Kurczak na zdrowie!

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Zdrowe odżywianie

Kurczak na zdrowie!

Jeszcze niedawno ulubioną potrawą większości Polaków, bez względu na wiek i płeć, był kotlet schabowy. Najlepiej opatrzony w sporej grubości panierkę i z towarzyszącą mu na talerzu porcją ziemniaków. 

Mimo ze dietetycy i lekarze bili na alarm, to mało kto przejmował się zbyt dużym poziomem cholesterolu czy nadwagą, będących efektem właśnie niezdrowego i zbyt kalorycznego jedzenia. Obecnie zaszły spore zmiany w naszej świadomości i coraz więcej Polaków zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest dbanie o zdrowie poprzez odpowiednio zbilansowaną dietę i sport. Przykładem jest chociażby to, że ograniczamy spożycie czerwonego mięsa, które zawiera za dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, a w zamian za to jemy więcej zdecydowanie zdrowszego, białego mięsa.
 
 
Co wartościowe w kurczaku?
 
Mięso drobiowe jest źródłem pełnowartościowego białka, całej gamy witamin: A, B1, B2, B5, PP, B6, B12 (próżno jej szukać w innych produktach, a w szczególności roślinnych), nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz minerałów (między innymi: cynku, fosforu, żelaza, magnezu, selenu, potasu). Wysoka wartość odżywcza kurczaka sprawia, że ma właściwości antyoksydacyjne – usuwa z organizmu człowieka nadmiar wolnych rodników, dzięki czemu spowalnia procesy starzenia oraz zapobiega rozwojowi chorób cywilizacyjnych. Ponadto spożywanie kurczaka zapewnia utrzymanie odpowiedniego poziom cukru we krwi, sprzyja poprawie wyglądu skóry, włosów i paznokci, wspomaga wzrok, usuwa nadmiar wody z organizmu oraz wzmacnia zęby i kości.
 
 
Dla kogo?
 
Kurczak, ze względu na dużą zawartość biała, jest szczególnie polecany sportowcom, osobom aktywnym fizycznie oraz dzieciom. Co więcej, do mięsa drobiowego powinny przywyknąć wszyscy, którzy dbają o linię i stosują diety odchudzające – kurczak ma bardzo mało kalorii, a przy tym jest sycący i ma właściwości przyspieszające metabolizm.
 
 
Sposób przyrządzenia drobiu
 
Przede wszystkim musimy pamiętać, że niską kaloryczność dania z kurczak zapewnimy tylko wtedy, gdy będzie ono przygotowane z zachowaniem podstawowych zasad zdrowego żywienia. Według pierwszej z nich należy unikać smażenia, szczególnie na głębokim tłuszczu. Zaleca się raczej gotowanie (również na parze), duszenie, pieczenie lub grillowanie. Unikajmy także podawania kurczaka z zawiesistymi, ciężkostrawnymi sosami. Drób bardzo dobrze smakuje podany z warzywami, surówkami, a także jako główny składnik sałatek.
 
 
Jak wybrać odpowiedniego kurczaka?
 
Niezwykle istotną kwestią, mającą wpływ na to, czy danie przyrządzone z kurczaka będzie zdrowe, jest jakość dostępnych nam produktów. Kupując drób musimy pamiętać o tym, że najlepszy jest kurczak zagrodowy, czyli taki, który chowany jest w ekologicznych gospodarstwach, gdzie karmi się go wyłącznie karmą roślinną, bogatą w surowce mineralne i witaminy, a pozbawioną szkodliwych, sztucznych substancji. Przykładem takiego kurczaka jest produkt Drosedu: http://drosed.com.pl/grupa_produktow/zagrodowy/. Co więcej, kurczaki zagrodowe wyróżniają się dłuższym czasem chowu. Dzięki temu są zdrowe, mniej otłuszczone i regularnie umięśnione, a przygotowane z nich dania charakteryzują się wyjątkowym smakiem. 
 
 
A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y
 
Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 1.51/5 (51 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Kurczak na zdrowie!: