka łagodzi obyczaje i stresy. Aby pozytywnie nastroić się do snu, posłuchaj relaksacyjnych dźwięków lub spokojnych melodii. Zgodnie z najnowszymi badaniami brytyjskich naukowców, najlepszy sen zapewni Ci jednak słuchanie wieczorową porą rockowych ballad.

Technologii nocna śmierć
Aby zdrowo się wyspać, na co najmniej godzinę przed pójściem do łóżka wyłącz urządzenia technologiczne. Jak donoszą amerykańscy naukowcy,  w nocy, światło monitora komputera czy ekranu telewizora kłóci się z naturalnym rytmem naszego organizmu, który jest zaprogramowany tak, aby po zachodzie słońca mógł odpocząć. Częsta i nadmierna stymulacja świetlna organizmu może zatem skutkować bezsennością.

Święty czas snu
Nawet jeśli jesteś bardzo zajęty w ciągu dnia, tak rozplanuj swój harmonogram, aby koniecznie znaleźć w nim czas na 7-8 h snu nocą. Odpoczynek jest bowiem podstawą dobrego funkcjonowania następnego dnia. Długotrwałe niedobory snu mogą też prowadzić do chorób fizycznych i złego samopoczucia psychicznego oraz konfliktów z otoczeniem. Według lekarzy, najzdrowszy dla organizmu sen pojawia się pomiędzy godziną 22.00 a 0:00.

Tlen kluczem do sukcesu
Wygospodaruj wieczorem trochę czasu na krótki spacer, aby dotlenić organizm. W sypialni natomiast otwórz okno przed pójściem spać. Tlen wpływa bowiem korzystnie na jakość snu. Ważne jest także, aby temperatura powietrza w sypialni nie była zbyt wysoka. Lepiej śpi się w lekko chłodnym pokoju – niższa temperatura w pomieszczeniu sprzyja naturalnemu ochładzaniu się ciała przed zaśnięciem, kiedy rozszerzają się nam naczynia krwionośne, co powoduje senność.

Melisa na dobry sen
Jeśli nie możesz zasnąć, bo nazajutrz czeka Cię wiele emocji, spróbuj pomóc sobie naparem z melisy, która relaksuje, uspokaja i wycisza mózg. Melisę powinno parzyć się około 7 minut i pić kilka razy dziennie. Pita przez dłuższy czas pomoże też w walce ze stresem i nerwicą.

 

 

Tagi (8): , , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.09/5 (46 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Śpij na zdrowie!: