Fat burning – wytańcz kalorie

Natalia Fijał

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Fat burning – wytańcz kalorie

Kilka słów na temat niezmiernie popularnego i przyjemnego treningu fitness spalającego tłuszcz. Poznaj tajniki fat burning. 

Fat burning to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na, jak sama nazwa wskazuje, spalanie „napdrogramowej” tkanki tłuszczowej. Fat burning należy do jednych z najprzyjemniejszych treningów aerobowych. Polecany jest zwłaszcza tym osobom, które zbędne kilogramy chcą zrzucić bez pomocy katorżniczych diet i ćwiczeń, ale dzięki dobrej zabawie.   

 

Jak wygląda trening? 

Zajęcia fat burning prowadzone w klubie fitness, to zazwyczaj ok. 50 minutowy zestaw rozpoczynany rozgrzewką, która ma przygotować ciało i serce do wzmożonej pracy. Następnie trening obejmuje ćwiczenia inspirowane układami choreograficznymi. Jeśli ruchy cha-chy, mambo, czy chasse brzmią dla Ciebie kusząco, fat burning to z pewnoscią aktywność, która Ci się spodoba. Niekiedy podczas zajęć korzysta się też z potęgującego ilość spalanych kalorii stepu. Całość tych średnio-intensywnych ćwiczeń utrzymana jest w dość szybkim tempie. Trening kończy się uspokojeniem tętna i przyjemnym rozciąganiem mięśni.   

 

Co zyskuję dzięki tym ćwiczeniom?

Jeden trening fat burning pozwala spalić ok. 600 kcal. Systematyczne ćwiczenia (ok. 2-3 razy w tygodniu) połączone z odpowiednio zbilansowana dietą, mogą przynieść spadek wagi wynoszący 1 kg na tydzień, co przez lekarzy uważane jest za najzdrowsze tempo utraty zbędnych kilogramów. Poza tym, fat burning gwarantuje ćwiczącym świetną, inspirowaną tańcem, zabawę. Dzięki temu treningowi, organizm produkuje wzmożoną liczbę endorfin odpowiedzialnych za nasze dobre samopoczucie. 

 

Garść praktycznych porad

Pamiętaj, że czerpanie przez organizm energii z tkanki tłuszczowej (czyli po prostu spalanie sadełka) zaczyna się dopiero po 30 minutach treningu, dlatego ważne jest, aby ćwiczenia fat burning trwały odpowiednio dłużej. 

Staraj się zapamiętywać układy choreograficzne prezentowane na zajęciach. Udowodniono bowiem, że więcej kalorii spalamy, jeśli do ćwiczeń włączamy także pracę intelektualną, a nie tylko ślepo kopiujemy ruchy trenera, których bez jego pomocy nie potrafilibyśmy powtórzyć. 

Fat burning to dość szybkie i energetyczne ćwiczenia o średnim stopniu intensywności, które nie są skierowane do wszystkich. Dlatego, przez rozpoczęciem treningów, skonsultuj się z lekarzem, który oceni, czy możesz spokojnie na nie uczęszczać.

 

Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda fragment treningu fat burning: 

 

 

Tagi (6): , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.99/5 (21 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

f
f
f
f
f

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Fat burning – wytańcz kalorie :