Jazda na rowerze – co nam daje?

Natalia Fijał

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Jazda na rowerze – co nam daje?

Jazda rowerem to jeden z ulubionych sportów Polaków. Dowiedz się, jakie płyną z niego korzyści dla Twojego organizmu i jak, podczas godzinnej przejażdżki, spalić 800 kcal.

Jazda na rowerze to jeden z najprzyjemniejszych sposobów na utratę wagi i ogólne usprawnienie ciała. To sport, który możemy uprawiać sami lub w towarzystwie. Jeździć może niemal każdy, bo pedałowanie nie obciąża stawów, tak, jak np. jogging. Długie dystanse są też prostsze do pokonania na rowerze, niż w biegu. Wyprawy rowerowe to także świetny sposób na relaks na łonie natury i oderwanie się od codziennych problemów.

Maszyna do spalania kalorii? Rower!
Kolarstwo to niesłychanie efektywny sposób na spalenie zbędnych kalorii. Godzina spokojnej jazdy pomaga pozbyć się średnio ok. 500 kcal, chociaż jadąc nieco bardziej intensywnie i pod górę, spalimy nawet 700-800 kcal.


Rowerowy trening
W pierwszych dniach rowerowego treningu, zaleca się przyjemne, minimum 30-minutowe przejażdżki, w spokojnym tempie. Najlepiej przygodę z kolarstwem rozpoczynać od jazdy na płaskich powierzchniach, by potem stopniowo przechodzić do terenu pagórkowatego, który będzie dla organizmu większym wyzwaniem.


Podczas jazdy rowerem intensywnie angażujemy mięśnie nóg i pośladków. Zyskują na tym bardzo obszary, na których często gromadzi się wiele tłuszczu, szczególnie u osób o typie budowy "Gruszka", czyli biodra, uda, boczki i łydki. Jeśli mamy w tych obszarach trochę „nadprogramowego” tłuszczyku, wiosenne i letnie przejażdżki rowerowe będą jak znalazł!


Najkorzystniej jest trenować kolarstwo trzy razy w tygodniu. Trzy dni rowerowej jazdy dają bowiem o wiele większe rezultaty niż dwa, ale porównywane np. z pięcioma. Zdrowiej jest pozwolić organizmowi zregenerować się nieco po trudach jazdy dnia poprzedniego i ustalić harmonogram treningu tak, aby kolejne dni ćwiczeń nie występowały zaraz po sobie. Dlatego, zamiast jeździć codziennie, na aktywność rowerową zarezerwujmy sobie czas np. w poniedziałki, środy i piątki, pamiętając o tym, aby po zakończonej jeździe dokładnie rozciągnąć mięśnie nóg (jeśli nie chcemy widzieć nad kolanami wyrobionych od pedałowania, atletycznych mięśni). Jeśli chodzi o tempo jazdy, najlepsze dla spalenia kalorii jest to, przy którym można swobodnie rozmawiać, nie łapiąc nerwowo powietrza.


Sercu na ratunek
Uprawianie kolarstwa znacznie poprawia stan zdrowia całego organizmu. Jeżdżąc rowerem dotleniamy ciało i umysł, a także zmniejszamy ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Dlaczego? Jazda rowerem to wspaniały sposób na wzmocnienie i usprawnienie pracy serca.

 

Tagi (8): , , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.84/5 (12 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

r
r
r
r
r

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Jazda na rowerze – co nam daje?: