Co należy zrobić, by trening nie był monotonny?

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Co należy zrobić, by trening nie był monotonny?

Ruch to zdrowie. Osoby aktywne fizycznie rzadziej chorują, mają więcej energii i lepiej wyglądają. Niestety po pewnym czasie przychodzi kryzys i ulubione ćwiczenia zaczynają nam się nudzić. 

Panująca w ostatnich latach moda na zdrowy tryb życia przyniosła wiele dobrego. Dzięki niej wiele osób zaczęło ćwiczyć. Niestety po pewnym czasie pierwszy zapał mija i pojawia się zniechęcenie. Wykonywanie przez dłuższy czas w kółko nawet najlepszych ćwiczeń staje się nużące. Na szczęście można sobie z tym poradzić - wystarczy urozmaicić trening. 

 

Eksperymentuj, próbuj nowych rzeczy

Najczęściej znużenie treningiem jest spowodowane wykonywaniem cyklicznie tych samych czynności. A przecież ćwiczenia mogą mieć różną formę. Jeśli zazwyczaj ćwiczysz w domu, udaj się na siłownię. Jest tam mnóstwo różnego rodzaju urządzeń, które sprawią, że twój trening nabierze świeżości. Warte polecenia są na przykład takie maszyny, jak wioślarz, suwnica smitha czy orbitrek.

Jeśli natomiast znużyły cię ćwiczenia na siłowni, możesz zacząć uczęszczać na trening tańca lub na zumbę. Masz dość pływania - zacznij biegać lub jeździć na rowerze. Możliwości jest wiele. Gdy brakuje nam motywacji, nie należy szukać wymówek, lecz znaleźć taką formę aktywności fizycznej, która da nam radość. Inspiracji można szukać w internecie lub wśród znajomych.

 

Zmiana sprzętu do ćwiczeń

Niestety wiele osób może trenować tylko w domu, ponieważ z różnych przyczyn nie mogą sobie pozwolić na regularne odwiedzanie klubu fitness lub siłowni. W takiej sytuacji najlepszym rozwianiem jest zmiana sprzętu, na którym ćwiczymy. Jeśli do tej pory korzystaliśmy głównie z rowerka stacjonarnego, można przesiąść się na orbitrek, wioślarza, bieżnię elektryczną lub stepper. Jeśli mamy dość ćwiczeń aerobowych ,wprowadźmy ćwiczenia siłowe. Czasami wystarczy zamienić hantle na skakankę lub hula hop, by odzyskać radość z ćwiczeń.

 

Ćwicz w grupie

Badania wykazały, że największy problem z motywacją mają osoby trenujące samotnie. Ćwicząc w pojedynkę, dość szybko wpadamy w rutynę, a ćwiczenia przestają sprawiać nam przyjemność. Okazuje się, że dużo chętniej wracają do zajęć osoby trenujące w parach lub w grupach. Dlatego warto znaleźć wśród znajomych osobę, która zacznie z nami regularnie ćwiczyć. Szybko się przekonacie, że taki trening jest przyjemniejszy oraz bardziej efektywny.

 

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y

Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 4.06/5 (11 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

t

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Co należy zrobić, by trening nie był monotonny?: