Trening interwałowy – skuteczny sposób na redukcję tkanki tłuszczowej

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Trening interwałowy – skuteczny sposób na redukcję tkanki tłuszczowej

Spóźniłeś się z wymarzoną formą na wakacje? Jeszcze masz szansę na pozbycie się zbędnych kilogramów, wysmuklenie sylwetki i ujędrnienie ciała. Poniżej przedstawiamy wszystkie zalety ćwiczeń interwałowych.

 

Trening interwałowy – co to takiego?

Na trening interwałowy składają się intensywne ćwiczenia, które mają spowodować maksymalne przyspieszenie tętna oraz podkręcenie metabolizmu, co sprawia, że nie ma między nimi przerw. Należy natomiast ułożyć trening tak, aby ciężkie i wymagające sekwencje przeplatały się z nieco lżejszymi, np. bieganie z marszem, skakanie na skakance z przysiadami albo szybka jazda na rowerze z nieco wolniejszą. Trening interwałowy powinien rozpoczynać się rozgrzewką. Następnie przechodzi się do części właściwej i wykonuje ustalone ćwiczenia – mieszając intensywne i lekkie rundy, które powinny trwać łącznie około 25 minut. Zwieńczeniem treningu jest rozciąganie oraz stopniowe schładzanie organizmu.

 

Jakie ćwiczenia interwałowe są najlepsze?

Trening interwałowy nie wymaga specjalistycznego sprzętu ani umiejętności. Można biegać, jeździć na rowerze, skakać na skakance, robić pajacyki itd. Najważniejsze jest, aby rundy prowadziły do maksymalnego zwiększenia tempa, co pozwoli przyspieszyć pracę metabolizmu. Nie oznacza to jednak, że taki trening ma być nudny! W związku z tym możesz wybrać się na ćwiczenia interwałowe w Total Fitness albo samodzielnie ułożyć atrakcyjny plan ćwiczeń. Mogą to być na przykład:

  • burpee,
  • pompki,
  • wskoki na skrzynię,
  • przysiady z odbijaniem piłki lekarskiej o ścianę,
  • swingi,
  • sprint na bieżni.

 

Po zakończeniu rundy intensywnego ćwiczenia przejdź do nieco lżejszych aktywności, np. marszu, truchtu, wolnej jazdy na rowerze, spięć brzucha itp. Ćwiczenia te pozwolą Ci nieco wyrównać tętno, ale wciąż angażować mięśnie do wysiłku. Następnie ponownie zacznij rundę intensywnego wysiłku. Powtarzaj tyle razy, aby cały trening trwał ok. 25 minut.

 

Zalety treningu interwałowego

W treningu interwałowym angażuje się różne grupy mięśni, dlatego możesz pracować nad całą sylwetką albo nad określonymi partiami. W związku z tym, że cały wysiłek jest na bardzo wysokim poziomie, w trakcie ćwiczeń możesz stracić nawet 500 kalorii. Aktywność ta doskonale stymuluje zatem organizm do redukcji tkanki tłuszczowej i sprzyja utracie zbędnych kilogramów. Co więcej, ćwiczone w ten sposób ciało ujędrnia się i wzmacnia. Znacząco poprawia się także wydolność i kondycja, a progi bólu i wytrzymałości pną się ku górze. Dzięki regularnym treningom interwałowym zwiększysz świadomość własnych możliwości i poznasz lepiej swoje ciało.

 

Podsumowując, treningi interwałowe pomogą Ci osiągnąć Twój cel. Możesz pracować nad sylwetką w kompleksowy sposób – wzmacniać mięśnie, zwiększać wydolność organizmu i spalać tłuszcz. Pamiętaj jednak, aby dołożyć do tego odpowiednią, zbilansowaną dietę. Powodzenia!

 

 

A R T Y K U Ł  Z E W N Ę T R Z N Y

 

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.76/5 (48 ocen)

Podobne artykuły

  • Brak powiązanych artykułów

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Trening interwałowy – skuteczny sposób na redukcję tkanki tłuszczowej: