Soczyste owoce i warzywa – w sam raz na upał!

Marta Korzeniowska

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Zdrowe odżywianie

Soczyste owoce i warzywa – w sam raz na upał!

Kiedy za oknem skwar, Twój organizm szczególnie potrzebuje wody. Dowiedz się, które produkty żywieniowe zapewnią Ci ekstra dawkę nawilżenia.

Lekarze mówią, że codziennie powinniśmy wypijać co najmniej 2 litry czystej, niegazowanej wody. Nawilżanie organizmu jest również szczególnie istotnym aspektem kuracji odchudzającej. O odpowiedniej ilości wody nie można też zapominać podczas upału.


Co jednak może dziwić osoby, które piją niemal nieustannie – niektórzy ludzie nie lubią pić w ogóle, a już szczególnie niegazowanej wody, która jest dla nich „bez smaku”. Czy jest na to rada? Owszem, osoby te mogą spróbować nawadniać się także poprzez spożywanie smacznych i zdrowych przekąsek z owoców i warzyw, które szczególnie obfitują w wodę. Konkretnie są to:  

 

Ogórki
Zawierają zdecydowanie największą ilość wody ze wszystkich owoców i warzyw, bowiem aż 97%. Warto więc, szczególnie latem, pokrojonego w plasterki ogórka nakładać na kanapki lub przyrządzać z niego mizerię z lekkim jogurtem do obiadu. Ogórek świetnie sprawdzi się też jako pierwsza pomoc przy cieniach pod oczami. Schłodzony i pokrojony na kawałki, warto wypróbować jako kojący i upiększający okład.  



Arbuzy
Nawet zupełny laik w dziedzinie żywienia zauważył chyba, że arbuzy niemal w całości składają się z wody (jej zawartość, to 92%). Ponadto, zawierają też cenny dla organizmu składnik – likopen, który zapobiega powstawaniu nowotworów. Jakby tego było mało, arbuzy są niskokaloryczne, a słodkie, więc mogą być traktowane jako zdrowa przekąska, bo przecież smakują wspaniale! Jeśli o arbuzach chcesz wiedzieć więcej, przeczytaj: Arbuzowe lato .



Grejpfruty
To jedne z najzdrowszych owoców. Nie dość, że wspaniale nawilżają organizm – w 90 % składają się z wody, to jeszcze zawierają wiele składników o wręcz nieocenionym dla organizmu działaniu. Wymienić tu należy przede wszystkim antyoksydanty, które chronią przed nowotworami i zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się skóry. Ponadto, systematyczne jedzenie grejpfrutów, pomaga w walce ze zbędnym tłuszczykiem i cellulitem, a także redukuje poziom „złego” cholesterolu.



Sałata lodowa
Choć może na to nie wygląda, sałata lodowa w niemal 97% składa się z wody i mimo, że jest raczej uboga w wartości odżywcze, nie należy o niej zapominać. Gdy bowiem za oknem żar leje się z nieba, warto sięgnąć po kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa, z plasterkiem drobiowej wędliny, do której „nawilżająca” sałata będzie jak znalazł!  



Pomidory
Uznawane są za warzywa, które w codziennej diecie powinny być stosowane nader często. W ich przypadku ponad 90-procentowa zawartość wody to jedynie preludium do całego bogactwa, jakie mają w sobie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co konkretnie zawierają te czerwone owoce, traktowane jak warzywa, przeczytaj – 5 warzyw najlepszych dla Twojego zdrowia.


Pomimo znacznej zawartości wody w wymienionych powyżej produktach, pamiętajmy – nawet częste ich jedzenie nie zastąpi szklanki chłodnej, orzeźwiającej wody.
 

Tagi (6): , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 4.77/5 (15 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

w

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Soczyste owoce i warzywa – w sam raz na upał!: