Odżywki na przyrost masy. Jakie wybrać?

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Zdrowy styl życia / Sport i fitness

Odżywki na przyrost masy. Jakie wybrać?

Podczas treningu na masę wiele czynników ma kluczowe znaczenie dla jego efektywności. Chcemy wycisnąć z tego okresu jak najwięcej, dlatego z drobiazgowością rozpisujemy dietę i ćwiczenia, a także wybieramy odżywki.

Warto pamiętać, że nie wszystkie odżywki na przyrost masy są konieczne i nie musimy mieć grubego portfela, aby przeprowadzić efektywną „masówkę”. Na co zwrócić uwagę?

 

Najpierw dieta, potem odżywki

Żadna odżywka nie zastąpi dobrze rozplanowanej i prowadzonej diety. Jest ona kluczowa podczas treningu na masę i bez niej niewiele wskóramy. Wiele osób popełnia ten błąd, uważając, że suplementy wykonają za nich całą pracę - niestety, jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Dlatego zanim wykosztujesz się na odżywki, bądź pewien, że masz świetnie dobraną dietę i się jej trzymasz. Plan możesz skonsultować ze swoim trenerem personalnym.

 

Odżywki na masę - gainer czy bulk?

Gainer to odżywka łącząca w sobie dużą ilość węglowodanów i białka, pozwalająca skutecznie zwiększyć podaż kalorii. Poszczególne gainery różnią się miedzy sobą składem i kalorycznością - im szczuplejszy jesteś i masz większe problemy z przytyciem, tym „cięższy” gainer powinieneś przyjmować. Natomiast bulk jest czymś odwrotnym do gainera, ma niższą podaż kalorii, dzięki czemu mogą wybierać go osoby, które mają skłonności do tycia.

 

Podstawa odżywek: białko

Bez białka trudno jest budować mięśnie, dlatego jest to najczęściej stosowana odżywka. Poszczególne odżywki na masę tego typu różnią się składem i dodatkami, ale jeśli nie masz jakiś dodatkowych potrzeb lub preferencji, wybieraj tzw. matriksy białkowe, które są stworzone z różnych białek. Możesz wybierać białka wołowe, mleczne, jajeczne, a także proteiny roślinne, np. z grochu, soi czy konopii.

 

Co jeszcze?

Poza białkiem dla naszych mięśni i gainerami zwiększającymi kaloryczność, często wybierane są przede wszystkim suplementy witaminowe i mineralne. Treningi, stres, ciężka praca zwiększają nasze potrzeby na witaminy i minerały, które z pożywienia otrzymać można coraz trudniej, ze względu na nowoczesne techniki produkcji. Najlepiej suplementów nie przyjmować samodzielnie i koniecznie wykonać badania, np. analizę pierwiastkową włosa, dzięki któremu sprawdzimy niedobory.

 

Ważna jest jakość

Wybierając białko, gainery i suplementy pamiętajmy, jak ważna jest ich jakość. Lepiej stosować jeden bardzo dobry specyfik, niż kilka złej jakości. W internecie znajduje się ogromna podaż informacji na temat oceny jakości poszczególnych suplementów - nie inaczej jest z odżywkami na przyrost masy. W wyborze możemy również posiłkować się opinią zaufanego trenera lub osób z dużym doświadczeniem w treningach sylwetkowych.

 

Sprawdź odżywki na masę dostępne na: https://tanie-odzywki.pl/30-odzywki-na-mase

 

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 1/5 (1 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Odżywki na przyrost masy. Jakie wybrać?: