Dieta startowa (chronodieta)

Marta Korzeniowska

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety

Dieta startowa (chronodieta)

Kto z nas nie chciałby w zdrowy sposób schudnąć 8 kg… w miesiąc? Poznaj dietetyczny hit – chronodietę, dzięki której stanie się to możliwe.
 

Dieta startowa, inaczej nazywana chronodietą, to program żywieniowy skonstruowany przez francuskiego lekarza Alaina Delabosa w latach 80. ubiegłego wieku. Ogólna idea diety zakłada regulację planu dnia i odpowiednie dopasowanie do niego posiłków, tak, aby odpowiadały one zegarowi biologicznemu organizmu. Ma to na celu  poprawę stanu zdrowia oraz spadek wagi u osoby przestrzegającej diety.


Zasady diety

Podczas stosowania chronodiety staramy się wstawać i kłaść spać o tej samej porze. W ciągu dnia jemy ok. 4 posiłków – śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację (opcjonalnie). Najbardziej obfite posiłki zjadamy w pierwszej połowie dnia, na wieczór pozostawiając sobie te mniej kaloryczne lub, jeśli nie odczuwamy głodu, w ogóle z nich rezygnujemy. Należy pamiętać, aby śniadanie zjeść do godziny po przebudzeniu, a ewentualną kolację najpóźniej 2-3 godziny przed pójściem spać.


Posiłki w diecie

Jak mamy komponować posiłki podczas stosowania chronodiety? Trzeba pamiętać o kilku prostych zasadach:

Śniadanie: jemy tłuste, obfite produkty, np. jajka, wędliny, wszelkiego rodzaju sery (nawet pleśniowe), jogurty, serki, kefiry, płatki na mleku czy pomidory.

Obiad: na drugi posiłek możemy zjeść chude mięso, makaron, jajka, ryby, produkty skrobiowe, ziemniaki, wszelkie kasze, marchewkę oraz groszek.  

Podwieczorek: to chyba ulubiony posiłek wszystkich łasuchów, bo w jego ramach dozwolone jest sięganie nawet po słodycze. Nic się nie stanie, jeśli pozwolimy sobie zjeść kilka kostek gorzkiej czekolady czy nawet najbardziej słodkie owoce. W ramach podwieczorku warto również sięgać po zdrowe orzechy.

Kolacja: wieczorem spożywamy chude gotowane mięso lub rybę. Przed pójściem spać stawiamy też na owoce morza oraz warzywa, pamiętając jednak, aby ostatni posiłek zjeść najpóźniej 2-3 godziny przed snem.


Zalety diety:

pomaga uregulować plan dnia i spożywania posiłków, co korzystnie wpływa na nasze zdrowie,

pozwala w stosunkowo krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy.

 

Wady diety:

powtarzalność posiłków podczas diety może być nużąca,

podczas diety możemy dostarczać sobie zbyt małą ilość potrzebnych nam do normalnego funkcjonowania kalorii i czuć przez to osłabienie.


 

Tagi (5): , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.49/5 (35 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dieta startowa (chronodieta):