1 · 2   Strona 1 z 2

12
08/19

Witaminy i minerały na poprawę nastroju

O ile zdiagnozowana depresja wymaga specjalistycznego leczenia, o tyle zapobiegać jej i innym zaburzeniom psychicznym możemy zwyczajnie – przez zdrowe odżywianie. Jakie witaminy i minerały mają korzystny wpływ na nasz stan ducha?

Ocena: 3.26/5 (43 ocen)
n

18
06/19

Witamina E – piękno i młodość

Jako witamina młodości znana jest głównie w przemyśle kosmetycznym. Bez witaminy E nie ma pięknej i jędrnej skóry. Ale tokoferole, do których należy, mają w naszym organizmie o wiele więcej do zrobienia.

Ocena: 4.63/5 (29 ocen)
E

29
01/19

Selen – mały, wielki pierwiastek

Jak na mikroelement, selen pełni w ludzkim organizmie bardzo odpowiedzialne funkcje. O właściwą ilość tego pierwiastku śladowego w diecie powinni dbać kobiety ciężarne i karmiące, a także wszyscy mężczyźni oraz osoby palące.

Ocena: 2.36/5 (33 ocen)
c

25
01/19

Fluor w życiu codziennym

Wielu z nas pamięta ze szkoły zabieg fluoryzacji – rygorystycznie przestrzeganą praktykę zapobiegającą próchnicy. Dziś rodzice często nie zgadzają się na fluoryzację u swoich dzieci, a nawet kupują pasty bez fluoru. Dlaczego?

Ocena: 1.26/5 (53 ocen)
c

10
03/17

Kwas foliowy – zapotrzebowanie, niedobór, produkty, które go zawierają

Kwas foliowy można spotkać pod innymi nazwami, na przykład: folacyna, witamina B9, witamina M, witamina B11. Witamina ta bierze udział w przemianach zasad purynowych oraz pirymidynowych.

Ocena: 2.56/5 (26 ocen)
o

17
12/15

Cynk – mikroelement, który poprawia jakość życia

Jego niedobór powoduje obniżenie potencji, zwiększa ryzyko depresji i wiąże się z pogorszeniem wyglądu. Cynk ma ogromny wpływ na większość funkcji życiowych. Zadbaj więc o to, by nie zabrakło go w Twojej diecie.

Ocena: 3.71/5 (19 ocen)
o

12
08/14

Witamina D

Zdrowe kości, silne mięśnie, odporność organizmu, odpowiednie ciśnienie krwi i prawidłowa praca serca – to zadania witaminy D w organizmie człowieka. Dowiedz się, jak zapobiegać niedoborom tej witaminy.

Ocena: 3.03/5 (16 ocen)
p

05
08/14

Chrom – sprzymierzeniec szczupłej sylwetki

Coraz częściej zmieniamy sposób odżywiania, w zależności od trybu naszego życia. Łatwo wówczas zapomnieć o istotnych dla zdrowia mikroelementach, takich jak chrom. Dowiedz się więcej na temat jego wpływu na ludzki organizm.

Ocena: 3.57/5 (26 ocen)
l

25
07/14

Witamina C

To jedna z najbardziej znanych witamin, o której powinniśmy pamiętać nie tylko w okresie przeziębienia. Przeczytaj, ile witaminy C powinniśmy spożywać, jakie ma zastosowanie i w jakich produktach można ją znaleźć.

Ocena: 3.81/5 (25 ocen)
e

23
07/14

Potas

Spuchnięte nogi i ręce, skurcze mięśni, nadciśnienie czy osłabienie to tylko niektóre objawy niedoboru potasu. Przeczytaj, jaką rolę pełni ten pierwiastek w organizmie człowieka oraz jak zadbać o właściwą jego ilość w codziennej diecie.

Ocena: 2.3/5 (23 ocen)
o

14
07/14

Witamina B12

Dowiedz się za co odpowiada witamina B12 w organizmie człowieka i dlaczego powinni o niej pamiętać wegetarianie i weganie, jak również osoby starsze.

Ocena: 1.78/5 (33 ocen)
n

20
03/14

Wapń

Wapń znajduje się w wielu produktach mlecznych oraz rybach. Jest bardzo ważnym składnikiem nie tylko dla naszych kości. Jaka jest rola wapnia i czym grozi jego niedobór?

Ocena: 2.9/5 (48 ocen)
y

20
09/13

Witamina B8

Choć o niedobory czy przedawkowanie tej witaminy raczej trudno, warto wiedzieć, jakie zadania spełnia w naszym organizmie.

Ocena: 3/5 (7 ocen)
o

13
09/13

Witamina B7

Właściwa ilość tej witaminy w naszym organizmie gwarantuje m. in. zdrowe włosy i mocne paznokcie oraz dobre samopoczucie. Przeczytaj, jakie jeszcze role spełnia witamina B7.

Ocena: 3.09/5 (40 ocen)
y

23
08/13

Witamina B6

To kolejna witamina z grupy B, niezbędna do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego organizmu. Poznaj jej funkcje, występowanie i skutki uboczne przyjmowania jej w niewłaściwych ilościach.

Ocena: 2.77/5 (9 ocen)
k
1 · 2   Strona 1 z 2