5 zdrowych porad na resztę życia

Katarzyna Rydz

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia

5 zdrowych porad na resztę życia

Przedstawiamy pięć prostych czynności, które, wprowadzone do codzienności, pomogą w utrzymaniu zdrowia i dobrego samopoczucia każdego dnia. 

Jeśli zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak polepszyć stan swojego zdrowia i samopoczucia, bez zbędnego wysiłku i nakładów finansowych, już nie musisz. Przedstawiamy Ci pięć niezwykle prostych, tanich i sprawdzonych sposobów na poprawę jakości życia.

Zapobiegaj rutynie

Przełamując powszedni harmonogram, sprowokujemy nasz mózg do wytworzenia nowych połączeń neuronów. Już niewielka zmiana codziennych przyzwyczajeń pozwoli uchronić organizm przed demencją starczą i chorobą Alzheimera. Ponadto, dostarczanie sobie nowych wrażeń doda kolorytu naszej codzienności i sprawi, że będziemy bardziej witalni w ciągu dnia. Od dziś, spróbuj więc z pracy wracać codziennie inną drogą, a na spacer z psem wybierz nieodwiedzany do tej pory park.

Okazuj emocje

Tłumienie uczuć nie jest dobrym pomysłem, jeśli chcesz zachować zdrowie i witalność. Naukowcy udowodnili bowiem, że problemy ze zdrowiem fizycznym i psychicznym częściej dotykają osoby zamknięte w sobie. Dzieje się tak dlatego, że śmiech i płacz, oprócz swoistego katharsis emocjonalnego, gwarantują naszemu organizmowi także wzmocnienie odporności oraz łagodzenie skutków zmęczenia, stresu i co ciekawe – nawet alergii. Staraj się wiec codziennie okazywać w jakiś sposób emocje. Możliwości jest wiele, możesz rozmawiać o swoich emocjach z zaufanymi osobami, pisać pamiętnik, czy np. słuchać zbliżonej do Twojego nastroju muzyki. 

Śpiewaj

Śpiewać każdy może, a nawet powinien. Niektórzy naukowcy zwykli mawiać, że śpiew jest łagodną formą aerobiku. Poprawia kondycję serca i jest korzystny dla psychicznego rozwoju człowieka. Podczas śpiewu wytwarza się dopamina, czyli hormon przyjemności, a obniża hormon stresu. Dlatego też u niektórych ludzi pojawia się specyficzna reakcja na nadmiar emocji – nerwowy śmiech. Jest to ich własna próba redukcji zbytniego podekscytowania. Aby redukować stresy, śpiewajmy codziennie. Jeśli sądzisz, że nie masz talentu wokalnego – nic nie szkodzi. Zawsze możesz śpiewać pod prysznicem, lub podczas odkurzania – wtedy Twój głos jest skutecznie tłumiony.

Rozpieszczaj się

Jedną z najlepszych propozycji na zapewnienie sobie chwili zdrowej przyjemności w ciągu dnia jest masaż. Dzięki pobudzaniu receptorów, pozwoli on uchronić się przed wieloma dolegliwościami, a także poprawi krążenie. Masaż pomoże też w walce ze stresem i zmęczeniem, a także zapewni piękniejszą skórę bez cellulitu. Masaż głowy pobudzi cebulki, co w konsekwencji przyśpieszy porost włosów. Możesz zapisać się na profesjonalne masaże kilka razy w tygodniu, lub korzystać ze specjalnych krzeseł do masażu, znajdujących się np. w centrach handlowych. Możesz także wykonywać masaż w domu za pomocą urządzeń masujących, lub po prostu robić to własnoręcznie – okrężnymi ruchami, z niewielką pomocą szorstkich rękawic lub gąbek do masażu skóry.   

Pij wodę

Woda to najważniejszy składnik ludzkiego organizmu. Nasze ciało składa się z niej aż w 70 %, a w przypadku jej braku, nie jesteśmy w stanie przeżyć choćby kilku dni. Dobrze jest co pewien czas „nawadniać się” choć jedną szklanką tego bezbarwnego płynu, by nie dopuszczać do tymczasowego wysuszenia skóry i pogorszenia samopoczucia. Woda rozszerza naczynia krwionośne, poprawia pracę nerek, przyśpiesza metabolizm, działa na rozwój mięśni i przeciwbólowo. Ponadto, woda reguluje temperaturę ciała, bierze udział w transporcie substancji odżywczych do każdej komórki ciała naszego ciała i pomaga w wydalaniu szkodliwych substancji z organizmu. Aby zachować zdrowie i smukłą sylwetkę, pij przynajmniej 1,5 litra wody codziennie, nie tylko w okresie stosowania diety.

Tagi (7): , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 1.85/5 (48 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

w
w
w
w
w

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
5 zdrowych porad na resztę życia :