Najważniejsze zasady zdrowego i efektywnego treningu

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Najważniejsze zasady zdrowego i efektywnego treningu

Osoby, którym zależy na poprawieniu swojej sylwetki oraz wzmocnieniu siły mięśni muszą wybrać dla siebie możliwie jak najlepszą formę treningu. Jak ćwiczyć, aby osiągnąć wymarzone efekty bez utraty zdrowia i efektu jojo?

 

Nawet najlepsze ćwiczenia wykonywane w nieprawidłowy sposób lub niewłaściwie dozowane mogą przysporzyć więcej zmartwień niż korzyści. Poznaj najważniejsze zasady zdrowego treningu!

 

Dopasuj sesje treningowe do własnych możliwości

Wiara we własne umiejętności to jedno, natomiast rzeczywistość to niejednokrotnie zupełnie co innego. Często ludzie przeceniają swoją siłę fizyczną i możliwości własnego organizmu chcąc jak najszybciej zrzucić zbędne kilogramy czy też w jak najkrótszym czasie znacznie zwiększyć swoją masę mięśniową. Takie myślenie w połączeniu z działaniem w postaci źle dopasowanych sesji treningowych może doprowadzić do powstawania nawet bardzo niebezpiecznych kontuzji – zbyt ciężkie ćwiczenia wykonywane bez jakiejkolwiek rozgrzewki prowadzą m. in. do przeciążania zarówno mięśni jak i stawów. Dlatego też trening powinien być dopasowany indywidualnie do osoby trenującej przy dostosowaniu obciążenia do siły mięśni oraz poziomu progu anaerobowego. Kolejną kwestią jest stopniowe zwiększanie obciążenia dla organizmu, ponieważ ten po pewnym czasie przyzwyczaja się do ćwiczeń wykonywanych z określoną liczbą serii i powtórzeń oraz pod takim samym obciążeniem, co z kolei nie prowadzi do podnoszenia wydolności fizycznej. Same ćwiczenia muszą być też wykonywane cyklicznie, powtarzane w pewnych czasowych odstępach i dostosowane do superkompensacji, aby efekty treningu były jak najlepsze.

Osoby początkujące, które nie mają pewności czy przeprowadzany przez nie trening jest wystarczająco bezpieczny i skuteczny powinny ćwiczyć pod okiem trenera, który dobierze dla nich najlepszą metodę treningową.

 

Odżywiaj się wartościowymi produktami

Jedzenie jest jednym z najistotniejszych elementów, który pomaga budować masę mięśniową oraz dostarcza niezbędną ilość energii każdego dnia. Najważniejsze, aby dania były pożywne i zdrowe. Każdy człowiek powinien spożywać pięć posiłków dziennie o stałych porach – regularne jedzenie wyeliminuje z diety napady głodu i niezdrowe zachcianki. Zarówno przed treningiem jak i po nim zaleca się spożywanie białka serwatkowego, które zwiększa przepływ krwi do mięśni i składników odżywczych.

Warszawa – kurs na trenera personalnego dla ludzi zaangażowanych

Osoby, które regularnie trenują i czują, że może to być jedna z ich życiowych pasji mogą wybrać się na kurs, dzięki któremu będą szkolić innych ludzi. Przykładowo, kurs na trenera personalnego w Warszawie, który jest organizowany m. in. przez akademię Health Factory, pozwoli osobom uczestniczącym w projekcie nabrać pewności siebie, niezbędnych umiejętności oraz obszernej wiedzy na temat zróżnicowanych treningów. Trener personalny może posiadać również specjalizację medyczną, dzięki której nie tylko pomoże innym osobom się odchudzić czy też zbudować wymarzoną sylwetkę, ale również będzie solidnym wsparciem w ćwiczeniach dla ludzi posiadających ograniczenia ruchowe, wady postawy oraz odczuwających inne dolegliwości w tych kategoriach.

 

 

A R T Y K U Ł  Z E W N Ę T R Z N Y

 

Tagi (5): , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.26/5 (50 ocen)

Podobne artykuły

  • Brak powiązanych artykułów

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Najważniejsze zasady zdrowego i efektywnego treningu: