Dekalog perfekcyjnego uśmiechu

Radek Grześć

  Autor:
Opublikowane w Uroda / Pielęgnacja

Dekalog perfekcyjnego uśmiechu

Przedstawiamy zasady, które musi znać każdy, kto chce cieszyć się pięknym, zdrowym uśmiechem.

O większości z nich teoretycznie wiemy, ale i tak nie zawsze się do nich stosujemy. Dlatego dla wszystkich, którym zdarza się zapomnieć o swoich zębach, podsumowaliśmy najważniejsze zasady dotyczące ich pielęgnacji:

1Jeśli tylko możesz, myj zęby po każdym posiłku. Jeśli nie masz takiej możliwości, przepłucz usta wodą albo pożuj gumę miętową (koniecznie bez zawartości cukru).

2Raz dziennie stosuj nić dentystyczną, którą usuniesz wszystkie resztki pokarmowe, z jakimi nie poradziła sobie szczoteczka.

3Obowiązkowo dwa razy w roku kontroluj zęby u stomatologa. Lepsza nadmierna przezorność, niż doprowadzenie do stanu, w którym grożą nam niekończące się wizyty w celu usunięcia szkody.

4Aby nie dopuścić do powstania próchnicy, ogranicz spożywanie produktów bogatych w cukry proste (to produkty zawierające znany nam cukier, ale i produkty mączne, jak białe pieczywo czy makarony).

5Zdrowe zęby muszą żuć, więc dostarczaj im produkty, przy których się nieco napracują – twarde owoce czy pieczywo pełnoziarniste.

6Wapń to podstawa mocnego szkliwa, dlatego spożywaj bogate w niego produkty: jogurty, kefiry, sery, maślanki i ryby.

7Zdrowe zęby to także zdrowe dziąsła – pamiętaj o witaminie A, która je wzmacnia (znajdziesz ją w rybach, serach czy zielonych warzywach).

8Pomocne w pozbywaniu się bakterii są płyny do płukania jamy ustnej. Dodatkowo sprawią, że oddech będzie świeży przez dłuższy czas, niż po samym szczotkowaniu.

9Stomatolog to niejedyny lekarz od zębów, o jakim należy pamiętać – tak samo ważne są kontrole u ortodonty. Nieprawidłowe ustawienie zębów może powodować problemy natury nie tylko estetycznej, ale i zdrowotnej (częste ubytki wynikające ze stłoczenia zębów).

10Istotne jest nie tylko to, co jemy, ale i to, w jakiej kolejności spożywamy produkty. I tak, najlepiej na początku posiłku zjeść produkty zawierające cukier (próchnicotwórcze), a na końcu te, które próchnicy przeciwdziałają (np. warzywa). Ważne jest również niepodjadanie pomiędzy posiłkami.

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.63/5 (78 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

z
z

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dekalog perfekcyjnego uśmiechu: