1 · 2   Strona 1 z 2

10
03/17

Kwas foliowy – zapotrzebowanie, niedobór, produkty, które go zawierają

Kwas foliowy można spotkać pod innymi nazwami, na przykład: folacyna, witamina B9, witamina M, witamina B11. Witamina ta bierze udział w przemianach zasad purynowych oraz pirymidynowych.

Ocena: 1.77/5 (17 ocen)
p

17
12/15

Cynk – mikroelement, który poprawia jakość życia

Jego niedobór powoduje obniżenie potencji, zwiększa ryzyko depresji i wiąże się z pogorszeniem wyglądu. Cynk ma ogromny wpływ na większość funkcji życiowych. Zadbaj więc o to, by nie zabrakło go w Twojej diecie.

Ocena: 2.05/5 (53 ocen)
c

12
08/14

Witamina D

Zdrowe kości, silne mięśnie, odporność organizmu, odpowiednie ciśnienie krwi i prawidłowa praca serca – to zadania witaminy D w organizmie człowieka. Dowiedz się, jak zapobiegać niedoborom tej witaminy.

Ocena: 2.66/5 (33 ocen)
y

05
08/14

Chrom – sprzymierzeniec szczupłej sylwetki

Coraz częściej zmieniamy sposób odżywiania, w zależności od trybu naszego życia. Łatwo wówczas zapomnieć o istotnych dla zdrowia mikroelementach, takich jak chrom. Dowiedz się więcej na temat jego wpływu na ludzki organizm.

Ocena: 3.23/5 (22 ocen)
E

25
07/14

Witamina C

To jedna z najbardziej znanych witamin, o której powinniśmy pamiętać nie tylko w okresie przeziębienia. Przeczytaj, ile witaminy C powinniśmy spożywać, jakie ma zastosowanie i w jakich produktach można ją znaleźć.

Ocena: 2.81/5 (18 ocen)
l

23
07/14

Potas

Spuchnięte nogi i ręce, skurcze mięśni, nadciśnienie czy osłabienie to tylko niektóre objawy niedoboru potasu. Przeczytaj, jaką rolę pełni ten pierwiastek w organizmie człowieka oraz jak zadbać o właściwą jego ilość w codziennej diecie.

Ocena: 3/5 (6 ocen)
n

14
07/14

Witamina B12

Dowiedz się za co odpowiada witamina B12 w organizmie człowieka i dlaczego powinni o niej pamiętać wegetarianie i weganie, jak również osoby starsze.

Ocena: 2.31/5 (9 ocen)
n

20
03/14

Wapń

Wapń znajduje się w wielu produktach mlecznych oraz rybach. Jest bardzo ważnym składnikiem nie tylko dla naszych kości. Jaka jest rola wapnia i czym grozi jego niedobór?

Ocena: 3.5/5 (4 ocen)
e

20
09/13

Witamina B8

Choć o niedobory czy przedawkowanie tej witaminy raczej trudno, warto wiedzieć, jakie zadania spełnia w naszym organizmie.

Ocena: 4.38/5 (10 ocen)
c

13
09/13

Witamina B7

Właściwa ilość tej witaminy w naszym organizmie gwarantuje m. in. zdrowe włosy i mocne paznokcie oraz dobre samopoczucie. Przeczytaj, jakie jeszcze role spełnia witamina B7.

Ocena: 3.18/5 (37 ocen)
c

23
08/13

Witamina B6

To kolejna witamina z grupy B, niezbędna do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego organizmu. Poznaj jej funkcje, występowanie i skutki uboczne przyjmowania jej w niewłaściwych ilościach.

Ocena: 4.07/5 (12 ocen)
y

22
08/13

Żelazo – funkcje, skutki niedoboru i źródła w pożywieniu

To jeden z najważniejszych mikroelementów w naszym organizmie, a jego niewłaściwe ilości bardzo negatywnie odbijają się na naszym zdrowiu. Dowiedz się wszystkiego o żelazie.

Ocena: 1.58/5 (22 ocen)
e

24
07/13

Witamina B5

Jeśli czeka Cię okres szczególnie ciężkiej pracy umysłowej, upewnij się, że przyjmujesz odpowiednie ilości tej witaminy.

Ocena: 3.25/5 (5 ocen)
p

24
06/13

Witamina B4

Jej niedobory już po 40. roku życia mogą spowodować poważne problemy z pamięcią i koncentracją. Sprawdź, gdzie znaleźć tę witaminę i jakie pełni funkcje.

Ocena: 2.37/5 (29 ocen)
e

18
06/13

Witamina B3 (PP)

Rzadko o niej czytamy, a jej znaczenie w naszym organizmie jest ogromne. Dowiedz się, gdzie występuje witamina B3, jakie są skutki jej niedoboru i przedawkowania.  

Ocena: 3.36/5 (23 ocen)
e
1 · 2   Strona 1 z 2