1 · 2   Strona 1 z 2

29
01/19

Selen – mały, wielki pierwiastek

Jak na mikroelement, selen pełni w ludzkim organizmie bardzo odpowiedzialne funkcje. O właściwą ilość tego pierwiastku śladowego w diecie powinni dbać kobiety ciężarne i karmiące, a także wszyscy mężczyźni oraz osoby palące.

Ocena: 1.02/5 (24 ocen)
k

25
01/19

Fluor w życiu codziennym

Wielu z nas pamięta ze szkoły zabieg fluoryzacji – rygorystycznie przestrzeganą praktykę zapobiegającą próchnicy. Dziś rodzice często nie zgadzają się na fluoryzację u swoich dzieci, a nawet kupują pasty bez fluoru. Dlaczego?

Ocena: 1.07/5 (30 ocen)
p

10
03/17

Kwas foliowy – zapotrzebowanie, niedobór, produkty, które go zawierają

Kwas foliowy można spotkać pod innymi nazwami, na przykład: folacyna, witamina B9, witamina M, witamina B11. Witamina ta bierze udział w przemianach zasad purynowych oraz pirymidynowych.

Ocena: 1.08/5 (25 ocen)
E

17
12/15

Cynk – mikroelement, który poprawia jakość życia

Jego niedobór powoduje obniżenie potencji, zwiększa ryzyko depresji i wiąże się z pogorszeniem wyglądu. Cynk ma ogromny wpływ na większość funkcji życiowych. Zadbaj więc o to, by nie zabrakło go w Twojej diecie.

Ocena: 1.63/5 (50 ocen)
E

12
08/14

Witamina D

Zdrowe kości, silne mięśnie, odporność organizmu, odpowiednie ciśnienie krwi i prawidłowa praca serca – to zadania witaminy D w organizmie człowieka. Dowiedz się, jak zapobiegać niedoborom tej witaminy.

Ocena: 1.32/5 (21 ocen)
y

05
08/14

Chrom – sprzymierzeniec szczupłej sylwetki

Coraz częściej zmieniamy sposób odżywiania, w zależności od trybu naszego życia. Łatwo wówczas zapomnieć o istotnych dla zdrowia mikroelementach, takich jak chrom. Dowiedz się więcej na temat jego wpływu na ludzki organizm.

Ocena: 3.13/5 (26 ocen)
p

25
07/14

Witamina C

To jedna z najbardziej znanych witamin, o której powinniśmy pamiętać nie tylko w okresie przeziębienia. Przeczytaj, ile witaminy C powinniśmy spożywać, jakie ma zastosowanie i w jakich produktach można ją znaleźć.

Ocena: 1.04/5 (19 ocen)
k

23
07/14

Potas

Spuchnięte nogi i ręce, skurcze mięśni, nadciśnienie czy osłabienie to tylko niektóre objawy niedoboru potasu. Przeczytaj, jaką rolę pełni ten pierwiastek w organizmie człowieka oraz jak zadbać o właściwą jego ilość w codziennej diecie.

Ocena: 1.22/5 (10 ocen)
k

14
07/14

Witamina B12

Dowiedz się za co odpowiada witamina B12 w organizmie człowieka i dlaczego powinni o niej pamiętać wegetarianie i weganie, jak również osoby starsze.

Ocena: 1.15/5 (41 ocen)
E

20
03/14

Wapń

Wapń znajduje się w wielu produktach mlecznych oraz rybach. Jest bardzo ważnym składnikiem nie tylko dla naszych kości. Jaka jest rola wapnia i czym grozi jego niedobór?

Ocena: 2.33/5 (14 ocen)
n

20
09/13

Witamina B8

Choć o niedobory czy przedawkowanie tej witaminy raczej trudno, warto wiedzieć, jakie zadania spełnia w naszym organizmie.

Ocena: 1.04/5 (18 ocen)
p

13
09/13

Witamina B7

Właściwa ilość tej witaminy w naszym organizmie gwarantuje m. in. zdrowe włosy i mocne paznokcie oraz dobre samopoczucie. Przeczytaj, jakie jeszcze role spełnia witamina B7.

Ocena: 1.14/5 (21 ocen)
k

23
08/13

Witamina B6

To kolejna witamina z grupy B, niezbędna do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego organizmu. Poznaj jej funkcje, występowanie i skutki uboczne przyjmowania jej w niewłaściwych ilościach.

Ocena: 1.16/5 (21 ocen)
E

22
08/13

Żelazo – funkcje, skutki niedoboru i źródła w pożywieniu

To jeden z najważniejszych mikroelementów w naszym organizmie, a jego niewłaściwe ilości bardzo negatywnie odbijają się na naszym zdrowiu. Dowiedz się wszystkiego o żelazie.

Ocena: 1.09/5 (48 ocen)
E

24
07/13

Witamina B5

Jeśli czeka Cię okres szczególnie ciężkiej pracy umysłowej, upewnij się, że przyjmujesz odpowiednie ilości tej witaminy.

Ocena: 1.23/5 (20 ocen)
k
1 · 2   Strona 1 z 2