» Vitalogy » Uroda » Włosy

Dieta na piękne włosy

Natalia Fijał

  Autor:
Opublikowane w Uroda / Włosy

Dieta na piękne włosy

Chcesz zagęścić włosy i sprawić, by wyglądały zdrowiej? Zadbaj o odpowiednią dietę! Poznaj produkty żywieniowe, które będą służyć pięknu i zdrowiu Twoich włosów.

Chyba każda z nas marzy o pięknych, lśniących i zdrowo wyglądających włosach. Aby ten cel osiągnąć, często wydajemy wielkie sumy na drogie szampony i odżywki oraz kuracje dbudowujące u fryzjera, zapominając przy tym, że zdrowe włosy zależą w dużej mierze od naszego trybu życia i diety. Jeśli zatem na co dzień żyjemy w stresie, często pijemy kawę, czy żywimy się fast foodami, nic dziwnego, że włosy zaczynają nadmiernie wypadać lub stają się łamliwe.


Co zatem powinno znaleźć się na naszym talerzu, abyśmy zawsze mogły pochwalić się piękną i zadbaną czupryną?


Odpowiedni skład witamin

Gdy włosom brakuje witamin, stają się suche i łamliwe, a końcówki zaczynają się rozdwajać. Zadbanym włosom nie może zatem zabraknąć retinolu, czyli po prostu witaminy A, której niedobór szczególnie negatywnie działa na skórę głowy, powodując jej wysuszenie i zrogowacenie. Brak retinolu przekłada się także na suchość włosa. Witaminy A należy szukać w wątróbce, jajach, mięsie, serach i mleku.

Kolejną istotną dla naszych włosów witaminą jest tzw. witamina H, bardziej znana jako biotyna. Jest ona dodawana do wszystkich preparatów mających poprawiać kondycję włosów. Biotyna stymuluje włosy do wzrostu, a także je wzmacnia. Gdzie szukać biotyny? Jej odpowiedni poziom zachowamy, jeśli często będziemy sięgać po kurze jaja – znajdziemy ją bowiem w żółtkach. Biotynę znajdziemy także w orzechach włoskich, migdałach, krabach, szpinaku i pomidorach.

W walce o piękne włosy pomoże też spożywanie witamin z grupy B, a szczególnie poprawiającej wygląd włosa witaminy B5, którą znajdziemy w wątrobie, drożdżach, otrębach pszennych oraz rybach, a także B9, czyli kwasu foliowego, którego szukać należy w szpinaku, brukselce, kalafiorze, sałacie, kapuście, pomidorach, czy np. w bananach.

Dbając o włosy, warto często sięgać także po produkty bogate w witaminę C, która jest niezbędna do produkcji budulca łodygi włosa – białek keratynowych. Witaminę C znajdziemy w wielu owocach i warzywach, jak np. w jagodach, truskawkach, kiwi, pomarańczach, natce pietruszki, papryce oraz brukselce.


Cynkowa siła 

Niezbędny dla prawidłowego wzrostu włosa jest także jeden z mikroelementów – cynk, który wspomaga metabolizm aminokwasów, dzięki którym powstają włosy. Prawidłowy pozmiom cynku pozwoli nam zwiększyć gęstość włosów i nadać im piękny połysk. Niedobór cynku powoduje natomiast osłabienie mieszków włosowych i nadmierną utratę włosów. Cynk znajdziemy głównie w owocach morza, ale także w kiełkach i otrębach pszenicznych, w mięsie oraz orzechach brazylijskich.

 

Jeśli oprócz zewnętrznych zabiegów pielęgnacyjnych, naszym włosom zafundujemy także pielęgnację od wewnątrz, możemy mieć pewność, że kosmyki odwdzięczą się nam pięknym wyglądem i zdrowym połyskiem.

 

Tagi (5): , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.5/5 (4 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dieta na piękne włosy: